העיר חולון נפרדה בשבוע שעבר מאברהם צורף, התכשיטן המוכר שיצירותיו הייחודיות עניינו אפילו את האוליגרכים ברוסיה. צורף, בן 72 במותו, גילה לפני תשעה חודשים כי הוא חולה בסרטן ריאות. לדברי מקורביו, עד לקבלת הבשורה הוא לא החמיץ יום עבודה אחד.
1 צפייה בגלריה
 אברהם צורף ז"ל בעבודתו ואחת מיצירותיו
 אברהם צורף ז"ל בעבודתו ואחת מיצירותיו
אברהם צורף ז"ל בעבודתו ואחת מיצירותיו
(צילומים: באדיבות המשפחה)
"אצל אברהם לא היה דבר כזה יום מחלה, כל יום הוא התייצב לעבודה", ספדה לו אשתו דפנה. "הוא ירש את החנות בכיכר ויצמן מאביו ועסק בתחום הצורפות 45 שנה. סבו למד את המקצוע בעיראק. הוא לימד את אביו, שלימד אותו. מבחינה מקצועית היתה לו קריירה מדהימה.
לא מעט נשים אמידות ממוסקבה הזמינו רק ממנו תכשיטים מטורפים שאי־אפשר למצוא בשום מקום. היה לו כישרון לעיצוב וצורפות ברמה שכבר אין היום. היו לו עיצובים יוצאי דופן, טבעות לאורך כל האצבע, תכשיטים שמתחברים בין המפרקים, דוגמאות של פרחים ותלתלים מורכבים, וכמובן שחזור תכשיטים עתיקים שאנשים העלו לארץ וביקשו לשמר".
קראו גם:
היא מספרת כי צורף אהב את החיים ומיצה אותם עד תום. "לאברהם לא היה פחד, הוא אהב ספורט אתגרי, טיולי ג'יפים, באנג'י וגם צניחה ממטוסים".
צורף הותיר אחריו שתי בנות, שישה נכדים וחנות נוסטלגית מלאה בזיכרונות.
"ורוניקה, העובדת המסורה והוותיקה, עדיין איתנו, והיום אני מנהלת את החנות ומתגעגעת", מסכמת דפנה. "יש לי תכשיטים ייחודיים בסגנון בוכרי שהוא הכין לי, כי אני בוכרית. אלה תכשיטים שנעשים בשיטת פיליגרן, שעשויים במיוחד מזהב צהוב, ובסגנון של חוטים מלופפים. כל יצירה שלו היתה מיוחדת במינה. לצערי הוא לא העביר את הידע שלו לאדם אחר, לכן כבר אין עיצובים מיוחדים, רק התכשיטים שהוא השאיר אחריו".
לעדכונים - חדשות חולון