לפני שלושה חודשים, עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, גוייס דן שפייב (23) למילואים. הוא עזב את הבית בבת ים, את אשתו קריס ובנו לאו, רק בן שנה וחצי, ויצא לחזית. מאחור השאיר גם עסק חדש לאופניים שרק הספיק לפתוח בחולון. בואו נעזור לו: קנו מוצר או שירות בפרויקט מימון ההמונים שפתח.
3 צפייה בגלריה
דן שפייב
דן שפייב
דן שפייב . הוא שומר עלינו, בואו נשמור עליו
(צילום: פרטי)

מה-07 באוקטובר שפייב משרת בגדוד מילואים 7714 ברמאללה. רק ביומיים האחרונים הגדוד שלו ניצל משלושה פיגועים שונים בשטח הפריסה, ובשוטף הוא מתמודד כמעט בכל רגע נתון עם אינספור התרעות, מבצעים ואירועים פח"ע מסוכנים. בזכותו ובזכות חבריו אנחנו יכולים לישון בשקט, וזה הרגע שלנו לעזור גם לו.
"יש לי עסק קטן שהקמתי בעשר אצבעות", הוא מספר בשיחה עם "מיינט חולון" הישר מרמאללה. "זו ‏חנות אופניים "לאו בייק" (על שם הבן שלי) ברחוב דב הוז בחולון, שהייתה סופר מצליחה עד ה-06 באוקטובר. ‏משם פשוט הכל קרס, העסק לא עובד, הספקים לוחצים".

3 צפייה בגלריה
העסק בחולון
העסק בחולון
חנות האופניים בחולון
(צילום: פרטי)

שפייב הוא תושב בת ים, בוגר תיכון "רמת יוסף". לאחר התיכון התגייס ליחידת דוכיפת בחטיבת כפיר, שנמצאת בימים אלו עמוק בתוך עזה. בחודש מאי האחרון פתח עסק לאופניים ולקורקינטים חשמליים (ציוד, תיקון ואביזרים".
"מגיל 12 אני בתחום האופניים. התאהבתי מגיל קטן ותמיד סקרן אותי התחום. חקרתי ועבדתי שעות על גבי שעות אם זה במקומות שהעסיקו אותי ורכשתי את הניסיון ואם זה בבית אחרי שעות העבודה", הוא מספר.
תספר קצת על העסק החדש שפתחת.
"העסק התחיל לעבוד מעולה אבל ביום שמדינת ישראל קרסה, כך גם העסק שלי נגמר. המקום עומד ריק, אף לקוח לא מגיע. ניסיתי בשלט רחוק להעמיד שם עובד – אך הוא לא מקצועי, ולקוחות שרואים שאני לא שם, מסתובבים ולא קונים דבר".

3 צפייה בגלריה
העסק בחולון
העסק בחולון
לאו בייק בחולון
(צילום: פרטי)

לדבריו, המצב רק הולך ומחריף. ההכנסות לא מספיקות כדי לכסות את ההוצאות השוטפות - משכורת לעובד וחשבונות. "‏המדינה לא עוזרת לי כי אני עסק חדש, ואני ומשפחתי חיים כרגע על המעט השכר שיש לי מהמשכורת הצבאית. ‏ באותו יום של השבת שחורה הייתי כבר בשעה 10:30 בבסיס, ומשם נסעתי למשימה שלי: להחזיר את הכבוד לעם ישראל. לאדמה שאני מוכן למות למענה. ‏אבל איפה המדינה כשזה מדובר בי? ‏להפקיר אותי זה בסדר?".

קראו גם:

תאריך השחרור עדיין לא ידוע, וכרגע לא נראה שהמלחמה מתקרבת לסופה, ומצב העסק שהותיר מאחוריו מדיר שינה מעיניו, ולכן החליט לפתוח מיזם גיוס המונים באינטרנט.
"‏חברים שלי מהפלוגה אמרו לי שכדאי לפתוח מיזם כזה, ואולי איכשהו זה יעזור לי להתאפס ולעמוד על הרגליים. הגיוס הוא לא תרומה", הוא מדגיש ומסביר: "כל אחד יכול לקנות מוצר, וכשאחזור לשגרה - מי שקנה יוכל לממש את הקנייה: אם זה תיקון פנצ'ר לאופניים, קסדה, מנעול, אופני ילדים, אופני הרים ועוד".