פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום, באמצעות עו"ד שרית שמש, כנגד יעקב שמואל (28) מאור יהודה. זאת לאחר שקשר קשר לרצח שמעון דדון בראשון לציון, בשנת 2021. שמואל נחת לאחרונה בארץ, לאחר שגורש מדובאי, וכתב האישום שהוגש נגדו חושף סכסוך מר ועמוק בין משפחות עבריינים שהוביל לרצח באור יום, במקום בו חפים מפשע רבים עלולים היו להפגע.
5 צפייה בגלריה
קניון הזהב
קניון הזהב
קניון הזהב. אחד המקומות העמוסים בעיר
(צילום: אבי מועלם)

משפחות העבריינים


במועדים הרלוונטיים לכתב האישום השתייכו רונן ירמיהו, רן יחזקאל, דור יוסף, דניאל ארובנייב והנאשם הנוכחי, יעקב שמואל, לחבורה עבריינית שבראשה עמדו האחים דין ושון קסנטיני מחולון.
לחבורה הזו יש סכסוך רב שנים עם האחים נועם כחלון ואבי כחלון. האחים כחלון עומדים בראש חבורה עבריינית אליה השתייכו, בין היתר, משה דמתי, נאור אסרף ושמעון (שישי) דדון המנוח. האחים כחלון וחבורתם, עסקו, בין היתר, במתן הלוואות בשוק האפור וגביית חובות באמצעים אלימים. כאשר בזמן הרצח ניהלו האחים כחלון "עסק" הלוואות שלא כדין, בין היתר, במשרד שהחזיקו בבניין ברחוב מצודה 31 באזור.

קראו גם:

במסגרת הסכסוך, התחקו שתי החבורות אחר חברי החבורה היריבה ואחר העומדים בראשה,וניסו לפגוע בהם. ב- 19.1.17 הודה דין קסנטיני והורשע בניסיון לפגוע באבי כחלון, באמצעות מטען חבלה מאולתר שהונח ברכבו של אבי כחלון.

המעקב ועבירת התנועה ליד מרכז נתנאל בחולון


במועד שאינו ידוע (לפני אוגוסט 2021) קשרו רונן, רן, דור, והנאשם (חבורת קסנטיני) קשר לגרום בכוונה למותם של האחים כחלון. נודע להם שאבי כחלון עומד לעבור למקום מגורים אחר, והם החלו לעקוב אחריו כי לאתר את מקום מגוריו החדש.

5 צפייה בגלריה
(מרכז נתנאל חולון | צילום: קובי קואנקס)

כוחות משטרה שהיו במקום הבחינו בהם בסמוך למרכז נתנאל בחולון, כשנהג הרכב ניסה לעקוף רכב מימין בכביש ובו נתיב תחבורה אחד. השוטרים עיכבו אותם, ובכך מנעו את המשך המעקב. ברכב התגלו שלושה שכפ"צים. לאחר שכוחות המשטרה עזבו את המקום, חזרו רונן ורן לרחוב תדמור, מספר פעמים בכדי לשוב ולאתר את אבי כחלון במהלך מעבר הדירה, אך לא מצאו אותו ועזבו את המקום.

קשירת הקשר ותכנית הרצח


לאחר שסוכלו הניסיונות של החבורה לפגוע באבי כחלון באמצעות מעקב אחר מקום מגוריו ותנועותיו, החליט דור לצרף לקשר אדם נוסף, גל שושני, המכיר את האחים כחלון על רקע חובות כספיים אליהם. התוכנית הייתה שיצור קשר עם אדם אחר מחבורת כחלון ויתאם מפגש באמתלה של הסדרת חוב. הוא ידווח על מקום המפגש ומועדו, ויעכב את האחים כחלון במקום עד להגעת הרוצחים.
בתאריך 18.8.21 בסמוך לשעה 13:00 נפגשו ארבעה מבני החבורה, ביניהם הנאשם, בבית הקפה "ארומה" בנמל בתל אביב, בכדי לתאם את פרטי הקשר. האחים דין ושון קסנטיני הגיעו מלווים במאבטחים.
בנוכחותם של דור והנאשם, שלח גל לנועם כחלון הודעה קולית – "נועם אח שלי היקר והאהוב, כפרה עליך, הנה הנהג בא לאסוף אותי, סיימתי אחי, לאן לבוא חיים שלי? צריך אותך בארבע עיניים אחי, כאילו מה זה בארבע עיניים, אין לי בעיה שאחיך, כן, צריך להחליף איתך מילה כפרה". לאחר שתיאם גל עם כחלון את המפגש, הודיעו דור והנאשם לרונן ורן את הפרטים. השניים הצטיידו באקדח חצי אוטומטי מסוג "גלוק", אותו הסתירו מבעוד מועד.

5 צפייה בגלריה
מואשם שירה לעבר מתפרעים ערבים בבית חנינא
מואשם שירה לעבר מתפרעים ערבים בבית חנינא
הצטיידו באקדח
(צילום המחשה: shutterstock)

גל המשיך לשוחח ולהתכתב עם נועם כחלון על אודות המפגש ומיקומו.
בשעה 15:41 הודיע נועם, לגל לפגוש אותו בקניון הזהב בראשון לציון בבניין umi. שעה 15:42 השיב גל לנועם "21 דק אחי" ונועם השיב לו "טוב אחי".
רונן ורן נסעו בחניון לקומה -2, באזור שבו אין מצלמות אבטחה, שם חנה קטנוע מסוג טימקס גנוב בצבע שחור מ.ר ללא לוחיות רישוי, אותו השאירו רונן ורן במועד מוקדם יותר. רונן ורן הרכיבו על גבי הטימקס לוחיות רישוי גנובה באמצעות מברגה נטענת, ושינו את לבושם בכדי להקשות על זיהויים בעת הרצח.

