מבצע הצלה: בני זוג מקיבוץ נירים היו בדרכם הביתה כאשר שמעו שהקיבוץ הותקף ונכבש ע"י מחבלי החמאס. הם הבינו שלא יוכלו לשוב. בחולון הם מצאו מקלט בביתו של חבר המועצה והמתמודד לראשות העירייה, ניסן זכריה.
2 צפייה בגלריה
אמנון כהן ובת זוגו ניראל בביתו של ניסן זכריה
אמנון כהן ובת זוגו ניראל בביתו של ניסן זכריה
אמנון כהן ובת זוגו ניראל בביתו של ניסן זכריה
(צילום: פרטי)
אמנון כהן (27), שעזב לפני שלוש שנים את שכונת תל גיבורים בחולון כדי להתגורר עם בת הזוג שלו, ניראל (26), במקור מהיישוב אופקים, בנירים שבעוטף עזה. כהן עובד בבית הספר בשער הנגב ומלמד יזמות חלל, וניראל מלמדת אמנות.
לקראת סוף השבוע נסעו השניים לבלות בצפון, ורצו להגיע לביתם לפנות בוקר בשבת. "היינו בדרך חזרה לדרום, ופתאום התחילו אזעקות בלתי פוסקות. תוך כדי נסיעה שמענו מחברים בקבוצות הווטסאפ שהקיבוץ נכבש, ולא להעז להתקרב. החלטנו שאנחנו בורחים משם", אמרו השניים.
כשחלפו ליד חולון הציץ אמנון בפורום חולון בפייסבוק כדי לבדוק אם ניתן להישאר במקום כלשהו בעיר: "בדיוק פתחו שם חמ"ל לתושבי הדרום. מישהי הציעה לארח אותנו – ואז באנו לסטודיו שלה. אבל בגלל שהייתה כמה דקות לפני כן נפילה של טיל באיזור, כל הסטודיו שלה התמלא זכוכיות. אז היא הציעה את ניסן זכריה. היא לקחה אותנו אליו והוא הציע לנו חדר, אוכל ובעצם כל מה שאנחנו צריכים".

קראו גם:

מה שמעתם מהקיבוץ?
"חברים ממש טובים שלנו נהרגו. תלמידים שאני מלמד נחטפו".
יש לכם משפחה בדרום?
"המשפחה של ניראל מאופקים, הם התחבאו שם הרבה זמן, אבל בסוף ניצלו".
אתם מתכוונים לחזור לדרום?
"אני לא בטוח שיש לנו לאן לחזור. הבנו שהם שרפו את רוב הבתים שם. החתולה שלנו נשארה שם, ולא יודעים מה עלה בגורלה. אבל אנחנו אוהבים את הבית שלנו והחיים שלנו שם".
מתי תעזבו את חולון?
"ממש עכשיו הוקפצתי למילואים בשריון. מאמין שנדע בהמשך".

2 צפייה בגלריה
הבינו שהקיבוץ נמצא תחת מתקפה
הבינו שהקיבוץ נמצא תחת מתקפה
הבינו שהקיבוץ נמצא תחת מתקפה
(צילום: EPA)

על רקע תקיפת החמאס וגורמי טרור בישראל והמלחמה בעזה, יזמו חבר מועצת העיר זכריה וחברי רשימתו מספר פעולות חירום במטרה לסייע לציבור, בהן סיוע אישי בפתיחת מקלטים תקולים ונעולים, התארגנות לסיוע של משפחות מחולון המעוניינות לארח משפחות מהדרום, ופתיחת קו סיוע לתושבים המתמודדים עם קשיים על רקע המצב. זכריה אף פרסם את מספר הטלפון האישי שלו וקיים קשר ישיר עם תושבים ותושבות.
זכריה: "המינימום שעירייה צריכה לעשות זה לספק מענה ותחושת ביטחון במצבי חירום לתושבים. אני מזמין כל תושב או תושבת שחווים בעיה במרחבים המוגנים ליצור קשר עכשיו בטלפון האישי שלי: 054-4275000. אנחנו נגיע ונעזור לכולם ללא יוצאים מן הכלל".