מערכת החשמל של חולון צפויה לעבור שדרוג משמעותי. כך הוכרז היום באירוע חגיגי בהשתתפות אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות, מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, שי קינן, ראש עיריית חולון, ויהודה גן אל יו״ר ארגון העובדים הארצי בחברת החשמל. אז מה עומד לקרות?
2 צפייה בגלריה
משדרגים את מערכת החשמל בחולון
משדרגים את מערכת החשמל בחולון
משדרגים את מערכת החשמל בחולון
( צילום : יוסי וייס, חברת החשמל)

במסגרת הפרויקט מתוכננת הטמנת רשת ברחוב דב הוז מכיכר סטרומה ועד רחוב הטייסים. הרשת באורך של כ-2,000 מטר בקרקע. זאת בנוסף לפירוק רשת עילית באורך של כ-1,300 מטר כולל שלושה שנאים עיליים.

קראו גם:

פרויקט ההטמנה החל בתחילת החודש וצפוי להסתיים בסוף השנה האזרחית 2024. מטרתו לחדש את רשת החשמל ולשפר את אמינות האספקה לאזור, אבל לא רק זה. אחת המטרות העיקריות בפרויקט היא שיפור הנראות הסביבתית, כלומר להפוך את האזור ליפה יותר לעין. זאת כחלק מפרויקט של עיריית חולון לחידוש השדרה והפיכתה לנגישה להולכי רגל ורוכבי אופניים. עלות פרוייקט ההטמנה לחברת החשמל כ-2 מיליון שקלים.

2 צפייה בגלריה
משדרגים את מערכת החשמל בחולון
משדרגים את מערכת החשמל בחולון
משדרגים את מערכת החשמל בחולון
( צילום : יוסי וייס, חברת החשמל)

על הדברים הללו הוסיף ראש עיריית חולון, שי קינן, ואמר כי הפרויקט ישפר את איכות חיי התושבים ויסייע גם לבעלי העסקים באזור. לדבריו, "ההתחדשות הצפויה בדמות השדרה הירוקה שתפותח, שתחבר בין רחוב סוקולוב ושדרות דב הוז לבין נתיבי איילון, תשדרג מהותית את הנראות בסביבה, שתהפוך להיות מודרנית, בריאה וספורטיבית, ותעמוד בשורה אחת עם שדרות אטרקטיביות נוספות במטרופולין, דוגמת שדרות רוטשילד בתל אביב".
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "הטמנת קווי המתח באדמה הם בשורה משמעותית לתושבי חולון, אשר תגביר את אמינות מערכת החשמל, תשפר את נראות פניי העיר ותסייע בקידום תוכניות הבניה באזור. נפעל לקדם הטמנות קווי חשמל באזורים נוספים בעיר לטובת תושבי העיר".
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: "מדובר בסנונית ראשונה בהטמנת קווי המתח העיליים בקרקע בעיר חולון, בשיטות טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לתושבים להמשיך בשגרת חייהם במינימום הפרעות. ההטמנה תביא לשיפור ניכר בחזות פני העיר, מיצוי פוטנציאל השטחים הפתוחים ושידרוג איכות החיים לרווחת הציבור. חברת החשמל תמשיך להוביל מגה פרוייקטים כחלק מהשרות שהיא מחוייבת לעמוד בו".