דיירים מרחוב ברנשטיין בחולון מתלוננים על שני עמוד חשמל המפריעים למעבר בטוח ברחוב וחוסמים את הדרך בצורה שמאלצת אותם ללכת על הכביש. "זאת פשוט בדיחה", אומר אחד התושבים בשכונת נאות רחל, "באמצע המדרכה הצרה יש לנו עמוד חשמל ענק, כמעט ואי־אפשר לחצות את המדרכה".
1 צפייה בגלריה
אחד מעמודי המריבה
אחד מעמודי המריבה
אחד מעמודי המריבה
(פרטי )
לטענת הדיירים ברחוב, השביל שנשאר למעבר צר מאוד. "כמובן שאין עגלה או כיסא גלגלים שיכולים לעבור כאן", ממשיך אחד התושבים. "אשתי כל הזמן נאלצת ללכת על הכביש, כי העגלה של התינוק לא עוברת. במקרה שלה זה לא נעים אבל סביר, הבעיה האמיתית היא עם בעלי מוגבלות בכיסא גלגלים. איך הם יעברו? כבר ראיתי מצב שאדם ומטפל הגיעו עד לעמוד, חזרו אחורה, וירדו לכביש שאף הוא צר. זה כל כך מסוכן, רכבים עוברים ומצפצפים, כי הם לא מבינים למה אנשים ברחוב תמיד הולכים על הכביש, אבל אין לנו ברירה אחרת".
"לפני כשנה בדקו מתנדבי אור ירוק את בטיחות המעבר במעברי חצייה בחולון, ומחצית מהמדרכות שנבדקו לא עמדו בתקן. עם זאת יש לציין כי פעמים רבות החסמים שמפריעים למעבר הם פסולת או רכבים שחונים בניגוד לחוק, אך כאמור לא זה המצב ברחוב ברנשטיין. "זה נראה כי עמוד חשמל זאת עובדה מוגמרת ואין איך להילחם בזה, אבל הוא גורם לסכנת נפשות ולכן חייבים לחפש פתרונות שלא יסכנו את עוברי האורח".
מחברת החשמל נמסר: "עם קבלת הפנייה נשלחו מודדים לשטח לבדיקת נתונים. בסיום הבדיקה נוכל לפעול להסדרת הנושא בתיאום עם הרשות המקומית. ככלל, מקרים כאלה לרוב הם תוצאה של פיתוח האיזור שנים אחרי שהעמודים הוצבו במקום".