תושבת מודיעין הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשה לתביעה ייצוגית כנגד רשת מסעדות נאפיס בסך של מיליוני שקלים, בטענה לניצול המצב לכאורה ומשלוח פרסום מפר (ספאם) לחברי הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
סניף של מסעדת נאפיס
סניף של מסעדת נאפיס
סניף של מסעדת נאפיס
(צילום: אבי מועלם)
על פי הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד חן שטיין ועו"ד ליאת שטיין ממשרד עו"ד חן שטין ושות', בחודש מרץ 2020, בזמן שכל תושבי המדינה היו ספונים בבתיהם, החליטה רשת נאפיס "לנצל את המצב העגום לטובתה, והחליטה תוך הפרת הוראות הדינים לשלוח דיוורים פרסומיים לחברי הקבוצה לצורך השאת רווחיה", נכתב בבקשה. "כך, החלה המבקשת לקבל הודעות מסר קצר מהמשיבה או מטעמה או בעניינה למספר הטלפון הסלולרי שלה".
עוד מצוין כי: "כבר מקבלת ההודעה הראשונה ביום 16.03.2020 חפצה המבקשת להסיר את עצמה מרשימת התפוצה של המשיבה, לה כלל לא נתנה הסכמה לקבלת דיוורים ממנה ככל הזכור לה, אך המשיבה לא אפשרה הסרה כנדרש, אלא כללה בדיוור אפשרות ללחיצה על קישור בלבד, עליו חששה המבקשת ללחוץ מחשש לוירוסים, דיוג, גניבת נתונים וכו, דרך שהינה ממילא מנוגדת לדין".
ארבעה ימים מאוחר יותר, קיבלה התושבת הודעת נוספת מנאפיס. "כך הפך מספרה הסלולרי של המבקשת ככלי להטרדתה", נכתב בבקשה.
2 צפייה בגלריה
עורכי הדין ליאת שטיין וחן שטיין
עורכי הדין ליאת שטיין וחן שטיין
עורכי הדין ליאת שטיין וחן שטיין
(צילומים: פרטי)
עוד נכתב בבקשה כי רשת נאפיס למעשה שלחה את ההודעות באופן רוחבי לנמענים נוספים, גם מסניפים אחרים, במועדים דומים. בבקשה לתביעה ייצוגית טענו עורכי הדין כי הרשת למעשה ניצלה את המשבר והמצוקה שיצר מצב נגיף הקורונה "תוך ניצול ציני של המצב לטובתה, באופן מחפיר, המהווה אף נסיבות מחמירות להתנהלותה החמורה ממילא של המשיבה".
עורכי הדין דורשים פיצוי על סך 1,000 שקל לכל הפרה (הודעה), לכל תובע בתביעה הייצוגית. עוד הם דורשים כי הפיצוי ייעשה שבע שנים אחורה, מיום הגשת הבקשה "במכפלת ההודעות המפרות שנשלחו לכל נמען". סכום כלל התובענה: מעל 2,500,000 שקל.
תגובת רשת נאפיס תתפרסם כשתתקבל.