הוריו של תינוק בן השלושה חודשים נבהלו כאשר יום אחד הופיע על אפו נגע אדום.
1 צפייה בגלריה
התינוקת במצב בינוני | צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
התינוקת במצב בינוני | צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
התינוקת במצב בינוני | צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
מלבד העניין האסתטי, הנגע גרם לתינוק הקטן קשיי נשימה וההורים חששו כי מדובר בנגע שעלול לסכן את בריאותו.
לשמחתם, בדיקה במרפאת עור ילדים בבית חולים וולפסון גילתה להם כי לא רק שהנגע בר טיפול, אלא שמדובר בתופעה שכיחה יחסית שממנה סובלים בין חמישה לעשרה אחוזים מהתינוקות והילדים.
"הוסבר לנו במרפאה שהמנגיומה היא בעצם גידול שפיר של כלי דם", מספרת האם ק' מאיזור המרכז, "הבנתי שיש תינוקות שנולדים עם זה ולרוב הנגע מופיע כמה ימים או שבועות אחרי הלידה ואז מתחיל לגדול".
לדבריה, זו אינה הפעם הראשונה שהיא נתקלת במצב של המנגיומה משום שגם לבן הגדול הופיע גידול דומה, אך קטן בהרבה, שלא הצריך טיפול.
"אצל בני הופיעה נקודה שהלכה וגדלה. אמרו לי שזה לא כואב, אבל קשה לחשוב שאולי זה כן כואב לילד הקטן שלך. לטיפול הלכנו כי הוא התחיל לסבול מחרחור בנשימה".
לדברי האם, בעקבות בדיקה אצל רופאת הילדים שלהם, ד"ר סיוון סטון־לורנץ, זו התייעצה עם ד"ר יצחק קונפינו מ'וולפסון' שהסביר כי מצבו של בנה דורש התערבות רפואית.
"קיבלתי את התמונה מרופאת הילדים ששאלה מה כדאי לעשות והזמנתי את המשפחה לבוא בהקדם", מספר ד"ר קונפינו. "התופעה הזו אמנם שכיחה, אבל המיקום על הנחיר או בתוך נחיר נדירה יותר וחשוב לשים אליה לב כי תינוקות נושמים מהאף ולא מהפה".
לדברי ד"ר קונפינו כי יש משמעות לטיפול בגיל מוקדם, אפילו בגיל כמה חודשים, וכי ב'וולפסון' נפתחה לאחרונה מרפאה מיוחדת שמטפלת במנגיומות, "התחלנו טיפול תרופתי בבליעה לתינוקות, אנחנו עושים זאת בהשגחה כדי לראות שאין תופעות לוואי ומשחררים להמשך טיפול עם התרופה בבית".
"למרות החששות הגענו לטיפול תוך כמה ימים", מוסיפה האם. "ארבל יצטרך לעבור טיפולים במשך שנה, והציפייה היא שהגידול יעלם לגמרי. כרגע גדילתו נעצרה וחודש אחרי תחילת הטיפול יש שיפור משמעותי".
מה מומלץ לאמהות שנתקלות בתופעה דומה? "זו החלטה אישית לכל אחד, אם זה היה על הלחי אני לא בטוחה שהייתי מטפלת, צריך להיות מודעים לכל האפשרויות ולהתייעץ עם הרופאים".