השבוע הוגשה בבית משפט השלום תביעה כנגד חברת אמבולנס פרטית מרחובות בשם 'אמבולנס אלפא', בסכום של 186,910 שקל. האישה טוענת בתביעתה כי כבודה נפגע, היא הושפלה והוטרדה מינית, לאחר שעובדי חברת האמבולנס הפרטית שבאה במיוחד לפנותה, לא העלו אותה בשל היותה אישה ובשל לבושה.
1 צפייה בגלריה
אמבולנס קורונה
אמבולנס קורונה
נאלצה להמתין שעות
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
על פי כתב התביעה, האישה חלתה בקורונה והמתינה בתיאום עם פיקוד העורף לאמבולנס פרטי מטעם החברה שיבוא לאסוף אותה למלונית קורונה, כל זאת כשהיא קודחת מחום. אלא, כאשר הגיע האמבולנס ועליו חולה נוסף, ביקש נהג האמבולנס את אישורו של הנוסע הנוסף להעלותה. הוא התנגד, בין היתר בשל לבושה "הלא צנוע", כך נטען.
התובעת טוענת כי במקום להעמיד את הנוסע במקומו ולפנותה למלונית כפי שהיה על החברה לעשות, מנעו העובדים של האמבולנס את עלייתה של האישה, והותירו אותה לעמוד ברחוב כשהיא מושפלת, נסערת וחולה, בעוד האמבולנס ממשיך ליעדו אל מלונית הקורונה בלעדיה. כל זאת מול שכניה ומול עוברי אורח ברחוב. היא נאלצה להמתין עוד שעות ארוכות במצבה לאמבולנס נוסף שפינה אותה בסופו של דבר למלונית.
בתביעה מפורטים על ידי האישה הרגעים המשפילים לטענתה, ברגע שבו האמבולנס הגיע. לאחר שכבר הניחה את תיקה בתוך האמבולנס, התבקשה על ידי הנהג להחליף בגדים לבגדים צנועים יותר וסירבה. היא הסבירה כי כל בגדיה ארוזים כיוון שרק עברה דירה. לאחר מכן הציעו לה שתתכסה במדים שהיו באמבולנס ואף הציעו לה להתכסות בשקית אשפה על מנת שיתאפשר לה להתפנות במהירות למלונית, כל זאת לעיני שכניה ובמשך רבע שעה ברחוב.
"אין כל ספק שיחס דומה לא הופנה, ולא היה מופנה כלפי גברים ואופן לבושם, וכי עובדי הנתבעת, הנהג ומנהלו, ראו לנכון למנוע את עליית התובעת לאמבולנס לבקשת הנוסע הנוסף אך ורק מכיוון שהיא אישה ובשל לבושה. אישה שאינה מקבלת על עצמה כללי לבוש כאלו או אחרים, שנקבעו על ידי מי שמינה את עצמו לשומר צניעות מטעם עצמו, ללא כל סמכות, ובוודאי שכללים אלה אינם יכולים לחייב אותה", נכתב בכתב התביעה.
מחברת אמבולנס אלפא טרם נמסרה תגובה.