דקויות של תמחור הדירה
בעת קביעת עלויות של דירה למכירה, יש לקחת בחשבון גם את מצבה וגם את ההוצאות של המוכר – בין השאר, תשלומי מס שבח והיטל השבחה, וכן תשלום עבור שירותי אנשי מקצוע שונים המעורבים בעניין, כולל שמאי, קבלני שיפוצים במידה ומעוניינים לשפר את מצב הדירה לטובת קבלת מחיר גבוה יותר, וכמובן גם ההוצאות של ליווי משפטי, שכמו שאר הדברים מהווים הכרח והדרך הבטוחה ביותר לקיים את כל הליך המכירה באופן משתלם ויניב את סכום הנטו לו ציפיתם. ליווי של עורך דין המתמחה במכירת דירה יסייע לכם גם להבין איפה אתם עומדים מבחינה משפטית. ומשרדים המתמחים בדיני מקרקעין יכולים לקשר אתכם לאנשי מקצוע איכותיים, מהימנים וחיוניים הדרושים להשלמה מוצלחת של הליך המכר.
1 צפייה בגלריה
משרד עורכי דין ונוטריון אמיר שטיינהרץ ושות'
משרד עורכי דין ונוטריון אמיר שטיינהרץ ושות'
משרד עורכי דין ונוטריון אמיר שטיינהרץ ושות'
(צילום: FREEPIK)
נושאים שבודק עורך דין בהקשר של מכירת דירה
התפקיד העיקרי והחשוב ביותר של עורך דין בהקשר של מכר דירה הוא קודם כל להגן על זכויותיהם של המוכרים ובעלי הדירה הנוכחיים. זה מתחיל מבדיקה מעמיקה של הנכס, הסטטוס הנוכחי שלו ומחקר לגבי העלויות האפשריות של המכירה בהקשר של תשלומי מסים. חשוב לזכור, שכל הליך שנעשה במקרקעין בישראל חייב בתשלומים ואישורים שונים במישור המדיני (הכללי על פי חוק המקרקעין) וכן במישור המקומי (של הרשות העירונית), ולכן חשוב שיהיו לעורך הדין הנתונים והקשרים הדרושים לשם כך.
בהמשך יש צורך בהיקשרות מול הקונים הפוטנציאליים, תוך יצירת התנאים המיטביים עבורכם, הן מבחינת סכום התשלום הכללי והן בהקשר של מספר ומעמדי התשלומים עד להשלמת כל הסכום. לכל מכירה סיפור משלה, ועל מנת שהתהליך ייעשה בצורה האופטימלית, נדרש איש מקצוע שיתווך בין הצדדים לשביעות רצונכם המלאה.
שלבים במכירת דירה מוסדרת כחוק
כאמור, השלבים במכירת דירה חשובים מאוד לקבלת התוצאה הרצויה, תוך תשלומי מסים בגדר הדרוש, העברה בטוחה של הבעלות וקבלת כל הכספים ישירות לחשבונכם.
בשלב הראשון עורך הדין בודק את נושאי רישום הדירה בטאבו וברשות המקומית, כולל דקויות כגון זכויות בנייה, שטח הנספח לדירה (חצר, גג) ועוד.
בשלב הבא עורך הדין מלווה את שני הצדדים בהליכים הדרושים לניסוח נכון ומדויק של החוזה, תוך הקפדה יתרה על שמירת האינטרסים של המוכרים.
בשלבים האחרונים עורך הדין מוודא את קיום כל סעיפי החוזה לשביעות רצונם המלאה של שני הצדדים, אך בעיקר של הצד המוכר, כמובן.
טיפים למעוניינים למכור דירה במחיר הרצוי
כדי לקבל את המחיר הרצוי עבור דירה, חשוב לעשות קודם כל בדק בית מקיף על מנת להבין את מצב התשתיות הקיים ואת הפוטנציאל הגלום בנכס ברגע זה ממש. כמובן שיש גם פקטור של זמן, לכן לא מומלץ להתחיל בהליך המכירה בחיפזון, משום שהדחיפות מובנת גם לצד השני, ולא תמיד אפשר להתמקח כדרוש במצבים של מחסור בזמן.
חשוב לבדוק את כל הזכויות של המוכר בהקשרי מס ולבחון את ההתאמה לקבלת פטור בשל סטטוס של הדירה (ראשונה או שנייה) וכן של הסטטוס הפיננסי הכללי של המוכר. עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין, כולל המיסוי החל על הנכסים השונים יהווה את המלווה האופטימלי להליך זה.