יממה סוער בקריית שרת, חולון: היום (חמישי) נערכה הפגנה על ידי הפעיל החברתי רן כרמי בוזגלו שפרסם סרטון בו טען כי בכוונתו לעצור פעילות שמתכנן פורום המשפחות השכולות לערוך בקמפוס.
במסגרת הפעילות מתוכנן מפגש בין תלמידים למשפחות שכולות, חלקן פלסטינאיות. למרות שזאת לא הפעם הראשונה שהמפגש מתקיים בקמפוס, נראה כי הסמיכות לתקופת בחירות הפכה את המפגש לנפיץ יותר ותלמידים רבים כבר הצהירו שלא יגיעו.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה בקריית שרת
ההפגנה בקריית שרת
ההפגנה בקריית שרת
(צילום: קובי קואנקס)
במהלך ההפגנה תקף בוזגלו את בית הספר ומנהלת, וקרה לתלמידים בתוך שטח בית הספר למחות נגד הפעילות. כוחות משטרה הוזעקו למקום ונראה שמלבד קריאות ביניים ההפגנה הקולנית הסתיימה ללא אירועים חריגים.
מקרה זה מצטרף לאירוע נוסף שהתרחש אתמול (רביעי) בשעות הצהרים, בקמפוס, במהלכו התרחשה קטטה במהלך ההפסקה. כעשרים תלמידים משכבות י' ו-י"א היו מעורבים במקרה שהוגדר כאלים מאוד.
צוות בית הספר מיהר להתערב, להפריד בין המתקוטטים ואף הזמין טיפול רפואי וניידת משטרה. 4 תלמידים נזקקו לטיפול רפואי והמשטרה תשאלה את צוות בית הספר והתלמידים המעורבים. לאחר שהשוטרים צפו במצלמות האבטחה של בית הספר החליט קרין הנוער לקחת 3 תלמידים לחקירה ו 3 תלמידים למתן עדות.
מנהלת בית הספר, טלי דרור, מיהרה לשגר הודעה להורי כל תלמידי בית הספר ולעדכן אותם במצב. האירוע דווח למפקחת בית הספר ולמנהלת האגף לחנוך על יסודי בעיריית חולון וליו"ר ועד ההורים.
"בית הספר רואה את האירוע בחומרה רבה מאוד, זוהי חציית קו אדום, האירוע יטופל בחומרה! אנו עושים הכול בכדי לממש את זכותם הבסיסית של כל באי בית הספר (התלמידים והצוות) לסביבה בטוחה ומוגנת ונמשיך בכך ללא לאות וללא פשרות. אני מציעה לשוחח עם התלמידים על האירוע ומבקשת שמידה ומתעוררים קשיים או תגובות המעוררות בכם דאגה – אנא פנו אלינו". בנוסף, הבטיחה דרור כי הבוקר תערך שיחה בכל כיתות בית הספר על המקרה.
למרות המקרה הקשה, ועדי הכיתות הביעו תמיכה במנהלת: "היא מייד הוציאה הודעה לכולם, לא הסתפקה בשיחה עם הורי המעורבים, זה מראה על שקיפות ויש לנו הרהב אמון בה", סיפרה אם לתלמיד כיתה יב' שהיה נוכח במקום. "לא הבנו על מה בדיוק הקטטה וזה גם לא משנה, העיקר שמטפלים בזה באופן יסודי כי הם צריכים להבין שאין תירוץ לאלימות".
פורסם לראשונה: 12:29, 27.02.20