תלמידים בקמפוס קריית שרת בחולון שנמצאים בהסגר כבר מחודש מרץ, בשל היותם בקבוצת סיכון, נדרשים בימים אלה להגיע לכיתות ולהשתתף בבחינות הבגרות. הוריהם דורשים מהעירייה ומשרד החינוך למצוא פתרון כדי לא לפגוע בבריאותם. במיוחד לאור העובדה שהם נדרשים להיבחן בסמיכות לתלמידים שנשלחו בבידוד.
1 צפייה בגלריה
(קמפוס קריית שרת | צילום: קובי קואנקס)
למרות שמערכת החינוך חזרה לשגרה, הצהיר משרד החינוך שחובת הנוכחות אינה תקפה, וזאת בשל העובדה שישנם ילדים שנמצאים בקבוצת סיכון בשל מצבם הבריאותי.
כעת נראה שהשמירה היתרה על בריאותם של התלמידים אינה רלוונטית כשמגיעות בחינות הבגרות, והתלמידים נדרשים להתייצב בכיתות ולהיבחן. הורים טוענים שמדובר בהחלטה תמוהה, במיוחד כאשר נודע להם שהם צפויים להיבחן בשעות חופפות ובכיתות סמוכות לתלמידים שנמצאים בבידוד, בשל שהייה במחיצת שני תלמידים משכבת י"א שאובחנו בקורונה.
"בשכבה של בני יש מספר חולים מאומתים" מסבירה אם לתלמיד בקבוצת סיכון ומדגישה:"הבן שלי לא יצא מהבית מפורים. מצבו הבריאותי רגיש, ובמידה שהוא מעלה חום הוא חייב אשפוז ממושך. לא יתכן שדורשים ממנו להגיע לבחינת בגרות עם תלמידים שמחויבים בבידוד עקב חשיפה לתלמידים החולים".
האם מספרת שבעבר ניגש בנה לבחינת מתכונת בבית הספר, אבל הבחינה התקיימה בשעות נפרדות, כשבית הספר היה ריק, ובכיתה שיועדה לילדים בסיכון, ויחד עם חמישה ילדים נוספים ששוהים בהסגר מאז פורים.
"עכשיו מצפים ממנו להגיע לבגרויות במתמטיקה, אזרחות ועוד, בשעה שכל התלמידים מ-16 כיתות י"א נמצאים בקמפוס, וכאשר רבים מהם יודעים שנחשפו לחולה קורונה וכולם מוזמנים לאותה השעה", כועסת האם.
לדברי האם, הסיבה שילדים בבידוד מגיעים לבחינה היא כתוצאה מהנחייה חדשה של משרד החינוך המאפשרת להם להיבחן בליווי צמוד ובהסעה של אחד ההורים. הנחייה שלדברי הורים לתלמידים בסיכון אינה לוקחת בחשבון את ילדיהם.
"משרד החינוך מאשר להם להגיע לבחינה בליווי ההורים שייקחו ויחזירו אותם, אבל יש הרבה הורים בלי רכבים, מה ימנע מהם להסתובב ברחובות? מה ימנע מהתלמידים להקל בהנחיות בפעם הבאה? בידוד זה בידוד וחייבים להקפיד על זה", אומרת אם לתלמיד נוסף.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד עורך את בחינות הבגרות בכפוף להנחיות משרד הבריאות ותחת שורה ארוכה של מגבלות שמטרתן שמירה על בריאות הנבחנים. תלמידים מבודדים יכולים לגשת לבחינות הבגרות רק לאחר שעמדו בשורה ארוכה של תנאים מחמירים ולאחר שקיבלו אישור מרופא המחוז לצאת לבחינה. עוד יצוין כי תלמידים בבידוד אינם נבחנים יחד עם תלמידים שאינם נדרשים לבידוד. משרד החינוך הציב מטרה ברורה להבטיח שכל בוגרי י"ב יוכלו לסיים את לימודיהם עם תעודת בגרות. הבחינות מתקיימות, תוך הקפדה על עטית מסכה, שמירת מרחק של 2 מטרים והגבלת נבחנים בכתה. מנהלי בתי הספר מודעים להנחיות ובאפשרותם לתת מענה לבעיות ספציפיות ונקודתיות".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בית הספר פועל בדיוק על פי הנחיות המשרד, ובהתאם למדיניות העיר לאפשר לתלמידים כולם (כולל תלמידים הנמצאים בבידוד או אלו השייכים לקבוצות סיכון) להיבחן בבחינות הבגרות. משרד החינוך הנחה את בתי הספר באשר להגעת התלמידים מבידוד ללא תלות בכך שיש בבתי הספר גם תלמידים הנמצאים בקבוצת סיכון. למרות זאת, ולאחר שהאם פנתה לבית הספר אתמול עם אישור רפואי אושר לתלמיד באופן חד פעמי להיבחן מחר בחדר נפרד ובהמשך נבדוק את האפשרות של היבחנות במסגרת ביתית, בהתאם להמלצת האישור הרפואי (אישור היבחנות בבית אינו ניתן להסדיר באופן מיידי, אם בכלל)".