מלוואח
אחד המאכלים שהכי כיף לאכול ולהיכן הוא המלוואח. משהו בבצק העלים השמנוני הזה שמשאיר לנו טעם של עוד. אפשר להכין את המלוואח ממש כפי שהוא. רק להניח במחבת ולתת לה לעשות את השלה. בסיום אפשר להגיש אותו לצד ביצה קשה ורסק מעגבניות טריות עם מעט שמן זית, מלח, פלפל גרוס וקצת סחוג למי שמעדיף טעמים פיקנטיים. בגרסתו המשודרגת ניתן להכין ממנו מלאווח פיצה. כשהוא עדיין על המחבת, פותחים חצי מלאווח ממש במרכזו ומסירים את החלק העליון. כעת אפשר למרוח בתוכו רסק עגבניות או קטשופ, להוסיף גבינה צהובה ותוספות שונות ממש כמו בפיצה. לאחר מכן סוגרים את החלק העליון והופכים את המלוואח. מניחים לו להתבשל עוד כמה דקות כדי שהגבינה תימס והרי לפניכם מלאווח פיצה נפלא!
חביתה
המאכל הכי מזוהה עם המחבת הוא החביתה. בין אם מדובר בארוחת בוקר מזינה ובין אם מדובר בארוחת ערב קלילה את החביתה תמיד נכין במחבת. אפשר להכין אותה מקושקשת, ביצת עין או אומלט ממש כמו בצרפת, או שאפשר להכין אותה עם עשבי תיבול ופתיתי גבינה צהובה ממש כמו במלון או שאפשר להכין אותה בגרסתה הרגילה והפשוטה, להכניס אותה לתוך כריך עם גבינת שמנת וירקות טריים וליהנות מכריך חביתה נהדר.
פרנץ' טוסט
אם מתחשק לכם דווקא משהו מתוק, המחבת מושלמת עבור פרנץ' טוסט. הלחם או החלה הטבולים בביצה וחלב עם מעט תמצית וניל מעניקים לו טעם מתקתק רגע לפני שהוא מזהיב משני הצדדים ומתעטף בשכבה עדינה של אבקת סוכר. כמובן שניתן לאכול את הפרנץ' טוס עם סירופ מייפל, ממקח שוקולד, ריבה טעימה או דבש.

1 צפייה בגלריה
(צילום: pixabay)

שניצל מטוגן או צרוב
שניצל הוא מאכל אהוב על ידי מבוגרים וילדים. נתחי העוף הטבולים בביצה והעטופים במעטה קראנצ'י של פירורי לחם מפיקים את אחד המאכלים הטעימים ביותר בעת מפגש עם שמן חם ועמוק. אפשר להכין אותם כחתיכות קטנות ולהוסיף לפירור הלחם קצת שומשום ולקבל שניצלונים שילדים תמיד אוהבים לאכול. אפשר להכין ממנו חתיכות גדולות ומרשימות של נתחי עוף מטוגנים ולהגיש אותם לצד פירה או אורז כארוחת צהריים דשנה. מי שאינו מעוניין להכניס את השניצל לתוך שמן, יכול בהחלט ליהנות מגרסתו הצרובה של חזה העוף. רגע לפני שהוא עולה על מחבת הפסים שלכם, תבלו אותו עם מעט מלח, פלפל גרוס ואבקת שום, או הכינו מרינדה עם שמן ופפריקה אדומה ומעט כורכום, מלח ופלפל, והניחו את הנתחים על המחבת החמה. תוך מספר דקות יתקבל נתח של חזה עוף צרוב שתוכלו להוסיף לסלט ירוקת טרי, לאכול בתור כריך או לשלב עם תוספת של אנטיפסטי ופשטידה טעימה.
רוטב קרמל
לא פעם אנו נתקלים בצורך להכין רוטב קרמל. את הרוטב הזה מכינים במחבת. המרכיבים העיקריים של הרוטב הנפלא הזה הם שמנת מתוקה, סוכר וחמאה, שאליהם מתווספים גם מים, תמצית וניל ומי מעוניין בקרמל מלוח יוסיף גם סוכר פנימה. את המים חשוב להוסיף כדי למנוע מהסוכר להישרף. את תמצית הווניל אפשר להוסיף כאופציה כדי להעמיק את הטעמים של הקרמל אבל זה לא חובה, את המלח אפשר להוסיף כדי לקבל את הניגודיות בין הטעמים המתוקים של הקרמל למלוחים של המלח המציעים איזון עדין ושילוב טעמים מדהים. אופן הכנת הרוטב הוא להניח את הסוכר והמים במחבת, להניח להם להתבשל כעשר דקות עד שמתקבלת צבע אמבר יפהפה, ואז להוסיף את החמאה, שמנת, תמצית וניל ומלח.
פנקייק
פנקייק הוא קינוח אשר שמו קרוי על המחבת שבה מכינים אותו פן (pan) קייק (cake) ובתרגום חופשי – עוגת מחבת. גם כדי להכינן את הקינוח הנהדר והפופולרי הזה אנו נדרשים במחבת. לאחר הכנת הבלילה, נמיס במחבת מעט חמאה וניצוק את הבלילה לתוך המחבת. כאשר מופיעות בועיות קטנות על גבי הבלילה נהפוך את הפנקייק לצידו השני ואחרי כמה רגעים נוריד אותו מן הגז. כאשר יש לנו ערמה מכובשת של פנקייקים אפשר להתחיל בחגיגה.

מוגש מטעם: השף הלבן