עמותת ח.ב.ר למען הכלבים בשרון מזה 25 שנה להצלת כלבים מהסגרים. במהלך פעילותה היא הצליחה להעניק חיים חדשים לאלפי כלבים, רגע לפני שזה היה מאוחר מדי עבורם.
2 צפייה בגלריה
כלבים בחורף
כלבים בחורף
עמותת ח.ב.ר למען הכלבים
(צילום: shutterstock)
"רבים מהכלבים זקוקים לטיפולים רפואיים, למזון מיוחד ולשיקום ארוך", מספרת רחל סליט, מנהלת העמותה בהתנדבות מיום הקמתה. "אנחנו בין העמותות היחידות שמוציאות כלבים מהפריפריה, כי אין רבות כאלה באזורים המרוחקים, בצפון ובדרום הארץ.
"אנחנו מקבלים כלבים מבאר שבע, מעפולה, מירכא, מהשטחים, מבסיסים צבאיים, מכל מקום. אנחנו דואגים לספק להם את כל מחסורם באהבה ובמסירות, עד שהם מוכנים לפתוח דף חדש במשפחה מאמצת".
קראו גם:
"ישנם כלבים שמתקשים למצוא בית חם ונאלצים, שלא באשמתם, להישאר בכלביה חודשים ארוכים ולעיתים אף שנים", מספרת סליט. "נסיבות חייהם הביאו אותם לחשוש ממגע יד אדם, או שהם גדולים מדי או מבוגרים מדי. יש להם לב ענק ואוהב כמו לכל כלב, אך לצערנו פחות אנשים נוטים לאמץ אותם.
"השנה האחרונה היתה קשה מאוד עבורנו. קלטנו הרבה מאוד כלבים במצוקה ובכך הצלנו את חייהם, אך רבים מהם נזקקו לטיפולים רפואיים מקיפים ויקרים, אם בשל פציעות כגון שברים קשים שמצריכים ניתוחים אורטופדיים מורכבים או בשל מחלות מסכנות חיים כמו קדחת קרציות ועוד.
"מצד שני, מספר האימוצים ירד בחצי לעומת השנה שעברה ונותרנו ללא אמצעים למימון הפעילות שלנו.
2 צפייה בגלריה
יום אימוץ כלבים
יום אימוץ כלבים
יעד הגיוס: 200 אלף שקלים
(צילום: shutterstock)
"אם לא נוכל לשלם למרפאות ולמזון לא נוכל להמשיך ולהתקיים. החורף שבפתח מהווה איום נוסף לכלביה שלנו שנמצאת בלב השדות הפתוחים בשרון והבלאי המואץ שנגרם כתוצאה מפגעי מזג האוויר מייקר בצורה משמעותית את הוצאות התחזוקה השונות.
"העמותה שלנו מיוחדת בכך שאנחנו מצילים הרבה כלבים גדולים ומבוגרים, כאלה שכמעט אף עמותה או גוף אחר לא מוכנים לקלוט. איזה סיכוי אחר יהיה להם מלבדנו?
"אנחנו זקוקים לגייס בדחיפות לפחות 200 אלף שקלים שיעזרו לנו לעבור את החודשים הקרובים בשלום ולהבטיח שהכלבים שלנו יהיו מוגנים, שבעים ומטופלים בזמן שאנחנו מרכזים מאמצים במציאת בתים ראויים לכלבים רבים ככל הניתן.
אנחנו נותנים את כל כולנו למען בעלי החיים האלה, בהתנדבות מלאה וללא כל בקשת תמורה. כל מה שאנחנו רוצים, זה להמשיך להציל אותם.
אנא עזרו לנו והושיטו יד לחבר".
ח.ב.ר. למען הכלבים, החתולים וחיות אחרות (ע"ר) 580269660 התרומות מוכרות לצורך זיכוי במס בהתאם לסעיף 46 לחוק העמותות.