בימים אלה מנהלת עיריית חולון מאבק משפטי מול חברת נת"ע שמבצעת את העבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בעיר, כאשר לטענת העירייה העבודות נעשות ללא תיאום בין הצדדים. במקביל, ישנם קולות שדורשים כי העירייה תנצל את העבודות כדי לשפר את מערכת הניקוז בעיר. מנכ"ל העירייה לשעבר, יוסי סילמן, שוקל אף לפנות לבית המשפט ולכפות על העירייה לפעול בנושא.
2 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בחולון
עבודות הרכבת הקלה בחולון
עבודות הרכבת הקלה בחולון
(צילום: אבי מועלם)
במסגרת העבודות, נת"ע מחויבת להעתיק תשתיות קיימות לצידי הדרך, כדי לפנות מקום למסילת הרכבת. בתל אביב החליטה העירייה לנצל את העבודות כדי לשדרג את תשתיות הניקוז של העיר, ומה המצב בחולון? לטענת סילמן, שפוטר לאחרונה, בחולון אין כוונה לשדרג את התשתיות, דבר שאינו תואם לטענתו את תוכנית האב לניקוז בעיר וצפוי להחמיר את סוגיית ההצפות ברחבי חולון.
"העיר חולון עתידה לעבור שינויים דרמטיים, בנייה חדשה, פינוי־בינוי ותמ"א 38", מסביר סילמן, "כל אלה יוסיפו אספלט וריצוף, אלו שטחים שמצמצמים את שטחי הניקוז, לכן היום יותר מתמיד העיר חולון חייבת לשדרג את התשתיות ואת זה לא רק אני אומר. ממש לאחרונה אישרה העירייה תוכנית אב לניקוז ל־20 השנים הקרובות, שקובעת כי יש לשדרג את התשתיות. את התוכנית ערכה חברת תהל ועם יישומה גם ייגבו דמי ניקוז מתושבים בנקודות שבהן תבוצע התוכנית".
מדוע העירייה לא מנצלת את המצב כדי לשדרג את התשתיות?
"טוענים שאין כסף. בעיר כמו חולון השדרוג יעלה בסביבות 80 מיליון שקל, זה סכום שבהחלט שווה את היתרונות. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שנת"ע היא חברה ממשלתית, זה אומר שאין לה שום בעיה לפרוש את התשלומים האלה ל־20 שנה, כפי שנעשה בתל אביב שנדרשה לשלם למעלה מ־100 מיליון שקל - ועשתה זאת. הרי כבר עכשיו יש המון הצפות ברחבי העיר חולון, בחורף נאבקנו בהן ללא הפסקה, אבל כשתוכניות הבנייה לאורך תוואי הרכבת הקלה יתחילו להתקדם, כפי שמתוכנן, בתוך עשור כל חולון תוצף. ברמה העירונית צפויה לנו קטסטרופה".
בימים אלה קווי המים והביוב בחולון עוברים שדרוג בשווי עשרות מיליוני שקלים, כאשר תאגיד המים 'מי שקמה' משקיע כעשרה מיליון שקלים (נת"ע משתתפת ביתרה), אך הם מטפלים בביוב ומים ולא בניקוז.
2 צפייה בגלריה
סילמן
סילמן
סילמן
(צילום: קובי קואנקס)
סילמן, עד לפני שבועיים היית חלק מהמערכת, מה אתה עשית בנידון?
"הצפתי את הסוגיה אבל נתקלתי בחוסר שיתוף פעולה. ראש העירייה התעקש שיעשו את זה כשיהיה כסף, אבל לטעמי זה יהיה מאוחר מדי ובעלות גדולה יותר. זה נותן תחושה קשה של 'אחרי המבול' ולכן בימים אלה אני שוקל לגשת לבית משפט ולהגיש צו מניעה המחייב את העירייה להשקיע בשדרוג התשתיות".
מעיריית חולון נמסר: "מצער לדעת, שאדם ששימש כמנכ"ל העירייה במשך כשלוש שנים, לא הבין, שעיריית חולון מתנהלת באופן מקצועי ואחראי בשיתוף עם כל הגורמים הרלוונטיים. אנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".
פורסם לראשונה: 08:20, 16.02.20