המעצבת הרב־תחומית טל כהן מחולון לא מאפשרת למחלת הקרוהן בה חלתה בגיל צעיר לעצור אותה. דווקא כשהחלה להתמודד גם עם מחלת האנדומטריוזיס, החליטה ליצור קולקציית תכשיטים ייחודית בהשראת עיצובי הנייר המפורסמים שלה.
1 צפייה בגלריה
תכשיטים  מכסף וזהב.  טל כהן
תכשיטים  מכסף וזהב.  טל כהן
תכשיטים מכסף וזהב. טל כהן
(צילום: פרטי)
כהן (22) היא אמנית נייר ומנהלת קבוצת "ברכה‑לנד", בה חברים אלפי חובבי אמנות הקראפט (עיצוב בנייר), אותם היא מנחה בנושא, שפורח בישראל בשנים האחרונות.
קראו גם >>>
היא מתמודדת מגיל שש עם מחלת הקרוהן, ולאחרונה אובחנה כסובלת מאנדומטריוזיס, מחלה גינקולוגית כרונית שמקשה עליה להמשיך ולתפקד, אבל דווקא כשהמחלה תקפה, כהן החליטה להגשים חלום ולהשיק קולקציית תכשיטים בהשראת אמנות הנייר אותה היא כה אוהבת.
"לקולקציה קוראים Sky, והיא עשויה מחומר ייחודי שבדרך כלל משמש לעיצוב נייר ‑ דיו נוזלי שעשוי מאלכוהול. אני משתמשת בו על נייר ייחודי, לא מהסוג המוכר שסופג, אלא מסוג עמיד ומבריק. אני קורצת את הנייר בצורה של התכשיט וממסגרת עם זכוכית. אני עובדת עם כסף וזהב ובקולקציה יש צמידים, טבעות ותליוני שרשרת".
את הקולקציה תשיק כהן בחגיגת לייב בדף הפייסבוק הפופולרי שלה "ברכה-לנד" ב־11 ביולי, ובהמשך תמכור אותה גם במסגרת יריד אמנים של ביטוח לאומי המיועד ליוצרים בשיקום.
"המצב הרפואי שלי כרגע לא משהו", היא מסכמת. "בנוסף לקרוהן גילו אצלי גם אנדומטריוזיס. זאת מחלה נפוצה, אבל אין מספיק מודעות אליה, ואני רק בתחילת המסע. המחלה למעשה רק מתלקחת בגוף שלי והיא בשיא. העבודה על הקולקציה מעניקה לי סוג של בריחה. לפעמים אני שוכבת על הספה ומניחה עלי את המגש ופשוט עובדת. במקביל גם סיימתי שנה באוניברסיטה של הוראה באמנות ואני ממשיכה ליצור ולעסוק באמנויות שאני אוהבת".
לעדכונים: חדשות חולון