בתחילת השבוע נערכה ישיבת מועצה במתחם האירועים של ימית 2000, בה עלתה הצעה לסדר של חבר מועצת העיר, מיקי בוזגלו, שביקש לדעת כיצד העירייה מסייעת למתפללים לקראת חגי תשרי בצל הקורונה.
2 צפייה בגלריה
ברנס. "לא שוק, חייבים להיערך מראש"
ברנס. "לא שוק, חייבים להיערך מראש"
ברנס. "לא שוק, חייבים להיערך מראש"
(קובי קואנקס)
קראו גם:
ראש עיריית חולון, מוטי ששון, השיב לו כי העירייה לא מתערבת בנושא וכי מי שממונה על כך ומקבל את כל ההחלטות הוא יו"ר המועצה הדתית, עמוס ברנס.
בוזגלו התעקש כי העברת הסמכות אינה מספיקה וכי על העירייה לספק ברזנטים, שירותים כימיים וציוד. ששון הסביר כי אין בכוונת העירייה לרכוש ציוד מיוחד אך היא תסייע בכל דרך, בין היתר באמצעות אישור להשתמש בשטחי מוסדות חינוך ובשירותים שלהם. לסיכום פסק ששון כי מי שממונה ומטפל בנושא הוא רק ברנס וכל בקשה שלו תיבחן.
מי שבעיקר הופתע מהתשובה היה ברנס בעצמו שרק באותו ערב קיבל שיחת טלפון שממנה אותו לתפקיד. למחרת, בוקר חתונת בנו, הוא כבר מיהר להתחיל לארגן את מה שנדרש.
2 צפייה בגלריה
(בית כנסת. צילום: shutterstock)
"באמת הופתעתי כי לא ידעתי שאנחנו צריכים לעשות את זה אבל זאת תמיד מצווה להיות שליח ציבור ואני עושה את זה באהבה", אומר השבוע ברנס, "אני חייב להיות כן, יש לחץ אדיר והמון חששות, זה לא מצב רגיל ויש המון דברים לעשות. אני מקווה שנספיק להיערך בזמן. אני באמת שמח שהעירייה הפנימה שיש צורך בהתגייסות ואישרה לנו להיכנס למוסדות החינוך, בנוסף אנחנו מקבלים גם נקודת חשמל וגישה לשירותים, אבל את השאר נצטרך להשיג לבד. פניתי לחברות להשכרת ציוד עבור כיסאות וברזנטים, סידורים כבר הזמנו וזה בהחלט מרוץ נגד הזמן".
מהיכן מגייסים תקציב?
"אנחנו עובדים עם תקציב חירום, אז כנראה שנגייס כסף מסעיפים אחרים ונבנה תקציב. בשורה התחתונה הכי חשוב לנו לתת את השירות הטוב ביותר, עבור הציבור, חגי תשרי הם לא רק חגים דתיים אלא חגים לאומיים. גם חשוב לי לפנות בכתבה הזאת לבתי הכנסת - אתם חייבים לפנות אלינו, לעדכן מהו הצפי שלכם. זה לא שוק, חייבים להיערך מראש ומבחינתי הימים הקרובים הם מלחמה על תפילות החג".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות חולון