חברת מאסטרקארד בדקה כיצד יום הקניות הבינלאומי התנהל בארצות הברית, וערכה סקר אשר כלל נתונים לגבי מכירות קמעונאיות בחנויות ובאינטרנט בכל צורות התשלום.
הגילוי המסעיר ביותר: המכירות הקמעונאיות בארה"ב ביום שישי, 24 בנובמבר, עלו בכ-2.5% מהשנה הקודמת (2022) (לא כולל מכירות רכבים, ללא התאמה לאינפלציה).
הנה המגמות המרכזיות שעלו מהסקר, ומה אתם ביותר עסקי ריטייל ו/או צרכנים יכולים ללמוד מהן.

1 צפייה בגלריה
קניות מקוונות
קניות מקוונות
קניות מקוונות
(צילום: FREEPIK)

עלייה במכירות במסחר אלקטרוני
כרגיל בשנים האחרונות, אנו עדים לקפיצה נוספת במספר הצרכנים שמעדיפים עגלת קניות דיגיטלית על פני פיזית. מכירות המסחר האלקטרוני נותרו חזקות וגדלו בכ-8.5% לעומת השנה שעברה. לצד האפשרות יהנות מרכישה נוחה ללא היתקלות בהמונים, הייתה סיבה נוספת לעלייה החדה. מספר אירועי ספורט שודרו ביום שישי, מה שהפך את הקניות המקוונות לאפשרות מושכת עבור הצופים שלא רצו להחמיץ את האקשן. לעומת הקפיצה באונליין, המכירות בחנויות עלו הרבה פחות, בכ-1.1% לעומת שנה שעברה.
מגמה זו מדגישה את ההעדפה הגוברת לקניות מקוונות. הצרכנים נהנים מהנוחות והבטיחות של רכישה מהבית, במיוחד במהלך ימים עמוסים בלאק פריידי. עסקים צריכים להתמקד בחיזוק הנוכחות המקוונת שלהם ובהבטחת חווית קניה חלקה כדי לכבוש את השוק הזה.
אין צורך לחכות
קמעונאים שוב התחילו את מכירות הבלאק פריידי שלהם בתחילת החודש ולא חיכו ליום שישי, מה שנתן לצרכנים מספיק זמן לחפש מבצעים ולהשיג את העסקאות הטובות ביותר.
זה מהלך אסטרטגי לפיזור הביקוש וניהול המלאי בצורה יעילה יותר. הצרכנים נהנים מזמן ממושך כדי להשוות עסקאות ולבצע רכישות מושכלות, ובמקביל עסקים לומדים את חשיבות התזמון ואת הערך של יצירת תחושת דחיפות.
העדפה למתנות מוחשיות
אין ספק שבשנים האחרונות חלה עלייה בהעדפה למתנות חווייתיות, כלומר לא מוחשיות, כמו סדנאות ופעילויות. עם זאת, המכירות השנה הוכיחו שאנשים עדיין אוהבים לפתוח קופסאות ולגלות הפתעות בפנים. במכירות בלאק פריידיי, תכשיטים והלבשה היו מגזרי המתנות המובילים, בעוד קטגוריות כמו ריהוט המשיכו לפגר אחר מגזרים אחרים, כמו ב-2022.
העניין המתמשך במתנות פיזיות מעיד על רצון לביטויים מוחשיים של חיבה. עסקים צריכים לשים לב להעדפה זו ולהתאים את אסטרטגיות השיווק שלהם כדי להדגיש את הערך הרגשי של מתנות פיזיות. עם זאת, הפיגור במגזרים מסוימים כמו רהיטים מעיד על צורך בתעשיות אלו לחדש, ולמצוא דרכים להתחבר להעדפות הצרכנים המשתנות.
ציטוט לסיום
"הצרכנים עושים קניות בצורה חכמה יותר, ומשתמשים בכל הכלים שלהם - מחיפוש בין ערוצים ועד בדיקות צולבות באפליקציות ואתרים - כדי למקסם את הערך", אמר סטיב סדוב, יועץ בכיר של מאסטרקארד ולשעבר מנכ"ל ויו"ר Saks Incorporated.
נסו ללמוד מהטרנדים המובילים, וניפגש שוב לבדיקה מחודשת לאחר הבלאק פריידי הבא.


מוגש מטעם MAX