איך תדעי שאת מבייצת?
זהו לא מדע מדויק שניתן לחזות בדיוק מוחשי מתי מתרחש הביוץ והביצית יוצאת אל המסע מן השחלה אל כיוונו של הרחם. זהו הזמן הפורה ביותר של אישה, ולכן נשים המעוניינות להיקלט, יעשו בדיקות ביוץ כדי להבין מתי הן פוריות. אם אין ברצונך להיכנס להריון כעת, אין צורך בקניית בדיקה, אך דעי כי את פחות או יותר בטווח של שבועיים לפני המחזור הבא שלך.
בזמן הביוץ ייתכן כי תרגישי כאב של התכווצות באחד מצידי הבטן התחתונה. יש נשים שממש יכולות לחוש את הצד הספציפי שבו מתרחש הביוץ. כאשר את מבייצת חום הגוף עולה קצת יותר מן הרגיל. בנוסף, ייתכנו שינויים כמו תחושת גודש בחזה או כאבים וגם לשינויים בהפרשות הנרתיק.

1 צפייה בגלריה
ביוץ
ביוץ
ביוץ
(צילום: pexels)

כך תדעי שהמחזור שלך ממשמש ובא
אם לא נכנסת להיריון במהלך החודש יתחיל המחזור החודשי. התהליך הפיזי המתקיים בתוך גופך בעת המחזור הוא ש"הריפוד", שהכינה רירית הרחם נושר. אלו הן למעשה רקמות ריריות ונוזלי דם שעושים את דרכם החוצה מתוך גופך דרך הווגינה. ואז השתן שלך יהיה בעל גוון אדום. כאשר לפני שתקבלי וסת ייתכן כי תחושי מספר תסמינים. לפניך חלק מן התסמינים שייתכן כי תחווי:
1. פצעונים על הפנים – הופעתם של פצעונים אלו נגרמת עקב העלייה ברמות ההורמונים. בשל כך נגרמת הפרשה גדולה יותר של חלב מבלוטות החלב בפנים. החלב גורם לנקבוביות בעור להיסתם וכך נוצר הפצעון על העור.
2. כאב וגודש בשדיים – אחד התסמינים שנשים רבות חוות הוא זה כמו העובדה שהם הופכים למאוד רגישים. גם רגישות זו נגרמת בעקבות שינויי ההורמונים - אסטרוגן, פרוגסטרון ואפילו פרולקטין (שאחראי על ייצור החלב בשדיים). לשמחתנו הרבה כאבים אלו נעלמים כלא היו עד סוף המחזור.
3.התכווצויות בבטן התחתונה – ישנן נשים אשר חוות התכווצויות קלות שאינן מפריעות למהלך חייהן וישנן נשים אשר חשות כאבים חזקים יותר ונעזרות בשימוש במשככי כאבים. כמו כן, יש נשים שחשות גם כאבים בגב התחתון. הכיווצים הללו אינם מקריים, הם מסייעים ל"ריפוד" לנשור.
4. שינוי הורמונלי דרסטי – יש נשים אשר מגיבות לשינוי ההורמונלי באופן כזה שהגוף עצמו מפעיל את מנגנון הכאב שלו. לכן ישנן נשים אשר מרגישות כאבים עזים, כאבי ראש, מיגרנות, הקאות, התעלפויות ועוד. אך אלו אינם המקרים לרוב.
5. שינויים במצב הרוח – תסמין זה גורם לא פעם לתסכול רב עם הגעתו של המחזור. זוהי תופעה מנטלית, המתבטאת לקראת המחזור. ישנן נשים שחשות עצבנות, חרדה, דיכאון ועוד. הדבר נגרם גם כן בעקבות השינויים ברמות ההורמונים בגוף אשר בתורם גורמים לתנודות במצבי הרוח. אם את חשה מוצפת בעקבות התסמינים הללו ואחרים, תוכלי לגשת לקבל ייעוץ מרופא המשפחה או רופא הנשים שלך אשר יוכל לסייע לך לעבור את הימים הללו בקלות, וזכרי שבקרוב המחזור יסתיים ואת שוב תרגישי הרבה יותר טוב.

מוגש מטעם kotex