למעלה מ־2,000 ערים ב־30 מדינות הכריזו על עצמן כעל "ערי סחר הוגן", ביניהן לונדון, מדריד, סן פרנסיסקו ועוד.
1 צפייה בגלריה
בלי ניצול. תלמידי "פרס" וששון
בלי ניצול. תלמידי "פרס" וששון
בלי ניצול. תלמידי "פרס" וששון
(צילום פרטי)
קראו גם:
ערי סחר הוגן הן ערים שמקדמות באופן אקטיבי צריכה הוגנת של מוצרים ושירותים, בלי ניצול של ילדים, גברים או נשים במדינות עולם שלישי או בסביבתן.
כהמשך טבעי ללמידה הפעילה שמאפיינת את בית ספר פרס, למדו תלמידות ותלמידי מגמת הביולוגיה בשכבה י' את הנושא לעומק מתוך מטרה להפוך את חולון לעיר הסחר ההוגן הראשונה בישראל.
לרגל סיום שנת הלימודים הראשונה בנושא, הגיעה נציגות התלמידים ללשכתו של ראש עיריית חולון מוטי ששון והציגו בפניו את מסקנותיהם מהלמידה. התלמידים קיבלו מששון את ברכת הדרך להמשך התהליך והתחייבות אישית להתחלת מהלך לקידום חולון למעמד של "עיר סחר הוגן".
בבית הספר ציינו כי לפעילות המעשית קדם פרויקט שנתי מורכב בשם "הוגנים ברמות", שבמהלכו נחשפו התלמידים לעולם הסחר ההוגן מנקודת מבט ביולוגית כחלק מתוכנית ההערכה החלופית לחמש יח"ל בגרות בביולוגיה באמצעות פרויקטים (PBL) הפועלת בבית הספר.
במסגרת התוכנית למדו תלמידי המגמה על האופן שבו מאורגן עולם היצורים החיים, על מאפייני החיים ועל צרכי הקיום של יצורים חיים, כל זאת ממקום של צדק חברתי וסביבתי. התלמידים ניתחו את הביולוגיה שמאחורי סיפורי מקרה שונים (שרשרות הייצור והאספקה של קקאו, קפה, זהב, ועוד) ופגשו מומחים בתחום.
בהמשך הצטרפו לפרויקט בינלאומי בנושא, שאיפשר להם להעמיק בעשייה הערכית ובלמידה החווייתית, תוך נקיטת פעולה אקטיביסטית ופיתוח היצירתיות ויכולת הביטוי וההבעה האישית.
לאחר שהפכו למומחים לנושא, העבירו הרצאות וסדנאות מעשיות על "חיים וסחר הוגן" לתלמידי בית הספר ולצוותים. הם גם בנו עם הנהלת המוסד תוכנית פעולה רב־שנתית לקידום הנושא בבית הספר, הכוללת פעילויות מגוונות. בהמשך העבירו התלמידים פעולות בנושא סחר הוגן בתנועות הנוער בעיר, הציגו בכנס מקוון “חדשנות בחינוך” בהשתתפות אנשי חינוך מכל הארץ ואף היו שותפים בתכנון יום הסחר ההוגן הבינלאומי שצוין בחודש שעבר.
לפני כחודש זכו תלמידי המגמה במקום הראשון בתחרות ארצית בין בני נוער הפועלים לקידום סחר הוגן בישראל ובית ספר פרס קיבל מעמד בינלאומי רשמי כבית ספר סחר הוגן ראשון בישראל.