חודש לפני פתיחת שנת הלימודים, מעון מסובסד של נעמ"ת בחולון סוגר את שעריו, והורים שרשמו את ילדיהם אליו נותרו ללא מענה.
בחולון פועלים חמישה גנים של רשת נעמ"ת, והם כמעט תמיד מלאים, כאשר הפופולרי בהם הוא הגן ברחוב ויצמן.
בשבוע שעבר, אחרי שהסתיים הרישום לגנים, הודיעה רשת נעמ"ת כי היא סוגרת את הגן ברחוב חלץ. הסיבה לכך, לטענת נציגי הרשת, היא מחסור חמור בכוח אדם.
1 צפייה בגלריה
גן נעמ"ת
גן נעמ"ת
גן נעמ"ת ברחוב החלוץ
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
גורמים ברשת הסבירו להורים, כי נעשו ניסיונות רבים לגייס עובדות חדשות, אך ללא הצלחה. לאחר מכן נעשו ניסיונות להעביר סייעות מגנים אחרים של הרשת, אך אז התגלה כי גם בשאר גני הרשת בחולון סייעות רבות מתכוונות להתפטר, ועל כן הוחלט לסגור את הגן באופן סופי.
את הבשורה קיבלו בתדהמה עשרות משפחות, שכעת כבר אין עבורן מקום בגנים אחרים של הרשת והן מתקשות למצוא פתרון גם באמצעות גנים פרטיים.
"חודש לפני תחילת שנת הלימודים פשוט טרקו לנו דלת בפרצוף", סיפרה אם לילד בכיתת הפעוטות. "כל ההרשמות למעונות של התמ"ת כבר נסגרו. מה שנשאר אלה גנים פרטיים יקרים. צריך להבין שנעמ"ת זה גן עם סבסוד. המחירים מפוקחים ואין תוספות מופקעות לצהרונים. מוסיפים בסביבות 300 שקל והילד מסודר. אין את זה במקום אחר. תכננתי השנה לחזור לעבוד. מה אני אמורה לעשות? איך אני אמורה להסתדר? יש לנו בגן הרבה משפחות קשות יום. יש גם אמהות שמגדלות לבד את הילדים או עם מעט עזרה. מה הן יעשו? אפילו לא הותירו לנו זמן להתארגן על פתרון הולם".
בינתיים, מעט הסייעות שנותרו בגן חלץ, פוזרו בשאר גני הרשת וההורים חוששים כי ההחלטה בלתי הפיכה.
"הם אומרים שהם רוצים לעודד נשים לצאת לעבוד, אבל עם התנאים שהם מציעים, הסייעות לא רוצות לעבוד והאימהות לא יכולות, אז איפה הצדק?".
מנעמ"ת נמסר בתגובה: "כפי שהודיעה נעמת ביחד עם יתר הארגונים המפעילים מעונות יום בפיקוח במסיבת עיתונאים שהתקיימה בשבוע שעבר - אנחנו במצב חירום. אנו מתריעות על כך כבר שנה שלמה. בשנת הלימודים הקרובה לפחות 60 מעונות מפוקחים לא ייפתח וכ־10,000 פעוטות והוריהם יישארו ללא פתרון. אם ממשלת ישראל לא תתעורר, אז בנוסף ל־60 המעונות הללו ייסגרו עוד מעונות במהלך השנה. ענף החינוך לגיל הרך בסכנת קריסה מיידית. נדרשת תוכנית חירום להעלאת שכר המחנכות והשוואתו לשכר הסייעות בגנים ולשיפור תנאי העבודה".
בנוסף, בנעמ"ת הבהירו כי ילדי הגן שנסגר יוכלו להשתלב בגנים אחרים של הרשת.
כל העדכונים - חדשות חולון