דיירי בניין ברחוב הופיין בחולון תובעים את החברה שהייתה אמורה לתחזק את המעלית בבניין שלהם, זאת לאחר שהמעלית לא פעלה באופן סדיר במשך תקופה ארוכה ואז צנחה לקרקע כשאחד השכנים בתוכה.
1 צפייה בגלריה
צנח עם המעלית חצי מטר
צנח עם המעלית חצי מטר
צנח עם המעלית חצי מטר
(אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
לטענת הדיירים, המעלית לא פעלה כיאות במשך חודשים רבים, וכך נמנע מקשישים והורים לתינוקות לצאת מביתם. אם לא די בכך, יום אחד צנחה המעלית מרחק של חצי מטר לקרקע, עקב כבל שנקרע כשבתוכה נמצא אחד השכנים. "מאז הוא סובל מחרדות, לחצים ונדודי שינה", טוענים הדיירים שתובעים את החברה שהתחייבה לתחזק את המעלית אך לטענתם לא עשתה זאת.
דיירי הבניין שכרו את החברה בשנת 2016 במטרה שתתחזק את המעלית בבניין. אלא שלטענתם החברה התרשלה בעבודתה עד כדי כך שהמעלית הפכה ללא בטיחותית ואף מסוכנת עבורם.
יתרה מכך, לטענת הדיירים החברה לא השיבה לשיחותיהם ולא סיפקה חלקים שנדרשו לתיקון תקלות, ולראיה הם מציגים שלושה דוחות שונים של בדיקת המעלית משנים שונות, ובכולם מופיעות אותן תקלות שלא טופלו.
בשלב מסוים, טוענים הדיירים, הפסיקו דלתות המעלית להיפתח בקומת הלובי, וכך במשך מספר חודשים נאלצו דיירים שביקשו להשתמש במעלית לעלות ולרדת בקומה הראשונה בלבד, בהם דיירים קשישים עם שקיות כבדות וזוגות צעירים עם עגלות של תינוקות. בתקופות מסוימות המעלית כלל לא פעלה והדיירים נאלצו לעלות ולרדת ברגל קומות רבות.
השיא התרחש כאשר אחד הדיירים השתמש במעלית והיא צנחה חצי מטר לתוך הפיר. האיש נפל בתוך המעלית ועל ראשו נפלו שיירי טיח ממסגרתה, ורק לאחר שחברי הוועד הגיעו לבניין הם הצליחו לחלץ אותו. לטענת הדיירים, המקרה התרחש עקב כבל שנקרע כתוצאה מהזנחה ורשלנות של החברה המתחזקת.
מאז המקרה האיש ושכניו חוששים להשתמש במעלית ואיבדו אמון בבטיחותה. הם לטענתם התייאשו מהחברה המתחזקת והזמינו חברה אחרת שתיקנה את המעלית.
הדיירים מבקשים מבית המשפט שיורה לחברה לפצות אותם בסכום של 63,298 שקלים בגין דמי השירות ששולמו לה, דמי התיקון ועוגמת נפש.
לטענת הדיירים, האיש שנפל במעלית אינו שותף בתביעה, כיוון שהוא נאלץ להגיש תביעה נפרדת עקב הטראומה הקשה שחווה. הדיירים מבקשים מבית המשפט שיורה לחברה לפצות אותם בסכום של 63,298 שקלים
כל העדכונים - חדשות חולון