זעזוע בחולון: בן 12 נעצר לאחרונה בחשד שהיה מעורב במותו של הומלס בחולון, כך הותר אתמול לפרסום. בעקבות האירוע בעיר חולון הביעו זעזוע, יו"ר ועד הנהגת ההורים אמרה: "אנחנו חיים במציאות שגם ילדים מצטיינים נמצאים במצוקה ועושים דברים מסוכנים".
1 צפייה בגלריה
מעצר
מעצר
מעצר
(צילום המחשה: shutterstock)
בתאריך 20/3 נמצא דר רחוב כבן 60 ללא סימני חיים במבנה נטוש במרכז העיר חולון. גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית ושם עלה חשד כי מותו נגרם במזיד עקב חבלה מעצם זר. עם פרסום האירוע, הוציאה המשטרה צו איסור פרסום על כל פרטי המקרה. כעת הותר לפרסום כי על פי החשד דר הרחוב ששמו אנדרי טיומקין (56) נרצח על פי החשד על ידי קטין כבן 12 מחולון שהגיע למבנה עם מספר חברים והכה אותו בראשו. בשלב זה נראה כי לא היתה התגרות קודמת בין הצדדים והדבר ככל הנראה נעשה בלי שום סיבה, אלא מעשה קונדס משעמום ללא כל מניע. הפרקליטות שליוותה את התיק מראשיתו עדיין בוחנת את אפשרות להגיש כתב אישום עקב גילם הצעיר של השותפים למקרה.
קראו גם:
"זה מקרה מזעזע, אנחנו חייבים להגיע לכל ילד וילד", אמרה יו"ר הנהגת ההורים בחולון, בת אל בן דויד, "היום אנחנו מקיימים ועדת מוגנות עירונית ומבחינתנו זה בעדיפות ראשונה. חייבים למצוא מענה לבעיית השעמום ולילדים השקופים. גם ילדים מצטיינים מראים מצוקה, הם מוציאים ציונים גבוהים מהמיטה, נכנסים לזום אבל לא יוצאים מהבית.
"לדעתי זה צריך להגיע דרך הילדים בעצמם, שישימו לב לחברים שלהם ולכן חשוב לנו להעלות המודעות דרכם. אין ספק שהילדים נפגעו יותר מכולם מהקורונה, אני מקבלת טלפונים מהורים לילדים מצטיינים שנמצאים במצוקה נפשית חמורה, ציונים זה לא מדד. כבר פנינו למנהל החינוך בנושא ולשמחתי הם נענו בחיוב ויש כוונה מלאה למצוא פתרון כדי להגיע לילדים האלו".
מעיריית חולון נמסר כי "בחולון מוכרים ורשומים נכון לחודש פברואר השנה 42 דרי רחוב ואולם דר הרחוב שנרצח לא מוכר בשירותי הרווחה וגם לא על ידי הפיקוח העירוני. לאחר המקרה המזעזע נערך בירור גם בהוסטלים בחולון וגם בהם הוא לא היה מוכר.
"יש לציין, כי קיים נוהל עבודה עירוני אשר מסדיר את העבודה מול דרי רחוב בשעות העבודה ובשעות והלילה, בסופי שבוע ובחגים. הקריאות שמתקבלות מופנות לפיקוח העירוני, שיוצא לשטח ונפגש עם דר הרחוב. הפיקוח בודק את מצבו, ומציע לו להתפנות להוסטל. במידה שדר הרחוב מסכים, עו"ס מהרווחה יוצר עמו קשר, מסדיר את השמתו בהוסטל, ומסביר לו על כל הסיוע שביכולתו לקבל מהרווחה. במידה שדר הרחוב לא מעוניין להתפנות, והפיקוח העירוני סובר שהאדם זקוק לטיפול רפואי, יזמין אמבולנס שיפנה אותו לבית חולים. במידה שאינו זקוק לטיפול רפואי, יוחתם על טופס סירוב ולא יפונה מהמקום.
"יודגש, כי אין לעירייה יכולת לחייב דר רחוב לקבל טיפול ושיקום, אלא בהסכמה, כל עוד אינו מסכן את עצמו ואחרים".
לעדכונים - חדשות חולון