ילדים זו שמחה, ילדים זו ברכה, כך שר לו הזמר שלמה בר בשירו המפורסם, ואין הורים שלא יסכימו על כך. אך במשך תשעת חודשי היריון של אישה, לצד המון התרגשות וציפייה, יש לא מעט תופעות הורמונליות שבאופן טבעי משפיעות על הגוף והנפש. התופעות השכיחות הן עייפות, בחילות, נפיחות ובצקות, ובעיקר כאבים שונים. אלה יכולים להיות כאבי גב חזקים, כאבים סכיאטים שבאים לידי ביטוי באגן, ירך, כפות הרגליים ועוד.
3 צפייה בגלריה
המקום של רונית
המקום של רונית
המקום של רונית
(צילום: ים לוי )

לא סתם אומרים כי החיים הם לא פיקניק, ועל אחת כמה וכמה במשך תשעת חודשי ההיריון, אך האם לכאבים הללו יש פתרון? התשובה היא כן, אך לא מדובר במשככי כאבים אלא בפתרונות של רפואה משלימה. בין היתר מדובר בדיקור סיני, טיפול בצמחי מרפא, נטורופתיה וטיפולים אחרים.
כל היתרונות של עיסויים בזמן היריון
בשנים האחרונות יותר ויותר נשים בהיריון גילו את היתרונות העצומים שיש לעיסוי רפואי מקצועי להציע בתקופה המאתגרת הזו. עיסוי בהיריון, האם זה לא מסוכן רונית כהן, הבעלים של המקום של רונית בחולון, קליניקה לעיסוי וטיפולים לנשים בלבד מספרת: "אני אתחיל מהשורה התחתונה, עיסוי לנשים בהיריון אינו מסוכן, אך צריך לקחת בחשבון ולבחון מספר דברים. החל מהשליש השני של ההיריון, בין שבוע 14 ל- 16 אפשר להתחיל בעיסויים, אך לא מדובר בעיסוי רגיל, אלא כזה שמותאם לכל השינויים שהאישה עוברת בזמן ההיריון.
החשיבות בעיסוי עדין ומקצועי מאפשרת לשפר את זרימת הדם ולהוביל להרפיה של השרירים. זה מקל מאוד על הכאבים השונים ומשפר את התחושה הכללית של האישה בזמן ההיריון, כך שהגוף והנפש שלה שקטים ונינוחים יותר. זה בא לידי ביטוי ברוגע לאורך שעות היום, ומשפר בצורה ניכרת את זמן ואיכות השינה בלילה".
3 צפייה בגלריה
המקום של רונית
המקום של רונית
המקום של רונית
(צילום: ים לוי )

דגשים חשובים על עיסוי של נשים בהיריון
ישנם מספר דגשים נוספים שרונית כהן ביקשה לציין בכל הנוגע למה אסור ומסוכן לעשות בהקשר של עיסוי אישה בהיריון. "בראש ובראשונה לא מומלץ לבצע עיסוי חזק מדי כיוון שעור האישה בזמן היריון רגיש יותר. בנוסף לא מומלץ לעבור עיסוי שעושים בו שימוש בשמנים חמים מדי או בשמנים אתריים מבלי להתייעץ עם מי שמוסמך ומומחה בעניין. אני יודעת שיש בעלים שמאוד רוצים להקל ולפנק את האישה שלהם כיוון שהיא סובלת מכאבים וקשה לה מאוד לאורך תשעת החודשים. הנטייה של רוב הגברים היא לעשות עיסוי בכפות הרגליים, אולם מדובר באזור שיש בו נקודות רגישות. לכן אם לוחצים חזק מדי או יותר מדי על נקודה מסוימת, זה דווקא יכול לחדד את הכאבים ולא להקל עליהם. לכן עדיף לוותר על עיסוי שכזה אם לא יודעים היכן ואיך לגעת, אלא לתת לאנשי מקצוע מומחים לעשות זאת. דבר קריטי וחשוב הוא להתייעץ עם רופא לפני שניגשים לקבל עיסוי מקצועי. בכל זאת כל אישה וכל היריון שונים האחד מהשני. אני תמיד דוחקת בנשים שמגיעות אליי להביא אישור מרופא המאשר שהן יכולות לעבור עיסוי, כדי שלא לקחת שום סיכון שיכול לפגוע בתקינות ההיריון", רונית כהן הסבירה.
3 צפייה בגלריה
המקום של רונית
המקום של רונית
המקום של רונית
(צילום: ים לוי )

כיצד מרגיש העובר בזמן העיסוי?
"למען האמת זה אחד הרגעים הכי מרגשים בזמן העיסוי, מבחינתי ומצד הנשים. העובר מרגיש את העיסוי ומאוד מאוד אוהב את המגע, לכן מיד רואים ומרגישים את התנועות שלו בתוך הבטן".
עיסוי בזמן היריון - מסע רוחני מעמיק
לא רק נשים בהיריון מגיעות אל המקום של רונית, אלא גם נשים שיש להן בעיית פוריות או כאלה המתקשות להיכנס להיריון בגלל לחץ ומתחים.
"העיסוי מעניק אנרגיה אחרת לחלוטין לכל אישה, בהתאם לבעיות או לקשיים שלה. לא מדובר בהליך טכני כפי שיש למשל בדיקור סיני, שם שמים את המחטים בנקודות מסוימות ונגמר הסיפור. העיסוי לעומת זאת הוא מסע רוחני ומעמיק. ההמלצה שלי היא לעבור סדרה של טיפולים ולא להגיע לעיסוי חד פעמי, כיוון שאז אני יכולה לשנות כל עיסוי בהתאם למה שעבדתי עליו בטיפול הקודם. החוכמה היא להתאים כל עיסוי בהתאם לאופי האישה ומבנה הגוף שלה, והתוצאות לעיתים מרחיקות לכת. אין לי ספק כי נשים שהייתה להן בעיה להיכנס להיריון, הצליחו לעשות זאת לאחר סדרה של עיסויים, וזה תמיד מחמם לי את הלב לקבל מהן תמונות עם כניסתן להיריון ולאחר הלידה", רונית כהן סיפרה בהתרגשות.
רונית כהן מומחית בעיסוי נשים בהיריון – יצירת קשר
עיסוי מקצועי לנשים בהיריון תורם לפתרון של בעיות וכאבים. הוא מעורר, משפר את זרימת הדם מחזק את המערכת החיסונית ומאזן את הגוף והנפש גם יחד. כמו כן גם הלידה עצמה קלה יותר, וגם ההתאוששות לאחר הלידה, כיוון שהגוף בריא וחזק יותר.
נשים יקרות ,אם אתן בהיריון או מתקשות להיכנס להיריון, עיסוי מקצועי יכול לעשות פלאים. מוזמנות ליצור קשר עם רונית כהן המתמחה בתחום זה, חייגו: 050-550-1514


מוגש מטעם: המקום של רונית