שחר סעדון, צעירה מחולון, יצאה לטיול עם חברות בחו"ל ומצאה את עצמה במאבק לשוב הביתה בעיצומה של מגיפה.
1 צפייה בגלריה
שחר סעדון
שחר סעדון
שחר סעדון
(צילום: פרטי)
הניסיון לחזור הביתה החל בפרויקט "ושבו בנים לגבולם 2020", במסגרתו התארגנו מספר הורים למטיילים ישראלים שנתקעו בקוסטה ריקה וקולומביה במטרה לארגן טיסה מיוחדת לפני סגירת הגבולות באזור. על מנת להבטיח את הטיסה, התבקשו ההורים לשלם את מלוא הסכום מראש: 2.4 מיליון שקל. אולם מאחר שיש רק 100 נוסעים, ההורים החליטו לפתוח פרויקט לגיוס המונים במסגרתו העלו סרטונים של המטיילים שמבקשים סיוע.
מועד הטיסה נקבע לאתמול (ראשון, 22/3/2020), אך עקב מחסור בכסף היא נדחתה להיום. בשלב זה נראה כי ההורים עדיין לא הצליחו לגייס את מלוא הסכום.
בין המטיילים שתקועים בקוסטה ריקה, כאמור, גם סעדון ששלחה סרטון עם מסר שבו היא מבקשת מהציבור סיוע ומספרת על מצבה. "אנחנו עומדים להיכנס להסגר ולא יהיה לנו איך לחזור הביתה.. רכשנו כרטיסים, אך הבעיה שהוא (המטוס) לא יצא כי אין מספיק נרשמים. אני קוראת לכם בבקשה לעזור לנו לחזור למשפחות שלנו הביתה".
הוריה של שחר כבר רכשו עבורה כרטיס טיסה ב- 2,500 דולר, אך גורם המעורה במקרה סיפר כי מטיילים אחרים מסרבים לרכוש כרטיס מתוך תקווה שהמדינה תשלח מטוס על חשבונה, כפי שקרה בפרו, ועל כן חסרים כרטיסים על מנת שהטיסה תצא לפועל”.
עדכון: לאחר פרסום הכתבה ופנייתה של שחר, התברר כי הוחלט על טיסת אל על שתצא ותאסוף את המטיילים הישראליים, ביניהם גם שחר. לאחר מציאת הפתרון הוחלט על ביטול פרויקט מימון ההמונים, המשפחה מבקשת להודות לכל מי שנרתם ופנה למשפחה כדי להציע סיוע.