קשישה תושבת חולון ערכה סידורים שגרתיים ברחוב סוקולוב כשגילתה שמכשיר הטלפון הנייד שלה וארנקה נעלמו.
היא ביקשה עזרה מעוברי אורח שסייעו לה ליצור קשר עם נכדתה שמיהרה לדווח לחברת האשראי והופתעה לגלות כי כבר נעשה שימוש בכרטיסי האשראי שלה ואלמונים רוקנו את שני חשבונות הבנק שלה.
1 צפייה בגלריה
הקשישה והחשודות במעשה
הקשישה והחשודות במעשה
הקשישה והחשודות במעשה
(צילום: מתוך סרטון האבטחה)
"גנבו את הפלאפון, מסמכים, תעודת זהות וכרטיסי אשראי שבאמצעותם משכו 10 אלף שקל מחשבונה", מספרת הנכדה, "זה היה כל הכסף שלה ורוקנו הכל. יצרתי קשר עם בעל החנות שהיא ביקרה בה לפני שהדברים נעלמו ובמצלמות האבטחה גילינו שתי נשים, אחת הסיחה את דעתה של סבתי עם שאלות והשנייה הכניסה את ידה לתיק של סבתי ורוקנה אותו. נראה שהן ידעו היכן המצלמות ממוקמות כי הן ממש נזהרו לא להביט בהן".
הנכדה לקחה את החומרים על מנת להגיש תלונה במשטרה אך הופתעה לגלות כי "בעל העסק וגם בעלי עסקים נוספים סיפרו שהם מכירים את הנשים בסרטון. זו לא פעם ראשונה שהן גונבות ולא פעם ראשונה שמגישים נגדן תלונה.
"מסתבר שהן כבר נעצרו אבל כנראה יש להן שיטה מתוחכמת, הן מכייסות ולא שודדות, עברה שהעונש עליה קל יותר. בבית המשפט הן עושות הצגה שלמה של מסכנות ומקלים איתן בעונש. מסתבר שבפעם האחרונה שנתפסו הן קיבלו רק עבודות שרות ומיד חזרו לגנוב. גם בעלי העסקים סובלים מהן, זה נורא לחשוב שהן עושות מה שבא להן. אנחנו יודעים שהן פועלות בעקביות והגיע הזמן לשים לזה סוף. יש תיעוד ויש עברה שחוזרת על עצמה, אין שום סיבה שהן לא יקבלו עונש חמור".
הנכדה מספרת כי לאחר המקרה סבתה נשארה מזועזעת ומפוחדת. "זה כל כך לא הוגן, סבתא עצמאית, מטפלת בעצמה ובסבי. אחרי תקופה ארוכה שלא יכלה לצאת מהבית היא סוף כל סוף יצאה להתאוורר והן פגעו בביטחון שלה".