ראשית דבר
נדגיש שכדי לקבל סלטים מצוינים יש צורך בחומרי גלם מצוינים, הבנת החיבורים השונים של הטעמים ושילובם יחד לכדי יצירת סלטים מיוחדים. ומשזאת נאמר, הבה נתחיל:
סלט ירקות פשוט עם טוויסט
לפעמים מתחשק לנו סלט ירקות פשוט, שחתוך לקוביות גדולות כך שנוכל להרגיש ממש את הטעם של כל ירק. אם מתחשק לכם סלט כזה בדיוק, הכינו עלי חסה קרועים ביד, מלפפון ירוק חתוך לרבעי רצועות ועגבניות חתוכות לקוביות גדולות. חובבי הבצל יכולים להכניס לתוכו טבעות של בצל סגול ולתבל היטב עם שמן זית ומיץ לימון. מעל הבסיס הנפלא הזה הוסיפו טפנד זיתים ביד רחבה וערבבו אותו היטב בתוך הסלט. מעל הכול הניחו פרוסות של גבינת פטה ופזרו מעל קרעי פיתה קראנצ'.
קיסר בשינוי אדרת
סלט הקיסר הוא סלט מוכר מזה שנים רבים, הסלט מכיל הרבה חסה ורוטב עם אנשובי. זה הזמן לשנות את הקיסר המוכר ולהפיח בו חיים חדשים. את הסלט הזה תכינו עם חסה ערבית וחסה לאליק הידועה בשמה הנוסף כ"חסה קראנץ'" והיא אכן כזו. לתוך הסלט תוסיפו ביצה רכה, רוטב קיסר ביד רחבה ומעט שום טרי להקפצת הטעמים במנה. מעל הכול גוררו גבינת פרמז'ן והוסיפו קרוטונים טעימים.
מיקס משגע
הסלט הבא מורכב כולו מחומרי גלם שכולם דומיננטיים בטעמם ומשתלבים באופן מופלא ביחד. מצע הסלט שלכם יהיה עשוי מעלי רוקט, שעליהם יונחו פטריות פורטובלו צלויות היטב בשילוב שברי פקאן מסוכר וגבינת עיזים. את כל הטוב הזה יעטוף רוטב איולי ושבבי גבינת פרמז'ן.

1 צפייה בגלריה
סלטים
סלטים
סלטים
(צילום: pexels)

פיצוחים מתוקים? כן, בסלט
האם יצא לכם לאכול פיצוחים מתוקים? האם יצא לכם לאכול אותם בתוך מנה של סלט? הסלט הנהדר הזה מתגאה בשלל סוגים של חסות ועלי אנדיב מעט מרירים כדי להעניק ניגודיות של טעמים בסלט. בתוכו שזורים מקלות של סלק חי, תערובת של פיצוחים מתוקים והוא עטוף ברוטב הכולל פסטו, לימון וויניגרט הדרים. מעל כל הטוב הזה תפזרו קוביות של גבינת פטה מטוגנת. ללקק את האצבעות.
ירוקים ברוטב סילאן
אין סלט נהדר יותר מסלט המורכב משלל ירוקים טעימים ומזינים, להכנת הסלט הזה תזדקקו לגבעולי הסלרי ולעלים שלו, כוסברה, פטרוזיליה, שזיפים שחורים, קשיו, אגוזי מלך, פקאן, חמוציות, בוטנים ואת כל הטוב הזה יעטוף רוטב נהדר של סילאן עם מיץ לימון, חומץ בן יין, שמן, זית מלח ופלפל. זהו אחד הסלטים המרעננים שתתקלו בהם ואם תרצו לרענן אותו עוד יותר, אל תהססו להוסיף לו פנימה כמה עלים של נענע. מי שחייב קצת גבינה בסלט, נמליץ לו על כמה פרוסות של קשקבל או מנצ'גו.
סלט בטטה חם ברוטב מייפל
הבטטה בניגוד לתפוח האדמה עתיר העמילנים והסוכרים, בריאה ומזינה יותר למרות טעמה המתוק אשר עשוי לבלבל אתכם. הסלט הנהדר הזה עושה כבוד לבטטה ומשלב אותה עם בצל סגול מטוגן מעט, קוביות בטטה מוקפצות בשמן זית, חמוציות, אגוזי מלך קצוצים גס, מלח ופלפל שחור. לאחר שהקפצתם הכול במחבת זלפו סירופ מייפל לפי טעמכם והגישו לשולחן מיד.
סלט חלומי מטריף
חלומי היא גבינה נהדרת שהטיגון שלה רק משבח אותה. הגבינה הזו במתכונתה הרגילה טעימה עד מאוד אבל כשהיא עטופה במעטה של פירורי לחם ושומשום ממש כמו שניצלון היא עוד יותר טעימה. את הגבינה המצופה והמטוגנת נשלב בתוך סלט העשוי מחסה רומית ועלי תרד בשילוב עלי בזיליקום טריים את כל הטעמים הנפלאים האלו יעטוף רוטב ויניגרט שייתן לו בוסט של טעם.
סלט פטריות מתקתק
את הסלט הזה צריך להכין ולשבת לאכול מיד. הוא מורכב כולו מפטריות שמפניות חתוכות לפרוסות, עליהן תוסיפו מעט עירית קצוצה, פקאן מסוכר בשלמותו ואת השלישייה הזו יעטוף רוטב סויה ומעט מלח. כמה פשוט ככה טעים.

מוגש מטעם: השף הלבן