אם אתה מפתח אוטומציה QA מתחיל ואתה חדש בבדיקות אוטומטיות, כנראה שיש לך הרבה שאלות: איך יודעים אילו בדיקות עושים להן אוטומציה? איך בדיקות אוטומציה מועילות לי ולחברה? איך בוחרים את הבדיקה הנכונה? מאמר זה יענה לכם על כל השאלות האלו וידריך אתכם איך לפלס את דרככם בתור בו
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: RF123)
דקים מתחילים.

בדיקות QA Automation באות כגיבוי לבדיקות הידניות. אוטומציה יכולה להיות שימושית לבדיקת פונקציונליות בסיכון נמוך, מה שמשחרר אתכם להתמקד בבדיקות הידניות בפונקציונליות בסיכון גבוה. בדיקות אוטומציה יכולות להפוך כמה משימות שחוזרות על עצמן אך נחוצות בתהליך בדיקה פורמלי שכבר קיים, או לבצע בדיקות נוספות שעלולות להיות קשה לבצע ידנית.
בבדיקות ידניות, כאשר יד אדם מעורבת, יש סיכוי גבוה יותר לטעויות אנוש. אם כי העין האנושית תמיד תהיה חשובה בעולם הבדיקות, הן יכולות לפעמים ליצור פערים בלוחות הזמנים ולפספס באגים. לעומת זאת ב- QA Automation מתבצע שימוש בכלים ובסקריפטים שבודקים את התוכנה ומביאים תוצאות אמינות ומדויקות שחוסכות זמן משום שניתן להריץ כמה בדיקות במקביל.
מפתח אוטומציה QA, מתכנן למעשה תרחישי בדיקה אוטומטיים ומריץ אותם על התוכנה אותה הוא רוצה לבדוק. הוא ממש יוצר קוד שאמור לרוץ על המערכת ולאתר באגים, זו הסיבה גם שמתייחסים לבודק אוטומציה כאל מפתח. בסיום התהליך הבודק מאמת אם התוכנה מתפקדת כראוי ועומדת בדרישות.
באופן רחב, ניתן להגדיר את משמעות בדיקות האוטומציה כתהליך שכולל הפעלת סקריפטים המבוצעים על ידי מינוף כלי בדיקת תוכנה. מערכות בדיקה אוטומטיות מבטיחות דיוק ואמינות גבוהות של תוצאות הבדיקה.
מכיוון שלא מדובר בתצפיות אנושיות, הדבר מבטיח תוצאות בדיקות מדויקות יותר. יתר על כן, סוג זה של בדיקות אוטומציה המשתמשות בקוד פתוח ובכלי אוטומציה של בדיקות בתשלום מתאימות ביותר לבדיקות רגרסיה, בדיקות ביצועים, בדיקות עומס, בדיקות אבטחה יחד עם סוגים אחרים של בדיקות.
בתור מפתחים מתחילים, תשמחו לשמוע שיש המון יתרונות לבדיקות אוטומציה:
- הפחתת זמן הבדיקות בצורה יעילה
- אפשרות להשתמש באותו קוד בכמה תוכנות שונות
- מבטיח יצירת סקריפטים מהירים יותר
- מפחית באופן משמעותי את לוחות הזמנים
- מפחית התערבות ידנית
- שיפור בדיוק הבדיקה
- החזר השקעה מהיר יותר
- שיפור יעילות ארגונית
- מאפשר לבצע אופטימיזציה של עלויות
כשתהליך הבדיקה הוא אוטומטי, אין למעשה התערבות אנושית המעורבת, וכלי האוטומציה יכולים להריץ את סקריפט הבדיקה ביעילות.
מפתח אוטומציה QA אחראי על תכנון וכתיבת סקריפטים של אוטומציה. הוא משתמש בסוגים שונים של סקריפטים על אותה התוכנה כדי להשיג תוצאה מהימנה יותר. הוא רושם באגים ובעיות בכלי ניהול שונים כך שבסופו של דבר מפתחי האתרים עובדים על הבאגים האלו ומתקנים אותם.

10 שלבים בסיסיים לבדיקות אוטומציה מוגדרות היטב

1. הכירו היטב את הפרויקט והיערכו לסוג האוטומציה אותו הוא דורש.
2. הגדירו יעדי אוטומציה וסדרי עדיפויות.
3. תכננו אסטרטגיית בדיקות אוטומטיות.
4. בחרו בכלי ובמסגרת האוטומציה המתאימים על פי דרישות הפרויקט.
5. החליטו אילו מקרי בדיקה לבצע אוטומציה.
6. פיתחו נתוני בדיקה באיכות טובה.
7. צרו בדיקות אוטומטיות עמידות יותר בפני שינויים בממשק המשתמש.
8. בצעו את המבחנים עבור סקריפטים למבחנים שפותחו.
9. בדקו מוקדם ולעתים קרובות עם תבנית CI / CD.
10. שמרו על סקריפטים לבדיקה.
לסיכום, אם בדיוק סיימתם קורס בדיקות אוטומציה ואתם נכנסים לתחום שקצת מוכר ובחלקו חדש, דעו שלמרות שכמפתחי אוטומציה השכר והמעמד שלכם השתנה, הבדיקות הידניות ממשיכות להיות חשובות. זכרו לתת להן תמיד את המקום הראוי להן במהלך הבדיקה כי יש דברים שדורשים את העין האנושית.