עוגה בחושה מלא ביצירתית
עוגות בחושות הן מהירות הכנה משום שאין צורך בהכנות מוקדמות והתעסקות עם שלבים רבים כמו קרמים, התפחה והקצפות. בנוסף הן מאפשרות לנו לגוון, לשנות ולשדרג את המרכיבים הקיימים במתכון הבסיסי. כך למשל את עוגת החמאה הפשוטה אפשר לשדרג לחלוטין עם סירופ מייפל, אגוזים קצוצים, דבש וגם קינמון.

1 צפייה בגלריה
עוגות לסוף שבוע
עוגות לסוף שבוע
עוגות לסוף שבוע
(צילום: pixabay)

גם עוגת שיש עשירה בטעמים, שנראותה מרשימה בשל עירוב הצבעים הלבנים עם החומים, יכולה להשתדרג ברגע עם תוספת של קרם גבינה עדינה או ציפוי של קצפת. מי שאינו רוצה להשקיע, יכול בהחלט להשאיר אותה בגרסתה הפשוטה, לבזוק עליה אבקת סוכר וליהנות מפרוסת עוגה לצד כוס שתייה חמה ממש עם פתיחתו של החמשוש.
עוגת קראמבל תפוחים
גם תפוחים חמים וגם קרמבל פריך ומפנק. צפוי לכם סוף שבוע טעים במיוחד שבו תזללו בלי לעשות חשבון. ואם יש מזג אוויר קריר בחוץ זוהי העוגה המושלמת להתכרבלות מתחת לשמיכה ולאכילה שחיתותית במיוחד, הכוללת לפחות כדור גלידה אחד בטעם וניל וכמובן שהיד עוד נטויה. העוגה הטעימה הזו נמצאת במקום גבוה במדרג הקינוחים האהובים. זאת בשל השילוב המושלם של הבצק והתפוחים. תוכלו להוסיף לעוגה קינמון, אגוז מוסקט, צימוקים ואגוזים. מעל כל הטוב הזה תפזרו את הקרמבל שהכנתם והכניסו לתנור. תוך זמן קצר הבית יתמלא בריח תפוחים משכר וסוף השבוע שלכם יתחיל בניחוחות מדהימים לצד טעמים נפלאים.
עוגת גבינה אפויה
מי לא אוהב עוגת גבינה? מדובר בקלסיקה אלמותית שתלווה את מטבחנו ואת בטננו כנראה לנצח. עוגת הגבינה היא כזו שקשה מאוד לעמוד בפניה ובפרט אם היא יצאה גבוהה, אוורירית ורכה כיאה למלכת העוגות הלבנה. דמיינו את זה: בוקר של שבת, בדיוק התעוררתם וכל מה שאתם חושבים עליו זה על פרוסה מעוגת הגבינה המושלמת שהכנתם. זה הרגע להעמיד קומקום, להכין כוס של נס קפה או תה חם, לפרוס פרוסת עוגה ולהתענג על כל ביס כאילו העולם עצר מלכת ורק אתם ועוגת הגבינה שלכם קיימים בו בלבד. ואם אתם ממש בעניין של פינוקי סופ"ש הכינו מראש רוטב של פירות יער שתוכלו לחמם מעט ולמזוג על פרוסת העוגה המפנקת שלכם.
עוגה בניחוח הדרים
אין עוגה שמבשרת על בואו של החורף יותר מאשר עוגת תפוזים עסיסית ורכה. זו עוגה שתמיד מתקבלת בברכה והיא מצוינת לסוף שבוע רגוע בבית. אפשר לשלב אותה עם שבבי קוקוס ואפשר לשלב אותה גם עם סולת למי שאוהב יותר את הטעם הגרגירי. לעוגה הזו מחמיאה מאוד שכבה עדינה של אבקת סוכר. לצידה תגישו קנקן של תה עם נענע, לואיזה או שיבא ותיהנו מסופ"ש נפלא בריח הדרים עדין.
עוגת בראוניז עם פינוק
מי שחייב להעביר את סוף השבוע עם ביס מתוק של שוקולד, ישמח מאוד להכין את העוגה הזו. מדובר בעוגת הבראוניז הדחוסה והמלאה בטעמי שוקולד עשירים, אך כאן על חלקה העליון יהיה קרם קוקוס טעים ועוטף ומעליו שכבת גנאש עבה שתחבר את טעמי השוקולד מלמטה ומלמעלה. העוגה הזו ללא ספק תלווה אתכם את כל החמשוש וכנראה שלא יישאר ממנה ולו פירור אחד עד יום ראשון – ובצדק! תוכלו להכין אותה גם בגרסת פרווה אם יש בכך צורך.

מוגש מטעם השף הלבן