עדלאידע בצל הקורונה: ההתפשטות המהירה של הנגיף, כולל כניסה של מספר מתושבי חולון לבידוד בשל חשיפה לחולה קורונה, העלתה היום חשש בקרב תושבים רבים. הפחד מצפיפות וקרבה לאנשים והעובדה כי בכל יום עשרות נכנסים לבידוד כבר הוביל תושבים רבים להצהיר כי השנה לא יגיעו לתהלוכה. גם יו"ר ועדת הבריאות העירונית, שי קינן, היה שותף לתחושות ופנה לשר הבריאות, יעקב ליצמן בבקשה לבטל את העדלאידע בחולון. הודעת משרד הבריאות טרפה את הקלפים והתהלוכה המסרותית אכן בוטלה
1 צפייה בגלריה
חגיגות עדלאידע
חגיגות עדלאידע
חגיגות עדלאידע
(צילום: קובי קואנקס)
במכתב שהפנה לשר הבריאות קינן, הוא כתב: "עם התפרצות נגיף הקורונה משרד הבריאות בראשותך כינס את הצוותים הרפואיים וגיבש מדיניות אחראית אשר העדיפה למרות הביקורת הציבורית ״היערכות יתר״. מדיניות זו בהכרח עיכבה את כניסת הנגיף ארצה ואת התפשטותו בקצב גבוה. למרות כל זאת וכצפוי לצערנו אובחנו עד כה חמישה עשר חולים מאובחנים ובכל יום המספר הזה גדל והערכות מדברות על נשאים נוספים אשר טרם אובחנו.
באירופה מבוטלים אירועים המוניים. ממשלת צרפת אסרה על התכנסות של יותר מחמשת אלפים איש ואילו אנו בישראל עתידים לקיים את אירוע העדלאידע בחולון ביום ג׳ הקרוב ה-10/3 בנוכחות כ-200,000 איש ואישה.
אירוע מגה המוני זה עלול להפוך לאירוע הדבקה לאומי ואת העיר חולון לווהאן הישראליתבשל הסכנה לבריאות הציבור אני פונה אליך ומבקש ממך בכל לשון כי גורמי המקצוע במשרד הבריאות יתנו דעתם בנושא וישקלו שוב את קיומו בעת הזו".
לשון הפנייה שבכירים המעורבים בנושא טוענים שעומדת להוביל לביטול האירוע.
תחילה, כאמור, בעיריית חולון התעקשו היום (רביעי) כי אירועי פורים ממשיכים כסדרם, אולם הודעת משרד הבריאות טרפה את הקלפים. "זהו רגע עצוב מבחינתי", אומר הערב ראש העירייה מוטי ששון, "אך מתוך דאגה לבריאות תושבי העיר, ובהתאם להודעת ראש הממשלה ושר הבריאות, אנו נאלצים להודיע על דחיית העדלאידע של חולון, שהייתה אמורה לעמוד בסימן יום הולדת 80 לחולון.
"ברור לי שההחלטה עלולה לגרום אכזבה לילדים הרבים, מחולון ומחוץ לה, שמחכים ומצפים לאירוע הגדול של פורים. ויחד עם זאת, בריאותם של הילדים הללו חשובה יותר. אנו מחויבים להישמע להנחיות מקבלי ההחלטות במדינה, מתוך התחשבות באינטרס הכללי של המאבק בנגיף הקורונה.
"האיסור על כינוסים של מעל 5,000 של משרד הבריאות לא יאפשר לצערנו הרב את קיום העדלאידע בשבוע הבא.אלו ימים מטלטלים עבור כולנו, מכל הבחינות - ואני מאחל ומייחל לרגע שבו ישובו העניינים למסלולם התקין וברגע שכך יהיה נשמח גם לקבוע מועד חלופי לעדלאידע של המדינה".