שנה שבה לקחנו פיקוד

"כמו כולם, גם עבורי האתגר הגדול ביותר של השנה היה ההתמודדות עם נגיף הקורונה. עם התפרצות הנגיף הצהרתי שמוטב לאפשר לראשי הרשויות המקומיות להתמודד עם הסוגיה ברמה המקומית ולהעניק להם חופש פעולה בכל הנוגע להגבלות וסגר. הדברים שהיו צריכים להינתן על ידי הממשלה משתנים לעתים תכופות.
1 צפייה בגלריה
מוטי ששון
מוטי ששון
מוטי ששון
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"אתה נערך ופתאום ההחלטה משתנה. אי־אפשר לעבוד ככה. כשמדובר במשבר עולמי שמעולם לא חווינו, צריך יותר סדר, שיקול דעת וקור רוח. בלי זה אי־אפשר להיערך כמו שצריך ולצערי זה המצב כרגע בממשלה. מצפים מאיתנו לפעול, אך לא מעבירים לנו את הסמכויות לכך, בזמן שברור לי שראש רשות מכיר את השטח הרבה יותר טוב ממי שיושב בירושלים.
"חיפשנו כל הזמן פתרונות יצירתיים. מי חילק השנה אוכל לנזקקים? היקצה תקציב? ארגן מתנדבים? גייסנו כל כך הרבה בני נוער והשקענו מאות אלפי שקלים במנות חמות ומזון יבש. אפילו אירגנו שירות השאלת ספרים ישירות לבתי הקשישים. אלו דברים שרק מי שמכיר את העיר שלו יודע לעשות".

החזקנו מעמד למרות הכל

"אני ראש עירייה ותיק, כבר 28 שנים בתפקיד, אז אני יודע להסתדר. כעירייה איתנה עם מינהל תקין וחוסן כלכלי, העברנו תקציבים לאן שצריך. כשאתה ותיק בתחום אתה לא צריך גימיקים, כמו ראשי ערים צעירים אחרים שאני רואה בשטח. בעיניי זה מסוכן. אנחנו חייבים להיות מוכנים גם ליום שאחרי הקורונה. כשפתחתי גני ילדים בימי שישי, היו כמה שאמרו: 'מה אתה עושה?', אבל אנחנו כל הזמן חושבים על הילדים. שוכחים שההורים שלהם נושאים בנטל וצריכים קצת אוויר.
"מי חילק השנה אוכל לנזקקים? הקצה תקציב? ארגן מתנדבים? גייסנו כל כך הרבה בני נוער והשקענו מאות אלפי שקלים במנות חמות ומזון יבש"
"הקורונה לא עצרה אותי, אם כבר להיפך, היא האיצה תהליכים. הקדמנו פרויקטים בתשתיות ובשיפוץ מוסדות החינוך בימים בהם שהרחובות היו ריקים. גם העבודה בעירייה המשיכה כרגיל. למרות שאין קבלת קהל, לא פעם מגיעים קשישים לבניין העירייה. אנחנו יוצאים אליהם החוצה, מביאים טפסים אם צריך, העיקר לשמור על ריחוק. יש גם התחשבות בהורים לילדים קטנים. אני מבין שלכולם יש משפחות, הורים מבוגרים, בני משפחה שלא פגשו זמן רב, וחשוב לי לשמור על עובדי העירייה בריאים ורגועים. יש לי הרבה רגישות אליהם. אבל עם כל הדאגות, הם יודעים שאני שומר על מקום העבודה שלהם וזאת דאגה אחת פחות עבורם".

וזה מה שמחכה לנו בשנה הבאה

"יש לנו הרבה דברים טובים שמתקדמים ‑ אנחנו בונים ארבעה בתי ספר בעלות של 100 מיליון שקל, הגדלנו את ההשקעה בתושב ל־7,140 שקל, נשקיע 183 מיליון שקל במערכת החינוך, שהיום יותר מתמיד זקוקה לתמיכה, כי אלה אזרחי העתיד שלנו. אנחנו מקדמים את מחלף חולון החדש, פרויקט בשווי 600 מיליון שקל שהעירייה השקיעה בו רק 100 מיליון שקל ואנחנו נקבל תמורה שתשנה את מפת התחבורה באיזור. יש עבודה חיובית ופורה עם מנכ"ל נת"ע. במהלך כל העבודות של הרכבת הקלה דרשנו שהרמה תהיה גבוהה יותר מהסטנדרט, אם זה בריהוט רחוב, ציוד בנייה וכל מה שנדרש. אנחנו גם תומכים בחברות הבת, רשת קהילה ופנאי, החברה לבילוי ובידור ומוסדות התרבות, ודואגים שהן יחזיקו מעמד למרות הקשיים הגדלים והמחסור בהכנסות".

ולסיום, משהו אישי

"אני מניח שכשהכל ייגמר אני בעיקר רוצה לנוח. אנשים לא מבינים כמה אחריות יש לראש עירייה וכמה התפקיד הזה מורכב. אפילו בשבת כשאני לא עובד בפועל, הראש לא מפסיק לחשוב, ודווקא בגלל שאין מי שיפריע לי אני חושב אפילו יותר, כי אתה תמיד מחפש דרכים יצירתיות לשפר את השירות עבור התושב. אז אני בעיקר רוצה שקט וקצת מנוחה. השנה לצערי נפגשתי הרבה פחות עם האחיינים שלי וילדיהם, להם אני קורא נכדנים. למרות העומס והקושי להפגש עם המשפחה השתדלתי לשמור על שגרה, ואני אפילו ממשיך להקפיד על הליכת הבוקר שלי, אותה אני מבצע עם מסכה".

האתגרים של 2021:

  • הקמת הרכבת הקלה
  • קידום מחלף חדש
  • בניית בתי ספר חדשים
  • החייאת התרבות