בין שלל הנזקים שהותירה אחריה הקורונה, יש אחד שרבים מאתנו רואים ומרגישים בכל בוקר: המשקל. הסגר הכפוי, מצב הרוח הירוד, הבילוי המוגזם מול המסכים והמקררים וסגירת חדרי הכושר גרמו לניפוצם של כל ההרגלים. רבים בחרו למצוא נחמה בארוחות טובות ומשמינות אל תוך הלילה (שהפך ליום).
מומלץ לחזור לשגרת אימונים בהדרגהמומלץ לחזור לשגרת אימונים בהדרגה
מומלץ לחזור לשגרת אימונים בהדרגה
(צילום: shutterstock)
ועכשיו: המגבלות הוסרו, הילדים חזרו לבתי הספר, הקיץ הגיע, חופי הים נפתחים - ונגמרו התירוצים: צריך לחזור לכושר ולתזונה נכונה ולהכניס הביתה שגרה בריאה ומאוזנת.
אז מאיפה מתחילים?
קודם כל רצון. כדי לגבש החלטה חזקה ולהגביר את הרצון, תתחילו מעריכה טבלה ובה רשימת הרווחים וההפסדים היום – ואלה שיהיו בעתיד בעקבות השינוי. מרגע שהחלטתם, כתבו לעצמכם משפט ותלו אותו במקום נראה לעין. זה יכול להיות: "זהו! נמאס לי! אני יוצא לדרך!".
ענת ברוש. "רחוק מהעין רחוק מהפה" ענת ברוש. "רחוק מהעין רחוק מהפה"
ענת ברוש. "רחוק מהעין רחוק מהפה"
(צילום: ג'ני פפרמן)
לגייס את האמונה. תאמינו ביכולת להצליח, גם אם בעבר נכשלתם. העבר לא קיים ואתם היום תלמידים חכמים יותר בזכות הניסיון ויוצרים עתיד חדש.
לדמיין את כל הטוב הזה. דמיינו את עצמכם במקום הטוב שאליו אתם שואפים להגיע: מה אתם לובשים? איך אתם מרגישים שם? ככל שיהיה מפורט יותר ומלהיב, תגבר המוטיבציה להתמודד עם האתגרים שבדרך.
לערוך רשימת קניות והצטיידות. הדבר שגורם לאנשים לוותר ולהישבר הוא רעב. אתם לא רוצים להיות רעבים בתהליך, לכן הכינו מראש רשימת מזון איכותי שיהיה נגיש בבית ובעבודה.
רחוק מהעין רחוק מהפה. אם הבית מלא במאכלים שמפילים אתכם שוב ושוב, הוציאו אותם. קשה להיות חזקים לאורך זמן עם פיתויים מתחת לאף. כן, בסוף מתנפלים עליהם. אז תרחיקו את האויבים.
להקשיב לגוף. תקשיבו לתחושות הרעב והשובע והזינו את הגוף בהתאם לצרכים האמיתיים שלו.
ליפול ומיד לקום. גם אם נפלתם או חרגתם, התרוממו מהר והמשיכו בתהליך בארוחה הבאה.
מנטור מעודד. מצאו לכם אדם או קבוצה שתעודד אתכם להמשיך.
נירית זדה. "בלי זבנג וגמרנו" נירית זדה. "בלי זבנג וגמרנו"
נירית זדה. "בלי זבנג וגמרנו"
(צילום: מישל טיבולי )
להגדיר מראש ימים קבועים לאימון. ברגע שהאימון יתפוס משבצת קבועה, תכננו את השבוע בהתאם ללו''ז האימונים שסיכמתם עם עצמכם. כך האימונים יקבלו את המקום הראוי להם בסדר העדיפויות וסיכוי ההברזה מהאימון יפחת.
בלי זבנג וגמרנו. הקציבו מספר הגיוני של אימונים שתוכלו להתמיד בהם. זאת זו לא חוכמה להתחיל בהתלהבות בפול גז ואז להפסיק. עדיף לבחור אופציה ריאלית שתהפוך לדרך חיים.
לחפש פרטנר. במידה ואין לכם כרגע תקציב לחדרי כושר, מצאו פרטנר קבוע שידרבן אתכם להליכה או ריצה.
עד שתמצאו. בחרו סגנון אימון שאתם אוהבים. אם אתם ''לא אוהבים כלום", תמשיכו לנסות עד שזה יצליח.
15 דקות ביום. אם אין לכם מוטיבציה להתחיל, לכו על אימונים קצרצרים של רבע שעה פרושים במהלך השבוע. רבע שעה זה זמן קצר שעובר מהר ולא משפיע על מהלך היום. להיפך: מהר מאוד תיווכחו שהוא משפר לכם את מצב הרוח וגם את ההספקים במהלך היום.