לקראת העונות החדשות של בתי התיאטרון המובילים בישראל, החלטנו כאן להציג בפניכם כמה מההצגות החדשות המומלצות ביותר שתוכלו למצוא על הבמה כבר בשבועות הקרובים להלן התוצאות:
ריצרד השלישי – תיאטרון גשר
מדובר בהצגת תיאטרון קלאסית של המחזה "ריצ'רד השלישי" מאת ויליאם שייקספיר, בבימויו של איתי טיראן ובכיכובה של השחקנית יבגניה דודינה. המחזה עוסק בדמותו של ריצ'רד השלישי, מלך אנגליה, המוצג כנבל אכזר שרוצח בדרכו לכס המלוכה. שייקספיר מתאר אותו כילד דחוי ופצוע שהופך לרודן, ומשתמש בדמות כדי להראות את הצד האפל של הטבע האנושי.

1 צפייה בגלריה
תרבות
תרבות
תרבות
(צילום: PEXELS)

ההפקה כוללת שחקנים מוכרים כמו דודינה, דורון תבורי, ישראל דמידוב ועוד. הבימוי שם דגש על הקשר בין האישי לפוליטי ומציג את ריצ'רד כ"מראה" של החברה, שבה הפרטים מסוגלים לחסל גם מדינות שלמות. זוהי הפקה תיאטרונית קלאסית ומרשימה של אחד המחזות הגדולים ביותר של שייקספיר, החושפת את הצדדים האפלים של האדם דרך דמות היסטורית מורכבת.
מה קרה לעולם? - תיאטרון הקאמרי
הצגה חדשה של המחזאי הישראלי גור קורן, בשם "מה קרה לעולם של תיאטרון הקאמרי". זו קומדיה על רזיה, מושבניקית בת 70 שיוצאת למסע עם בעלה יצחקל'ה להצלת נישואי בנה, לאחר שזה עזב את הבית בעקבות ריב עם אשתו.
המחזה מתאר את התנגשות הדורות בין רזיה הדואגת ורוצה לפתור את בעיות ילדיה, לבין בני הדורות הצעירים שלא רוצים בהתערבות ההורים. ההצגה בבימויה של תמר קינן ובכיכובם של אודיה קורן, מוטי כץ, ישי גולן ואחרים. זוהי קומדיה חדשה של אחד המחזאים הישראלים המוערכים, העוסקת ביחסים בין הורים לילדים ובפער הדורות.
בין קודש לחולון – בית ליסין
הצגה חדשה של המחזאי הישראלי דניאל לפין בשם "בין קודש לחול", בבימויו של אילן רונן בתיאטרון בית ליסין. זוהי קומדיה על יהודה, איש עסקים חילוני החי עם בת זוגו איילה ובתם יעל בחולון, אבל בימים אחרים נוסע לירושלים לחיות עם משפחתו החרדית ואשתו שרה.
כשיעל מתאהבת בצעיר חרדי, יהודה מרגיש שהשקרים והחיים הכפולים שלו מתחילים להתנקם בו. הוא ממשיך לשקר ולהסתבך עד שהאמת נחשפת. ההצגה בוחנת את הניגוד בין מסורת לחילוניות בחברה הישראלית דרך דמותו המורכבת של יהודה. בכיכובם של אבי קושניר, לימור גולדשטיין ואחרים. זו קומדיה מעוררת מחשבה על הזהות הישראלית.
השכנים מלמעלה - הבימה
הצגת התיאטרון "השכנים מלמעלה" של תיאטרון הבימה, היא הצגה חדשה על פי מחזה מאת המחזאי הצרפתי ססק גאי. זוהי קומדיה העוסקת בזוגיות ומונוגמיה. העלילה סובבת סביב דפנה וניר, זוג נשוי ממוצע, שחייהם המנומנמים משתבשים כאשר השכנים החדשים מהקומה מעליהם מגיעים לביקור.
השכנים החדשים, זוג צעיר ופרוע יותר, מעוררים אצל דפנה וניר שאלות על מיניות פתוחה יותר ואפשרות לחילופי זוגות. ההצגה בבימויו של נתן דטנר ומככבים בה נורמן עיסא, אסנת פישמן, אודי רוטשילד ועדנה בליליוס. זוהי קומדיה שנונה הבוחנת זוגיות ארוכת שנים מול רעיונות חדשים ומאתגרים של מיניות פתוחה יותר.
איפה הכי כדאי לקנות כרטיסים להצגות בישראל?
רכישת כרטיסים להצגות הפכה למשימה מאתגרת יותר ויותר בישראל. עם העלייה בביקוש להצגות פופולריות, הכרטיסים נוטים להימכר במהירות. אז איך להבטיח שתקבלו את הכרטיסים שאתם רוצים ללא תשלום יקר מידי לספסרים?
האפשרות הטובה ביותר היא, לרכוש כרטיסים ישירות ולמצוא מידע מהתיאטרון או באתרים רשמיים ומוכרים כמו אתר "קצת תרבות" או אתר "בראבו" ואתרים דומים נוספים. כמו כן, רוב התיאטראות מפעילים אתרי אינטרנט שבהם ניתן לרכוש כרטיסים באופן מקוון. המחירים הם הזולים ביותר כאשר רוכשים ישירות מהתיאטרון. כדאי להירשם לעדכונים במייל או ברשתות החברתיות של התיאטרון כדי לקבל התראה מיד כאשר המכירה נפתחת.
אם הצגה מסוימת נמכרת היטב, כדאי לנסות לרכוש כרטיסים מוקדם ככל האפשר. לעיתים קרובות התיאטראות מוכרים מנויים או מאפשרים ללקוחות קבועים לרכוש כרטיסים לפני תחילת המכירה הפומבית. אם אתם מבקרים קבועים בתיאטרון מסוים, שקלו לברר אם יש אפשרות כזו.
אתרי מכירת כרטיסים מקוונים כמו זאפה או ליאבו מציעים גם הם כרטיסים להצגות, אך פעמים רבות במחיר גבוה יותר. עדיף להשתמש בהם רק כמוצא אחרון אם אזלו הכרטיסים באתר התיאטרון.
ומה לגבי סוכנויות כרטיסים פיזיות? אלו יכולות לספק אופציה נוחה יותר לאנשים שמעדיפים שלא לרכוש באינטרנט. עם זאת, גם כאן המחירים עלולים להיות גבוהים יותר.
בסופו של דבר, רכישה מוקדמת מהתיאטרון עצמו היא הדרך הטובה ביותר להבטיח כרטיסים להצגה אהובה ללא תשלום מופקע. קצת תכנון מראש וגמישות בתאריכים יכולים לחסוך הרבה כסף ותסכול בחיפוש אחר כרטיסים להצגות בישראל.

מוגש מטעם קצת תרבות