מבין הטיפולים הנפוצים יותר בימינו תמצאו את הטיפול הפסיכולוגי הקלאסי, טיפולים מודרניים בפסיכולוגיה כמו טיפול קוגניטיבי התנהגותי או טיפול בחשיפה ממושכת, ואפילו טיפולים פסיכיאטריים תוך התאמת תרופות פסיכיאטריות שונות שנועדו לעזור לאדם הסובל ממצבי טראומה להתמודד עם המצב בצורה טובה יותר, שתאפשר לו לנהל אורח חיים תקין יותר. טיפול מודרני ואפקטיבי במיוחד לטראומות שונות הוא כמובן הטיפול בעזרת NLP, עליו נרחיב מעט בפסקאות הבאות.
על הטיפול ב NLP
המונח NLP הוא בעצם ראשי תיבות שתרגום הפירוש שלהן אומר – תכנות לשוני נוירולוגי. הטכניקה הזו עובדת ישירות עם המבנים הלוגיים שבתת-המודע שלנו, כדי לייצר שינויים בתגובות הרגשיות שלנו לעולם. במילים אחרות, טיפול זה מאפשר לנו להגיב בצורה אחרת ולא האוטומטית שלנו לאירועים שונים, כולל, כמובן, לאירועים טראומטיים.
התורה כולה מושתתת על הבנה ומיפוי של דרך פעילות הרכיב החושב, המיינד, של האדם, מאחורי הקלעים. הכלים שנבנו בהתאם לידע הזה מאפשרים לעבור על הדרך בה אנו מתקשרים עם העולם, כולל, כמובן, עם עצמנו, והתקשורת הזו היא הבסיס להכל.

1 צפייה בגלריה
טיפול בטראומה
טיפול בטראומה
טיפול בטראומה
(צילום: pixabay)

אנו חווים אירועים שונים בכל יום ויום. גם יום שאינו דרמטי במיוחד, יכול להיות עשיר ואף עמוס ומעיק באירועים רגשיים פנימיים שאנו מחוללים על ידי הדרך בה אנו מתקשרים עם עצמנו, בצורת השיח הפנימי שלנו, המחשבות שלנו, הרצונות והקשיים שאנו מחזיקים בתוכנו.
אם כך עולה השאלה – אם כל מה שאנחנו חווים אנחנו יכולים לפרש כטראומה, בעזרת הגדלה של האירוע בראש שלנו, אז מהי בכלל הטראומה? אירוע טראומטי הוא אירוע שיוצר רגש שלילי וחזק במיוחד באדם (חוסר אונים, פחד גדול וכיו"ב), כאשר הרגש כה חזק עד כי האירוע מהדהד בהשלכותיו על העתיד של האדם, על דרך החשיבה שלו, ועל התפקוד שלו ביום-יום. וכאן הNLP נכנס לעבוד.
אז איך מטפלים בטראומה בעזרת NLP?
אם עברתם אירוע מאתגר שכזה, שטלטל את יישותכם והשאיר בה חותם עז כל-כך שהוא ייחשב טראומתי (וזה יכול להיות גם אירוע שהוא לא דרמטי מאוד מבחוץ, אבל מבפנים יצר השפעה חזקה שאתם עדים לה בשיח הפנימי שלכם), אתם יכולים בהחלט לקבל הקלה משמעותית ושינוי גדול לטובה בעזרת NLP.
טיפול בטראומה מתחיל במפגש עם מטפל NLP מוסמך אשר מזהה איתכם את דפוסי החשיבה הפוגעניים אשר גובים מכם אנרגיה, מתישים אתכם, ומונעים מכם להגשים את עצמכם בצורה מלאה ביום-יום. או אז מתחיל מהלך של שינוי דפוסי חשיבה עד להגעה לנקודה בה אירועי העבר כבר לא משפיעים עליכם כפי שהשפיעו, ואתם חופשיים לחיות בשמחה והגשמה עצמית

מוגש מטעם drtal