אין חולוני שלא מכיר את חנות הצעצועים "בלאגן" ברחוב סוקולוב. וכל מי שהגיע לחנות פגש שם את החיוך של תמי חאסן. המוכרת הוותיקה והאהובה, זו שתמיד ידעה להמליץ בדיוק על המתנה הנכונה, ותמיד עשתה זאת באדיבות, נועם ואור שגרמו לך לרצות ולחזור שוב לביקור. ביום חמישי האחרון הלכה חסאן לעולמה, ורבים מתושבי חולון נפרדו ממנה בעצב.
3 צפייה בגלריה
תמי חסאן ז"ל. כבר מתגעגעים לחיוך
תמי חסאן ז"ל. כבר מתגעגעים לחיוך
תמי חסאן ז"ל. כבר מתגעגעים לחיוך
(צילום: באדיבות המשפחה)

חסאן ז"ל נולדה בשנת 1955, ואת ילדותה בילתה בשכונת ג'סי כהן. היא הכירה את בעלה ובן זוגה לחיים בגיל 17, ולאחר הנישואין עברו להתגורר סמוך לשדרות ירושלים בחולון. 40 שנה היא הייתה "הפנים" של חנות הצעצועים הכי מוכרת בעיר - "בלאגן". ביום חמישי האחרון היא הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלה קשה.

קראו גם:

אליס, בתה הספידה אותה וסיפרה: "אמא הייתה אישה מאוד ידועה ומוכרת. אמא מעולה, חברה טובה ועם רוחב לב. היא עבדה למעלה מ-40 שנה בבלאגן, מאז כשאני הייתי בת שש. מאז ועד היום, כמות הצעצועים שאנחנו גדלנו עליהם זה לא אנושי. גם שש הנכדות שלה נהנות מהצעצועים האינסופיים עד היום".
אחותה של תמי, אורלי טל, הוסיפה ואמרה: "תמי הייתה אישה משכמה ומעלה. יחסי אנוש טובים מאוד, חברותית. גם בעבודה הייתה אחראית קשרי עבודה עם ספקים, לקוחות ובעצם כל העיר חולון הכירה אותה, שמה הלך לפניה, ועדיין הייתה מעל הכל אישה צנועה וענווה". "אמא ידעה להתחבר לכל אדם ולהרגיש שהוא מיוחד. אישיות מדהימה שתחסר לכולנו", אמר גם בנה, אמיר חסאן.


3 צפייה בגלריה
תמי חסאן ז"ל ומשפחתה
תמי חסאן ז"ל ומשפחתה
תמי חסאן ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

חסאן הייתה מוכרת מאוד בעיר, וגם חבריה לעבודה התקשו להיפרד ממנה. אימאן, חברה לעבודה של תמי מהחנות "בלאגן", אמר: "את היית הבן אדם הראשון בארץ שלימדת אותי איך צריך לחיות במדינה הזו. את היית האישה ראשונה שלימדת איך צריך להתנהג מול לקוח בעסק... לא היה לקוח שהיה נכנס לחנות וישר שואל: "איפה תמי!? תמי פה?? אוי, ביום שלא עבדת, היינו משתגעים. גם אנחנו וגם לקוחות. מאמין שאת עכשיו רגועה שם למעלה ומסתכלת על כל הילדים שעבדו איתך. אני יכול להגיד בראש מורם, שהיתה לי זכות להכיר אותך ולעבוד איתך".

3 צפייה בגלריה
תמי חסאן. אבל גדול בחולון
תמי חסאן. אבל גדול בחולון
אבל גדול בחולון
(צילום: באדיבות המשפחה)

יוסי לוי מבעלי החנות בלאגן: "אני רוצה להודות לה על כל כך הרבה שנים של חברות, מוסריות, מקצועיות ועבודה בשיתוף מדהים. תמי הייתה אחת מיוחדת במינה. אין אחד שלא רצה את השירות המקצועי שלה (ידעה מה להביא ומה יש לכל אחד בבית), ובכלל כשהיו אומרים בלאגן היו אומרים תמי וכשהיו אומרים תמי היו אומרים בלאגן".
המשפחה יושבת שבעה ברחוב יד לגולה 6, בחולון. יהי זכרה ברוך.