370 תאונות אירעו בעשור האחרון במערבות עם רכב כבד (טנדר, טרנזיט ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה) בעיר חולון, כך על פי הנתונים של עמותת 'אור ירוק' המתבססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הנתונים, ב-2020 אירעו 24 תאונות דרכים, שנה קודם לכן 27 ועם זאת ב-2018 אירעו 40 תאונות. הנתונים מתייחסים לעשור האחרון בין השנים 2011-2020 ובהם אירעו ארבע תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג).
1 צפייה בגלריה
תאונה עם רכב כבד בישראל
תאונה עם רכב כבד בישראל
תאונה עם רכב כבד בישראל
(צילום: באדיבות אור ירוק)
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2020 התרחשו בכבישי ישראל 1,565 תאונות דרכים במעורבות של רכב כבד מתוכן 70 תאונות דרכים קטלניות (בהן נהרג לפחות אדם אחד) ו-286 תאונות קשות. על פי הנתונים, בתחום הערים והישובים אירעו, כאמור, בשנת 2020 - 774 תאונות במעורבות רכב כבד, מהן 20 תאונות קטלניות ו- 128 קשות.
קראו עוד:
בעשור האחרון (2011-2020) אירעו למעלה מ-23 אלף תאונות דרכים במעורבות רכבי משא כבדים ברחבי המדינה, מהן 1,024 היו קטלניות – למעלה מ-100 תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד) בשנה בממוצע.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במקרה של תאונה עם רכב כבד הסיכון לפגיעה קשה וקטלנית גדול. נהגי המשאיות והרכב הכבד שנדרשים לעבוד על הכביש במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק הם כפצצה מתקתקת ובכל רגע עלולים לגרום לתאונה רבת נפגעים. לאחר מאבק ממושך של עמותת אור ירוק אושרו התקנות לשימוש בטכוגרף הדיגיטלי שימנע מנהגים מקצועיים לעבוד שעות רבות מעל המותר ולסכן את החיים של כולנו בכביש. חבל שנאלצנו לחכות כל כך הרבה שנים לאישור של מכשיר שכבר בשנת 2006 אושר לשימוש באירופה. מדובר באביזר בטיחות מציל חיים מהמעלה הראשונה ולא ברור מדוע עד כה נמנע השימוש בו בישראל.
"במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לנצל את התקנות החדשות ולבצע רפורמה שלמה בכל הקשור להסדרת תחום הרכב הכבד בישראל. יש להכשיר ולגייס נהגים חדשים ואיכותיים, לצמצם את שעות הנהיגה הרבות ולהגדיל את מערך האכיפה לתקינות כלי הרכב הכבדים. אסור להחמיץ את ההזדמנות הזאת שיכולה להביא להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים עם כלי רכב כבדים. חייבים לפעול ליישום תקנת הטכוגרף הדיגיטלי והגברת המודעות והאכיפה. רק כך נוכל למנוע תאונות מיותרות ולהציל חיים".
לעדכונים – חדשות חולון