התפשטות נגיף הקורונה הביאה לתקופה מאתגרת, במסגרתה הגידול המהיר במספר החולים שאילץ את בתי החולים להסב מחלקות קיימות למחלקות "קורונה" ייעודיות בעלות כספית גבוהה. כך קרה גם בבית החולים וולפסון, אולם כעת, הודות לכספים שיועברו ממפעל הפיס ושלטון המקומי, תוקם מחלקת קורונה ייעודית בבית החולים. במחלקה יושקעו כ-1.2 מיליון שקלים.

1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה החדשה בוולפסון
מחלקת הקורונה החדשה בוולפסון
מחלקת קורונה זמנית - בקרוב תוקם מחלקה חדשה
(צילום: דוברות המרכז הרפואי וולפסון)
דירקטוריון מפעל הפיס והשלטון המקומי אישרו במהלך המשבר חבילת סיוע מיידי של על סך 31 מיליון שקל ל-22 בתי חולים ברחבי הארץ. "מתוך הבנה שהיערכות בתי החולים הינה חלק מרכזי ביכולת ההתמודדות העתידית של מערכת הבריאות עם גל נוסף של התפרצות", הם מסבירים, "אישר דירקטוריון מפעל הפיס להרחיב את התמיכה לארבעה בתי חולים נוספים: המרכז הרפואי שערי צדק ירושלים, ביה"ח אי.מ.מ.ס הסקוטי (ביה"ח האנגלי) נצרת, המרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון חולון וביה"ח כרמל חיפה". סך כל ההשקעה: 4.8 מיליון שקל.
הצפי הוא כי בתוך כחודש יוקמו המחלקות בבתי החולים, לפחות אחת בכל בית חולים וכן יסופק הציוד הרפואי הנדרש למלחמה בנגיף.
רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס: "כרגע אנחנו מצוים בשלב שבו נראה שגל ההתפרצות הראשון מאחורינו, אבל דווקא עכשיו חשוב יותר מתמיד להמשיך ולתמוך בבתי חולים נוספים, על מנת שאם חלילה נגיע לגל התפרצות נוסף, מערכת הבריאות תגיע אליו חזקה יותר ומוכנה ככל האפשר".
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "אני גאה בכך שהשלטון המקומי ומפעל הפיס ממשיכים להיות כוח מרכזי במלחמה בקורונה. הרחבת הקמת מחלקות הקורונה בבתי החולים תאפשר לתת את הטיפול הטוב ביותר בצורה הבטוחה ביותר במקרה של התמודדות חוזרת עם המגפה".