אין דבר יותר משמח ומגבש ממפגש של כל ילדי השכונה שמתאספים יחד למטרה משותפת, ובשכונת אגרובנק בחולון הוכיחו שכל מה שנדרש הוא רק רצון טוב. כך התכנסו יחד למעלה מ-150 ילדי השכונה כי למכור את הצעצועים והספרים שאינם זקוקים להם עוד, ובעיקר כדי לסייע לילדים אחרים.
3 צפייה בגלריה
יריד הילדים בשכונת אגרובנק
יריד הילדים בשכונת אגרובנק
יריד הילדים בשכונת אגרובנק
(צילום: שיר אביב)
את האירוע יזמה שיר אביב (40), מנהלת שיווק בחברת פארמה ותושבת אגרובנק מזה ארבע שנים. "עברתי מתל אביב לחולון, וזיהיתי מיד שזו שכונה מאוד שמחה, עם אווירה טובה ועשירה בילדים מקסימים", מספרת אביב ומוסיפה: "רציתי לעשות כל מה שאפשר למען השכונה, ואז החלטתי לקראת הפסח ליזום סוג של שוק קח-תן, אבל רק של הילדים ועבור הילדים, כך שהם יבואו עם הדברים שהם רוצים למכור, יפרשו מחצלות ויציעו מה שנראה להם לנכון".
מועד היריד תוכנן לקראת פסח, הזמן שבו מנקים את הבית, אך המועד נדחה שוב ושוב בשל מזג האוויר הגשום, כך שהוא יצא לפועל רק בימים האחרונים.

3 צפייה בגלריה
יריד הילדים בשכונת אגרובנק
יריד הילדים בשכונת אגרובנק
יריד הילדים בשכונת אגרובנק
(צילום: שיר אביב)

"יצרתי כיתוב וגרפיקה, ושלחתי לכל החברים בפייסבוק ונתלו שלטים. הדבר היחידי שביקשתי מכולם - שיקפידו על מחירים סמליים וידידותיים, כי הרעיון הוא לקנות ולמכור באופן חברתי וקהילתי", מספרת אביב. לדבריה, סירבה בתוקף לכל מהלך מסחרי במהלך היריד: "בעקבות הפרסום, הרבה ספקים פנו אליי והציעו להקים דוכן כזה או אחר. אני סירבתי בכל תוקף, כי מצד אחד זה דורש אישור עירייה, ומצד אחר זה הופך את האירוע למסחרי, ומחליש את הילדים. הם אלה שצריכים להיות מקדימה".
היריד הוקם לכל אורך "גינת אביב" המרכזית שבשכונה. למעלה מ-30 דוכנים של ילדים הוקמו, ועשרות משפחות הגיעו לבקר ולקנות. בין "המוצרים" שהציעו הילדים למכירה: בובות, דמויות של גיבורי על, ספרים, צעצועי פרווה, קלפים, פאזלים ועוד. המחירים נעו בין שקל בודד לשניים, ועלות הפריט היקר ביותר עמדה על 20 שקלים בלבד.

3 צפייה בגלריה
יריד הילדים. היה מוצלח
יריד הילדים. היה מוצלח
יריד הילדים. היה מוצלח
(צילום: שיר אביב)

גם בנותיה של אביב, אלי (9) ו-שי (6), הקימו דוכן שהצליח להפליא: "בין הדברים שמכרנו, הייתה גם קסדה מעולה של אופניים לילדים. ילדה חמודה רצתה את הקסדה, ואז הבנות 'התמקחו' ביניהן, והמוצר נמכר בחמישה שקלים".

קראו גם:

לסיכום אומרת אביב כי, "בסופו של דבר, השוק הזה נועד בשבילם – הילדים. זה חינוכי, מלמד אותם מסחר, הדדיות ויחסי אנוש, וגם לנו כהורים זה מעולה – כי זה מוציא קצת פריטים מהבית. אני בטוחה שבכל בית בישראל יש הרבה מה לתת או למכור. במקרה שלי, אלו הדברים שהילדות רצו 'לשחרר' מהבית, וראינו ביחד מה הן פחות משתמשות, והכי חשוב – אולי מה מישהו אחר יצטרך".
ומה בעתיד? לאור הצלחת היריד אביב מספרת שהוא בהחלט לא יהיה האחרון.