איך התחלת?
"לפני 9 שנים פתחתי עסק של משלוחים וחיפשתי מקום בו אוכל לשווק אותו, מתוך אהבה לחקור וללמוד מצאתי את הלינקדאין, למדתי וחקרתי אותו תוך כדי תנועה".
מה חשבה המשפחה שלך?
"במעגל החברים הקרוב היו מאוד סקפטיים, במיוחד כי יש לי תואר של הנדסת חשמל ואני עוזב את המקצוע הבטוח והולך להיות עצמאי בתחום שלא בטוח אצליח בו, ולא ברור כמה ביקוש יש בו, הגיבו בסקפטיות אבל היום כולם תומכים במיוחד אמא שלי שתמיד נתנה מעל ומעבר".
1 צפייה בגלריה
אבי צדקה
אבי צדקה
אבי צדקה
(צילום: באדיבותו)
איזה תלמיד היית?
"לא הייתי התלמיד הכי משקיען, רציתי לראות חברים ולשחק כדורגל, הייתי עם ציונים ממוצעים, ופה ושם היו לי הבלחות עם מחצית של ממוצע גבוה".
מי היה המנטור שלך לעולם העסקי?
"יש לי חבר בת ימי בשם משה להט, לפני כעשרים שנה ההוא היה הבעלים של קלאב מרקט, התייעצנו ואני שואף להתפתח וללמוד ממנו כמה שאפשר".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"הגעתי מתוך צורך ללמד אנשים, אני הכי אוהב לתת הרצאות ולהדריך וזה הפאשן שלי בעבודה, רק בשנת 2020 העברתי יותר מ-150 הרצאות והדרכות".
מה הלקח הראשון שלמדת? והאחרון?
"הלקח הראשון זה קודם כל התנהלות עם כסף, כל העניין של הכנסות ולהבין בכלל מה זה רווחים. הלקח האחרון זה להישאר עקבי ולהישאר כל הזמן רלוונטי, ולהתמיד".
איזה פידבק קיבלת מתושבים וגורמים שונים בעיר?
"מאוד מפרגנים לי כאן, אני מתנדב בעמותת מחייכים אל החיים והפידבקים מאנשים בעמותה ומאנשים בעיר בכלל טובים".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"אני נהנה מהמקום ומהאנשים, מתנדב בצער בעלי חיים של בת ים ובעמותת מחייכים אל החיים, כיף להיות כאן ותמיד אני ממליץ לחברים לעבור לכאן".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"שלא כולם אותו דבר, ולא כולם באים עם אותן הציפיות".
איך אתה מאזן בין תחום העיסוק לחיים האישיים שלך?
"זה האתגר הכי גדול בכל שבוע מחדש. בתור בן אדם שלוקח את העסק ברצינות אז לפעמים העבודה גולשת לסוף השבוע, כל שבוע אני עושה החלטה האם אני עובד בסופ"ש או הפעם אני יוצא עם חברים".
תאר את לוח הזמנים של יום ממוצע שלך.
"תחילת עבודה בעסק בשעה 8:00 בבוקר, יום יכול להכיל שתי פגישות או לפעמים שש פגישות, זה מאוד תלוי, יש לי שני עובדים שאחראים על העבודה השוטפת ויש לנו הפסקה באמצע היום, סוף העבודה בסביבות חמש או שש".
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"משבר הקורונה לא רק שהוא השפיע עלי, הוא היה נקודת הפריצה של העסק. בקורונה הביקוש למה שאני עושה לא הכפיל את עצמו אלא שילש את עצמו, אנשים הבינו שעסקים פיזיים נסגרים וחיפשו מקום לשווק את עצמם ובין היתר הגיעו ללינקדאין".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"בכל פעם שאני מקבל ביקורת חיובית בפייסבוק או באתר, בשבילי זה הדבר הכי מספק ומרגש שיש בכל פעם מחדש".
למי אתה מרגיש חוב של תודה על הצלחתך?
"בעיקר למשפחה ולחברים הקרובים, מעל כולם זו אמא שלי שעם אהבה ללא תנאים, דחיפה כל הזמן ועידוד, ובכלל המשפחה הקרובה – אבא, אחי ואחותי, ו כל מי שדוחף ומפרגן גם במציאות וגם בדיגיטל".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"שאני לוקח לפעמים דברים מאוד קשה, אני רגיש מאוד"
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"להבין למה נכנסים ושהלינקדאין הוא עסקי ושמשאיר אותך בעשייה".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"אוטוריטה בקנה מידה עולמי".
טלפון – 052-959-0420
פורסם לראשונה: 16:10, 15.06.21