חברת הקואליציה במועצת העיר של חולון, נועה צ'פלינצקי (סיעת "מצטיינים בחינוך"), קוראת להורי העיר שלא לשלם את תשלומי ההורים. "לא מבינה איך מעיזים לגבות כסף עבור סיור או חומרי יצירה בימים שבהם הילדים לומדים דרך הזום", היא אומרת. "הורים צריכים לדעת את הזכויות שלהם".
2 צפייה בגלריה
שער נעול
שער נעול
שער נעול
(צילום: אבי מועלם)
לפני כחודש פרסם ועד ההורים העירוני בחולון חוזר תשלומי הורים, בו נכתב כי הם ממליצים לגבות 49 שקל עבור ביטוח בלבד ושקל וחצי תשלום רשות עבור הנהגת ההורים הארצית, ולא לגבות כל סכום אחר. בנוסף, צוין כי סכום עבור השאלת ספרים בעלות של 280 שקלים ייגבה בנפרד, אך הוא רשות בלבד ונועד רק למי שמבקש לקחת חלק במיזם ולרכוש ספרים דרך בית הספר.
למרות זאת, בתי ספר רבים ממשיכים לגבות תשלומי הורים, בין היתר עבור פעילויות שלא ברור מתי, כיצד ואם בכלל יכולות להתקיים לנוכח ההגבלות של משרד הבריאות בימי הקורונה.
קראו גם:
לדברי צ'פלינצקי, לא הגיוני לגבות תשלומים עבור שירותים שלא ניתנים בפועל. "אני כל הזמן מקבלת מידע מהורים שלוחצים עליהם לשלם תשלומי הורים על מחצית א', וזה פשוט לא בסדר", אומרת צ'פלינצקי. "אני לא מבינה למה הורים מוועדים שונים מרגישים שזה המקום שלהם. אין להם חלק בתשלומים ואסור להם להתערב, רק להנהלת בית הספר. הם גם לא מוגנים מבחינה משפטית אם הורה אחר מחליט לתבוע אותם".
2 צפייה בגלריה
נועה צ'פלינצקי
נועה צ'פלינצקי
נועה צ'פלינצקי
(צילום: פרטי)
בין היתר פנתה צ'פלינצקי למפקחת הכוללת בחולון מטעם משרד החינוך, המשמשת גם כרפרנטית תשלומי הורים במחוז תל אביב, וביקשה את התערבותה בנושא. "היא השיבה לי שאין לחץ על ההורים וכמובן שרק דמי הביטוח הם בגדר חובה, כפי שפרסם ועד ההורים העירוני, אבל בפועל יש הורים שמתמודדים עם פניות רבות בנושא והם צריכים לדעת מה הזכויות שלהם.
חשוב לדייק ‑ כמובן שאין מתנות חינם ואם ילד קיבל שירות או יצא לטיול הוא צריך לשלם, אבל אנחנו מדברים על מצב שגובים כסף עבור סיור או חומרים למגמה שבפועל הילד בכלל לא מקבל אותם, אז על מה גובים כסף? כל הורה צריך לדעת את הזכויות שלו ולא לחשוש לקבל הסברים".
יו"ר הנהגת ההורים בחולון בת אל בן דוד, מצטרפת לדבריה של חברת המועצה: "הבהרתי לוועדים כי למעט ביטוחים והשאלת ספרים אין טעם לגבות כסף עבור פעילויות בימים של למידה מרחוק, לאנשים אין מה לאכול וזה לא הזמן גבייה מיותרת", היא אומרת. "אנחנו כמובן לא יכולים להכריח אף אחד מה לעשות אך זאת המלצת הוועד העירוני. ההמלצה הזאת מיועדת לכולם ובמיוחד לבתי הספר בהם יש יתרות מתשלומי הורים בשנים קודמות".
לעדכונים - חדשות חולון