מורן ישראל

"מותר לקחת הפסקה"
בבחירות: יו"ר סיעת "צעירים" חולון בראשה עמד 12 שנה, קיבל 11,506 קולות.
היום: מנהל מעבדות של מערך הבדיקות הלאומי בנתב"ג של חברת פמי.
2 צפייה בגלריה
מורן ישראל
מורן ישראל
מורן ישראל
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"אני אוהב את העיר ולא הלכתי לשום מקום", אומר ישראל, שנבחר למועצת העיר פעמיים ופרש ממנה לפני כשנה וחצי, "אבל באותה תקופה גילינו שאנחנו בהריון והחלטתי לצאת להפסקה ממקום אישי. בעבר לא הבנתי למה אין יותר צעירים בפוליטיקה המקומית, לא הבנתי למה כולם בגיל פרישה, היום אני מבין את זה יותר טוב. במקביל להיותי חבר מועצה בניתי קריירה ותא משפחתי ועבודת המועצה מאוד קשה, אז מותר לקחת הפסקה".
מדוע מלכתחילה החלטת להתמודד על ראשות העיר?
"בגיל 24 ראיתי שכל החברים שלי עוזבים את העיר ובאמת שרציתי ליצור שינוי, כי אני מאמין שצריך ריענון בהנהגה. אחרי שנים רבות בוועדות הרגשתי שיש לי את הכלים והידע וזו נראתה כמו הזדמנות טובה, כי העיר באמת חשובה לי ולחבריי לסיעה. רק כשאתה במועצה, אתה לומד המון על הציבור עצמו, כי אתה מקבל המון פניות ולומד מהן. לפעמים חבר מועצה צריך להיות קצת כלכלן, קצת עורך דין, איש מדעי המדינה וקצת עובד סוציאלי ואיש חינוך, זה בהחלט מרחיב את הדעת. אבל אני גם מאוד מרוצה ממה שחברי הסיעה שלנו עושים, אני איתם בהערכות לקראת כל ישיבה וכיף לראות איך הם צמחו וכיצד העזיבה שלי עשתה להם טוב ואיפשרה להם לפרוח, גם עבורם אני מרגיש כמו אב גאה".
עם פרישתו פרצה הקורונה, ונראה כי העשייה הציבורית לא עוזבת אותו. תחילה הוא התגייס לשירות מילואים לנהל את הקצאת ערכות בדיקות הקורונה של פיקוד העורף ולאחר מכן עבר לניהול המעבדות בנתב"ג, "אני תמיד בשליחות וגם האפשרות לחזור לפוליטיקה תמיד על השולחן, אני מקבל המון פניות מכל הקשת הפוליטית. מבחינתי הכל אפשרי".

