ביום רביעי שעבר (3.7.2024) בשעה 02:40 לפנות בוקר נשמע קול נפץ אדיר ברחוב אורי אלמוג בחולון. התושבים המבוהלים מיהרו להזעיק את המשטרה, והתברר שמדובר היה ברימון רסס שהושלך בכניסה לבניין מגורים רב קומות.
2 צפייה בגלריה
מי זרק רימון בחולון?
מי זרק רימון בחולון?
מי זרק רימון בחולון?
(צילום המחשה: canva)

שני חשודים (בן 33 מאשקלון ובן 28 מקרית אתא) נעצרו בחשד למעשה. כאשר לפי המידע שהוצג בפני בית המשפט, על פי החשד השניים הגיעו למקום (שנמצא בסמיכות למסעדות וברים ידועים בעיר, ביניהם כמו אוסקר וויילד, BBB ועוד) בשעת לילה מאוחרת. הם השליכו בכניסה לבניין רימון רסס, שהרעיד את השכונה כולה, ככל הנראה במטרה לאיים על יעד בעל רקע עברייני המתגורר במקום.
למרבה המזל, האירוע נגמר בנזק בלבד ולא היו נפגעים בנפש. כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירה תוך איסוף ממצאים וראיות. שני חשודים נעצרו, וביום שני בבוקר (08 ביולי) הם הובאו בפני השופטת אביטל אמסלם-גלבוע בבית המשפט השלום בתל אביב, למטרת בקשת הארכת מעצר.

קראו גם:

במהלך הדיון, טענה המשטרה כי חקרה את שני החשודים, כשכל אחד מסר את גרסתו שבו הם מכחישים את המיוחס להם, בטענה שיש להם אליבי. במקביל, המשטרה ביקשה מהשופטת להאריך את מעצרם, מאחר שלחשודים יש תיק פלילי, מה גם שישנם עוד פעולות חקירה רבות שיש לעשות, וקיים חשד לעילת המסוכנות שלהם וסיכון לשיבוש הליכי החקירה.
השופטת תשאלה את המשטרה החוקרת ובאי הכוח של החשודים. לפי סיכומי הדיון בבית המשפט, נראה כי השניים נעצרו בדירה כלשהי (לא צוין היכן ש.ש.), והחשד למעצרם היה על פי מידע מודיעיני סודי שהגיע ליחידה החוקרת של המשטרה.
בא כוחם של שני החשודים טען מנגד, כי לשני העצורים יש אליבי לזמן ביצוע הפשע, וכי המשטרה לא טרחה לחקור זאת. מה גם, שאין משהו המקשר את מעצרם לבין השלכת הרימון בפועל. בשל כך, ביקש לשחררם ממעצר באופן מיידי.

2 צפייה בגלריה
איים ונעצר
איים ונעצר
החשודים נעצרו, האם בקרוב ישוחררו?
(צילום: שאטרסטוק)

השופטת אמסלם-גלבוע עצרה את הדיון ואמרה, כי "לפני בקשה ראשונה של הארכת מעצרם של החשודים למשך חמישה ימים, אשר נעצרו בחשד לביצוע עבירה של הנחת חומר נפיץ שלא כדין. על פי החשד, הניחו החשודים רימון נפץ מחוץ לביתו של הקורבן אשר התפוצץ וגרם לנזקים... עיינתי בפעולות המבוקשות (על ידי המשטרה – ולא פורטו בפסק הדין, ש.ש.), כאמור חלקן חשופות לשיבוש. בעברו של החשוד הראשון הרשעות בעבירות שיבוש הליכי משפט, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, סמים, החזקת סכין, הרשעות לא מעטות. בעברו של החשוד השני הרשעה מחודש מאי 2023 בעבירה של החזקת אמצעי לחימה בגינה גם ריצה מאסר בפועל למשך 20 חודשים".
השופטת אמסלם גלבוע סיכמה: "בשלב הנוכחי מתקיימת מסוכנות, אך על היחידה החוקרת לפעול במרץ ולבסס או לשלול את החשד הסביר עד לדיון הבא".
מעצר החשודים אמנם הוארך, אך הם יובאו בעוד מספר ימים לדיון נוסף בבית המשפט, ולשוטרי חולון מדובר בדדליין צפוף במיוחד - תוך ימים ספורים עליהם להצליח ולהוכיח את הקשר בין החשודים ובין הרימון שעלול היה לגרום למותם של חפים מפשע.