חשש בבית הספר 'נבון' בחולון: מורה נכנסה לבידוד לאחר ששהתה סמוך לחולה מספר 8 בקורונה. ההורים טוענים כי לא קיבלו מידע על כך, והמורה פקדה את בית הספר יומיים לאחר שנחשפה.
1 צפייה בגלריה
בהלת הקורונה
בהלת הקורונה
בהלת הקורונה
(צילום: shutterstock)
בהודעה שהופצה אתמול (שני) להורים לתלמידים מבית הספר 'נבון' בחולון נטען כי מורה מבית הספר נמצאת בבידוד, לאחר שביקרה באחד המוקדים שעל פי פרסומי משרד הבריאות, שהה בהם חולה מספר 8 בקורונה. בהודעה נטען כי הנהלת בית הספר מסתירה את המידע מההורים והתלמידים למרות שעד יום ראשון המשיכה המורה לבקר בבית הספר.
לשון ההודעה שהופצה:"הנהלת בית ספר 'נבון' בחולון הסתירה מהורי התלמידים את העובדה כי המורה ביקרה בשבוע שעבר בפיראט האדום והמשיכה להגיע לבית הספר על אף שיצאו הוראות ברורות ממשרד הבריאות כבר ביום חמישי האחרון. לתשומת ליבכם המורה באה במגע עם המורים בחדר המורים ועם התלמידים.... רק מחר בבוקר יעדכנו את ההורים, חרף העובדה כי הקורונה הינה מגיפה מדבקת מתנהלים באדישות ובקור רוח למצב הנוכחי. הנהלת בית הספר מחכה שמישהו יחלה ואז ישנו את ההנחיות ההגעה לבית הספר".
למרות המילים הקשות תלמידי אותה מורה טוענים אחרת. הורים דיווחו כי תלמידים שלמדו איתה ביום ראשון האחרון קיבלו ממנה את מלוא המידע, היא עדכנה אותם כי נאלצה להיכנס לבידוד, וכי עשתה זאת בעקבות הנחייה חדשה של משרד הבריאות, שהרחיב את הימים שלקוחות שביקרו בחנות נדרשים להיכנס לבידוד. אך על פי נהלי משרד הבריאות בשלב זה אף אחד מהתלמידים לא נדרש להכנס לבידוד.
בנוסף, הבוקר (יום שלישי 3/3/20) קיבלו התלמידים מידע מצוות בית הספר ובשלב זה הלימודים ממשיכים כסדרם. "לא צריך להיכנס לפאניקה, לא ייתכן שישביתו בית ספר שלם בימים שבהם אלפי אנשים במדינת ישראל נמצאים בבידוד. כולנו מכירים מישהו במצב הזה ומוטב לשמור על פרופורציות", נאמר בהודעה.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: המורה פעלה על פי הנחיות משרד הבריאות, שכן ביקרה בחנות ביום רביעי בשבוע שעבר, ואילו הנחיית המשרד להיכנס לבידוד בית התייחסה בתחילה רק למבקרים בחנות עד יום שלישי. אתמול נודע למורה כי ההנחיה הורחבה גם למבקרים בחנות ביום רביעי ועל כן, היא נכנסה לבידוד ביתי באופן מיידי. יצוין, כי המורה שהתה בבית הספר בימים שישי וראשון ומינהל החינוך בעיריית חולון מצוי בקשר שוטף עם משרד הבריאות, שלא הנחה, נכון לשעה זו, כל הנחיה להיערכות מיוחדת בבית הספר".