אתמול בערב (שלישי) פרסם ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, סרטון תחת הכותרת: "חולון וראשון לציון לא כל כך יאהבו את הסרטון הזה". והוא ידע למה הוא מתכוון.
בסרטון מחזיר ברוט לחיים הצעה ישנה: לספח לבת ים שטחים מחולון וראשון לציון, מהלך שהנהלת העירייה הקודמת הציעה בשנת 2003 כשהוקמה ועדת גבולות, אך הממשלה דחתה על הסף. יש לציין שבעבר גם הוחלט על איחוד בת ים עם תל אביב, הצעה שביטל ב-2021 שר הפנים דאז, אריה דרעי.
3 צפייה בגלריה
ברוט. סיפוח שטחים?
ברוט. סיפוח שטחים?
ברוט. סיפוח שטחים?
(צילום: יאיר שגיא, קובי קואנקס, אביגיל עוזי, איילת רוטה-גבאי)
כעת ברוט מתכנן לבקש שוב לבחון את גבולות העיר בת ים ולספח לה שטחים שלטענתו מרביתם ריקים או מיועדים למסחר. ברוט אף הוסיף בסרטון עקיצה, וטען כי גורמים בממשלה הביעו בחיוב להצעה. העובדה שברוט שייך למפלגת השלטון, הליכוד, וידוע כי הוא מקורב לשריה גרמה לחלק מהגולשים, שצפו בסרטון, לחשוב שברוט כבר קיבל את הסכמת הממשלה.

3 צפייה בגלריה
קריית מיכה בחולון. ביקשו החרגה
קריית מיכה בחולון. ביקשו החרגה
קריית מיכה. מובלעת של חולון בתוך בת ים
(צילום: קובי קואנקס)

ומה חושבים על זה בערים השכנות? שם לא מתרגשים. תושבים רבים מחולון, ביניהם פוליטיקאים מוכרים כמו חבר מועצת העיר מסיעת צעירים, מורן ישראל, מיהרו להבהיר לברוט שההצעה שלו לא תתקבל והיא גם לא ריאלית. הם אף רמזו שהיא מוצעת רק על מנת לקדם אותו בשנת בחירות. חבר מועצת העיר לשעבר, משה מועלם, אף כתב: "מקווה שהתושבים מבינים שזו סיסמת בחירות".
גם בראשון לציון הגיבו בזלזול לדרמה, והגיבו לברוט בפוסט: "בת ים שכנתנו היקרה והאהובה- אנו שמחים על רצונכם להיות חלק מראשון לציון, אך לא צריך להיסחף... יש לנו מספיק שכונות יפות בעיר".

3 צפייה בגלריה
תגובת עיריית ראשון להצעתו של ברוט
תגובת עיריית ראשון להצעתו של ברוט
תגובת עיריית ראשון להצעתו של ברוט
(צילום מסך)

קראו גם:

בנימה רצינית יותר נמסר מעיריית ראשון לציון כי, ״בשנת 2014 הציע משרד הפנים שדווקא הערים הגדולות באזור, יספחו אליהן את העיר בת-ים וראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל, עיר איתנה ובהחלט נשקול זאת ולא להפך :) תושבי ותושבות ראשון לציון, יכולים להיות רגועים - ראשון לציון תשאר כפי שהיא בשלמותה ואנו נמשיך לחיות בכיף ובשלום עם שכנתנו בת ים".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בהצהרה פופוליסטית, שמושמעת ערב בחירות ומן הראוי היה שלא תיאמר. אין זו הפעם הראשונה שעיריית בת-ים לוטשת עיניים לשטחים שאינם שלה על מנת להגדיל את הכנסותיה על חשבון ערים אחרות. מוטב שלצד ההתייעלות העירונית, שעליה מצהיר ראש עיריית בת ים, תשקיע העירייה ותבנה אזורי תעסוקה להגדלת הכנסותיה, כפי שעשתה עיריית חולון, וזאת במקום לדרוש לחלוק ברווחים ובהכנסות לא לה. ראש עיריית חולון מוטי ששון לא ייתן שתהיה כל פגיעה בעיר חולון, בהכנסותיה ובתושביה".