אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, בעוד כשבועיים תיפתח שנת הלימודים תשפ"א בכל מוסדות החינוך בעיר. בעיריית חולון מדגישים כי גם השנה הזו תדרוש הרבה גמישות ויכולת השתנות בהתאם לצרכים. איך נערכים בעירייה לפתיחת השנה ובאיזה אופן ילמדו התלמידים?
בעיר נקלטו כ-250 מורים וגננות לכל שכבות הגיל, בהם 85 תומכי חינוך, ומונו מספר מנהלות חדשות: גלית לוי, מנהלת קמפוס קריית שרת, הילה אגסי-בנימיני, מנהלת חטיבת אלון, שוש גרג'י, מנהלת חטיבת ארן ועינת רויטר, מנהלת מתי"א.
גני הילדים יפעלו במתכונת רגילה בהרכב מלא שישה ימים בשבוע כאשר העבודה תיעשה בקבוצות סגורות. מינהל החינוך יספק מענה מקצועי וזמין למנהלות הגנים ותיערך בחינת דרכי העבודה וההסתגלות בהתאם לצורכי הגיל. בימים אלה מתגבשת תוכנית לביצוע שני ימי הסתגלות עם ילדי הגן החדשים והוריהם והודעה על כך תצא בקרוב.
בבתי הספר היסודיים ילמדו כיתות א'-ד' חמישה ימים בשבוע, כאשר כיתות א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות וכיתות ג'-ד' בקפסולות. כיתות ה'-ו' ילמדו בקפסולות - יומיים לפחות בבית הספר ושלושה ימים בלמידה מרחוק.
כל מנהלי היסודיים יחד עם הצוותים החינוכיים השתתפו בהאקתון לשבירת פרדיגמות מסורתיות של מערכת השעות, תוכנית הלימודים, גיל התלמידים, מסגרת הכיתה והמורים המלמדים.
בנוסף, כ-500 מורים השתתפו בקורסי קיץ במרכז לחדשנות חינוכית אתחלא שהתמקדו בלמידה משולבת (היברידית) סינכרונית וא-סינכרונית ובתכנון שבועי של תכני הלמידה. במהלך שנת הלימודים תינתן למנהלים ולמורים גמישות פדגוגית ובניית מערכת שעות המבוססת על בחירה של מורים ושל תלמידים.
לאור המצב, תינתנה רצועות זמן לשיח רגשי, ללמידה פרויקטלית, לשיתופיות ולפיתוח מיומנויות של לומד עצמאי. יינתן דגש לחיזוק החוסן הרגשי ותחושת המסוגלות של מורים ותלמידים בהתייחס לקטיעת הרצף הלימודי, הרגשי והחברתי בתקופת הקורונה.
בבתי הספר העל יסודיים ילמדו חמישה ימים בשבוע, לפחות יומיים בכיתות ובשאר הימים בלמידה מרחוק. יושם דגש על שכבות שזו שנתן הראשונה במסגרות - שכבת ז' ושכבת י' - ובחודש הראשון יוזמנו תלמידים אלה לימים נוספים של למידה. יצוין, כי הלמידה בעל יסודי תתקיים במספר דגמים, תוך התחשבות במאפייני הקהילה הבית ספרית.
כ-200 מורים השתתפו בקורסי קיץ במרכז לחדשנות חינוכית אתחלא שהתמקדו בלמידה משולבת (היברידית). במישור הפדגוגי מופו כל הצרכים של בתי הספר והוקם "קבינט פדגוגי", המורכב ממנהלים וממורים, שייתן מענה בשעת חירום.
על מנת לאתר מורים להוראת חמש יחידות לימוד במתמטיקה נוסד בשיתוף עם המכון הטכנולוגי מסלול לימודים של שנתיים, שאליו נרשמו 25 מורים שיהוו את העתודה העירונית וישתלבו בהוראת המתמטיקה בבתי הספר. גם שיתוף הפעולה עם "קרן טראמפ" ממשיך זו השנה השלישית בעיר להעלאת הזכאות לחמש וארבע יחידות מתמטיקה. כמו כן, במהלך השנה ימשיך פיתוח הלמידה דרך פרויקטים בבתי הספר ולמידה במרחב העירוני, וזאת באמצעות מפגשי למידה וקהילות למידה.
מסגרות החינוך המיוחד ילמדו במתכונת מלאה שישה ימים בשבוע. במהלך השנה יפותחו תוכניות והתאמה דיפרנציאלית בתחום הטיפולים בלמידה מרחוק בבתי הספר ויועמקו שיתופי הפעולה עם החינוך הרגיל, המתי"א והשרות הפסיכולוגי לצורך היערכות לקליטת התלמידים עם הסל האישי ועקב עליה משמעותית של מספר הילדים הזכאים לשירותי החינוך המיוחד. תתבצע הטמעת יישום תיקון 11 לחוק החינוך המיוחד – הרחבת המענים של שרותי החינוך המיוחד לקידום השתלבות התלמידים במסגרות החינוך הרגיל.
עוד מציינים בעירייה שגם בתחום הפיזי נעשו בחודשים האחרונים ובמיוחד בתקופת הקיץ שיפוצים ושדרוגים במוסדות החינוך לרבות הקמת מרחבי למידה חדשניים M-21, עבודות איטום, צביעה והנגשות, גידור ומסלעה. בנוסף, התבצעו עבודות בטיחות, התקנות של מערכות לגילוי אש ועשן, שיפוץ מקלטים וכן עבודות להתאמת מוסדות החינוך לקראת שנת הלימודים.
לעוד חדשות היכנסו לחדשות חולון