הנהגת ההורים העירונית בחולון דורשת מרשת "קהילה ופנאי" להחליף את ספק המזון לצהרונים, כי לטענתה הוא אינו עומד בדרישות משרד הבריאות, ומעביר מזון באופן שמסכן את בריאות הילדים.
1 צפייה בגלריה
לא רוצים כלי פלסטיק
לא רוצים כלי פלסטיק
לא רוצים כלי פלסטיק
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
לטענת הנהגת ההורים הספק מעביר את המזון בכלי פלסטיק, דבר שעל פי חברי הוועד מנוגד להגבלות הקיימות על המזון שמוגש לצהרונים. בוועד הסבירו שכיוון שהמזון ככל הנראה יוצא ממפעלי הספק בסביבות השעה 8:30 בבוקר ומוגש רק לקראת השעה 14:00, ומדובר במזון חם שנשאר בכלי למעלה משש שעות, החוק קובע כי עליו להיות מאוחסן בכלי נירוסטה ולא כלי פלסטיק, שפולטים חומרים רעילים בחימום ארוך. לטענתם, הספק התחייב בעבר להחליף את הכלים, ונקבע מועד אחרון להחלפה לחודש מאי, אך עתה התקבלה הודעה כי בפגישה ברשת הוחלט כי השינוי ייערך רק בשנה הבאה, ועד אז ימשיכו הילדים לקבל את המזון בכלי פלסטיק, שלא רק שאינם בריאים, אלא גם ידועים כמזהמים.
במכתב הבהול שנשלח לרשת, נכתב כי הספק אינו עומד בדרישות החוק ובתקנות של משרד הבריאות להעברת מזון, וכי הדרישה התרחשה לאחר שלטענת הוועד ניסו להגיע להבנות עם הספק כמה פעמים, אך ללא הצלחה.
"התלוננו בפניכם בנושא ואף פנינו לספק, ולמרות זאת אין שינוי", נכתב בפנייה, עליה חתומים יו"ר ועד הגנים אדיר לביא ויו"ר ועד הצהרונים, דימה ביטן.
לפני שנתיים חל מהפך של ממש בנושא כלי ההגשה של צהרוני הרשת, כאשר גנים רבים החליטו להחליף את הכלים החד־פעמיים בהם הוגש המזון לילדים, בכלי פלסטיק עמידים וקבועים, ועל כן בוועד התפלאו כי דווקא כשמדובר בקשר ישיר לבריאות הילדים, הנושא מתעכב.
מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "רשת קהילה ופנאי עובדת עם כמה ספקי קייטרינג, כולם עומדים בכל דרישות המכרז פרט לספק צהרוני הגנים אשר אכן לא עומד בתנאי לספק את המזון בכלים רב‑פעמיים. במהלך השנה דרשנו כמה פעמים מהספק לעמוד בתנאי ההסכם אך בשל קשיי ייבוא הכלים הרב‑הפעמיים בתקופת הקורונה לדבריו, הדבר נדחה ויתאפשר רק בתחילת ספטמבר. בשלב זה אנו פועלים לאתר ספק חלופי העומד בתנאי המכרז. אנו עומדים בקשר עם ועדי הגנים, פועלים איתם בשיתוף מלא והם יודעו לגבי כל הפרטים בנושא זה".