מיקי בוזגלו

"כפעיל חברתי אני מצליח לשנות יותר"
בבחירות: יו"ר סיעת "עידן חדש בחולון" - קיבל 6,999 קולות.
היום: איש עסקים ועוסק בטכנולוגיות.
2 צפייה בגלריה
מיקי בוזגלו
מיקי בוזגלו
מיקי בוזגלו
(צילום: קובי קואנקס)
במשך שנים היה בוזגלו מוכר בעיר כפעיל חברתי עד שהחליט להיכנס לפוליטיקה המקומית והתמודד באמצעות הסיעה של חבר המועצה הוותיק, עמוס ירושלמי שפרש בעצמו מהמועצה. לפני כשנה פרש בוזגלו ופינה את מקומו לחבר המועצה יעקב מזרחי.
"התלבטתי המון, אבל את ההחלטה להתמודד קיבלתי רק שלושה חודשים לפני הבחירות", הוא מספר ומודה, "האמנתי שאני מביא אג'נדה אחרת שבאה לשרת את תושבי העיר. לא התאכזבתי מהתוצאות אבל כן ציפיתי שנביא יותר מנדטים ולדעתי זה ההפסד של הבוחרים".
הפקת לקחים?
"הפעילות במועצה לימדה אותי להמשיך להיות מי שאני, שם זה הכל פוליטיקה ואני לא פוליטיקאי, אני לא יודע להתייפייף ולא למצוא חן בעיני אחרים. ברגע שהבנתי שבמצב הנוכחי אני לא מצליח לעשות שינויים כי רואים את המערכת לפני התושב, החלטתי לעזוב. אדם צריך לדעת מתי לקום ללכת, לא בניתי את עצמי לאט־לאט עם קשרים ולא בכל מחיר אהיה ראש עירייה".
היום בוזגלו מוכר בעיקר בזכות פעילות השטח שלו כשהוא מסתובב בעיר חמוש במצלמה, טלפון נייד ולייבים בפייסבוק, בהם הוא מעביר לתושבים בזמן אמת תיעוד של בעיות תחזוקה ותברואה בעיר, "כרגע כפעיל חברתי אני מצליח לשנות יותר משהצלחתי כחבר מועצה וחבל שזה ככה. כל קריאה שלי גורמת לשינוי ואני רואה את זה בשטח. אני מתלונן על עמוד והא מיד מתוקן, מתלונן על תאורה ומיד מסדרים, חבל שזה לא ככה עבור כל התושבים. לראיה הרבה פעמים מעבירים אליי פנייה שלא טופלה ואני מטפל בה. הייתי רוצה להצליח לעשות דברים יותר גדולים ובכלל לקדם את העיר ל־2022 עם מערכות יותר מתקדמות וכואב לי שאין לי מנדט לעשות את זה. אבל אני כן חושב שכולנו צריכים לשמור על המרחב הציבורי.
"לצערי אין בכלל הכרת הטוב בפעילות חברתית, אבל מי שעושה את זה לא מחפש חיזוקים, הוא עושה את זה נטו בשביל הציבור. לכן כשיש אירועים גדולים אני עוזב הכל ומיד הולך לתעד ולעזור, כי אכפת לי. עם זאת לא אתמודד שוב לראשות העיר, אני לא רוצה להיות חולה בגיל 45 ואני יודע שאם אבחר אהיה אפילו יותר בשטח מעכשיו. למרות זאת, למי שלועג חשוב לי לומר שאם על ידי צילום אחד הצלחתי לשפר משהו או להציל אדם, אז קיבלתי את הסיפוק שלי".

המועמדים שהפכו מיריבים לחברים

רבים בבת ים התמודדו על ראשות העיר בסיבוב הראשון, רובם חברו לראש העירייה הנוכחי, זה שנגדו התמודדו בבחירות 2018 . זה קרה אחרי הסיבוב הראשון, כשהם הבינו שכדי להדיח את ראש העירייה לשעבר, יוסי בכר, עליהם לחבור יחד. כך למשל, לאחר הבחירות הפך אלי יריב, שבמשך שנים כיהם כיו"ר אופוזיציה וראה בעצמו מועמד לעמוד בראשות העירייה, לממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך והתרבות. גם ירון לוי הפך לסגן ראש העירייה ומחזיק תיק השוויון החברתי, חוף הים ותיירות, ואילו אורי בוסקילה הפך למשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הנדסה, חינוך ממ"ד, מורשת ותרבות תורנית. בחולון רק מועמד אחד בחר לחבור לשלטון וזהו אילן גזית, שהפך למשנה לראש העירייה, יו"ר ועדת ספורט וחבר בוועדת הנהלה ובוועדת מכרזים.
"עבור חלק זאת טקטיקה, הם מגיעים למועצה ורוצים לעשות רעש, שיכירו אותם ויזכרו את השם", אומר גורם לשעבר במערכת הפוליטית בחולון, "אבל בבת ים השיר מתנגן קצת אחרת, אלו אנשים שהרבה שנים חלמו על שינוי וגם אם הם לא יושבים על הכיסא יש להם חלק עצום במהלך שהתרחש, לכן אין פלא שבהזדמנות הראשונה הם התחברו".