5 צפייה בגלריה
רצח בקניון הזה
רצח בקניון הזה
תיעוד ממצלמות האבטחה
(צילום: דוברות המשטרה)

בשעה 15:48 יצאו רונן ורן מהחניון ונסעו בקטנוע כשרן נוהג והם חובשים את הקסדות כשהמשקף השחור של הקסדות סגור ומכסה את פניהם, לכיוון כביש 412 מכיוון מושב חמד לכיוון משמר השבעה, לשם ביצוע הקשר. בשעה 15:50 יצא גל מאזור תחנת הדלק ונסע מדרך הטייסים לכביש 4 למפגש עם האחים כחלון במטרה לממש את תכנית הרצח.
בשעה 15:51 יצא הנאשם מתחנת הדלק רכוב על גבי הקטנוע ובעקבותיו נסע דור בג'יפ.
בשעה 15:55 בדרכו למפגש שלח גל הודעה קולית לנועם כחלון "נועם כפרה עליך, משהו כמו 12 דקות, פקק לפני גשר ראשון ".
בשעה 16:01 יצאו האחים כחלון, דמתי, אסרף והמנוח מהמשרד של האחים כחלון בישוב אזור, ונסעו על גבי קטנועים בכדי להיפגש עם גל במקום המפגש, בהתאם לסיכום עמו, בסברם כי מדובר במפגש לשם הסדרת חובו של גל כפי שטען בפני נועם.
בשעה 16:10 הגיעו האחים כחלון, דמתי אסרף והמנוח למקום המפגש. גל שהגיע למקום המפגש מעט לפניהם צעד לעברם, חיבק את האחים כחלון ואסרף ושוחח עם האחים כחלון, במטרה לעכבם ולאפשר את הגעת רונן ורן.

הרצח ליד קניון הזהב


בשעה 16:15 הגיעו רונן ורן לאזור מקום המפגש. הם חלפו את בניין umi מהנתיב הנגדי, הבחינו באחים כחלון, דמתי, אסרף, המנוח וגל. גם האחרונים הבחינו ברונן ורן כשהם רכובים על הטימקס, לובשים בגדים ארוכים ומשקף הקסדות מסתיר את פניהם. גל הסתכל על הטימקס חולף ואז פנה לאחים כחלון ונפרד מהם, והחל לחצות את הכביש לכיוון רכבו. נועם כחלון התיישב על האופנוע הכהה ודמתי החל לטפס על האופנוע.
באותה העת, רונן ורן המשיכו לנסוע ברחוב משה לוי מספר מטרים, ביצעו פניית פרסה ונסעו חזרה לבניין umi במטרה לבצע את הרצח. רונן שלף את האקדח. נועם כחלון הבחין ברונן ורן רוכבים מולו כשרונן עם אקדח שלוף , נסע במהירות קדימה ודמתי זינק על הקטנוע ואחז בנועם.
רונן ירה לעבר נועם ודמתי בכוונה לגרום למותם. הקטנוע חלף את רונן ורן, רונן הסתובב והמשיך לירות לעבר נועם ודמתי לפחות שלוש יריות בכוונה לגרום למותם, בעודו מסכן עוברי אורח אשר שהו בקרבת מקום.

5 צפייה בגלריה
אופנוע - תמונת פייסבוק
אופנוע - תמונת פייסבוק
המטרה הייתה רצח
(צילום המחשה: shutterstock)

אסרף הצליח להימלט מהמקום באמצעות הקטנוע בו נהג, אבי כחלון נמלט מהמקום רגלית וחצה את הכביש.
במקביל לאמור, החל המנוח, שימי דדון, לרוץ ברחוב משה לוי והשליך תוך כדי ריצה את הקסדה מראשו. רונן זינק מהטימקס והחל לרדוף אחר המנוח כשהאקדח שלוף בידו. רונן הצליח להשיג את המנוח וירה לעברו בכוונה לגרום למותו. המנוח נפל ארצה ורונן המשיך לירות לעבר פלג גופו העליון, בסה"כ לפחות שש יריות, עד שווידא את מותו של המנוח.
בו בזמן, רן הגיע עם הטימקס לאסוף את רונן. רונן זינק על הטימקס והשניים נמלטו מהמקום כשהמנוח שרוע על הקרקע שותת דם. כתוצאה ממעשיהם נגרמו למנוח, שישה פצעי ירי קטלניים.

נמלטו והשמידו ראיות


רונן ורן נמלטו מהמקום באמצעות הקטנוע, ונסעו דרך כביש 412 שם באזור דרך המכבים לכיוון צפון, השליכו את האקדח לתעלה בצדי הכביש. בהגיעם לנווה מונוסון הותירו שם את הקטנוע ואת כלל הציוד שלהם. לאחר הרצח, הגיע הנאשם מספר פעמים לנווה מונוסון באמצעות רכב, בכדי להשמיד את הציוד ששימש את רונן ורן ברצח. בין השאר השליך על הקטנוע חומר דליק מתוך בקבוק, הצית אותו, זרק את הבקבוק ונמלט.
כתב האישום מייחס לשמואל עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח), רצח בנסיבות מחמירות (כוונה מועברת), שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה.