טפטים הם כלי מצוין להפיכת חדר ילדים לסביבה מלהיבה ומושכת. הם לא רק מוסיפים מרקם וצבע, אלא יכולים גם להציג דמויות, דוגמאות ונושאים שמעוררים את הסקרנות של הילדים. קירות מעוצבים היטב עם טפטים יוצרים אווירה נעימה ומגרה לדמיון, הופכים את החדר למקום משחקים ולמידה וגורמים לילד ליהנות משהייה בו.
תנו לטפטים להוביל את העיצוב
דרך קלה ויעילה לעיצוב חדר ילדים מחדש היא להתחיל עם בחירת טפט כנקודת מוצא והשראה מרכזית. דוגמת הטפט, סגנונה וצבעיה יכולים להכתיב את הקו העיצובי לכל שאר רכיבי החדר. למשל, טפט עם דוגמת חיות יער יכול להוביל לעיצוב טבעי עם ריהוט מעץ ואביזרים ירוקים. טפט בעל צבעים בהירים יתאים לסגנון קליל ורענן עם ריהוט לבן ופריטים בגוונים בהירים.

1 צפייה בגלריה
עיצוב החדר לילד
עיצוב החדר לילד
עיצוב החדר לילד
(צילום: FREEPIK)

התחלה עם טפט מאפשרת יצירת ראייה כוללת לעיצוב החדר. כל הפריטים יתלכדו יחדיו סביב נושא, סגנון וקונספט צבעוני משותפים. כך ניתן למנוע עיצוב קלוקל שמשלב סגנונות ורעיונות סותרים. דבר זה חשוב במיוחד בעת עיצוב חדרי ילדים.
יתרונות השימוש בטפטים
מעבר לערכם העיצובי, טפטים לקיר מציעים גם חבילה מלאה של יתרונות פונקציונליים. הם עשויים מחומרים עמידים בעלי רמת סיבולת גבוהה, כך שניתן יהיה ליהנות מהם לאורך זמן גם במרחבים שבהם משחקים ילדים. הטפט עמיד בפני כתמים, שריטות וקרעים, ואינו נושר או מתפורר כמו טיח צבוע.
תהליך ההתקנה של טפטים לקיר הוא מהיר וקל יחסית, וההסרה היא פשוטה באותה מידה כשמגיע הזמן לשינוי או לחידוש. כך ניתן לעדכן את הסגנון של חדר הילד מדי פעם על פי טעמו המשתנה וקצב התפתחותו. היתרון הגדול ביותר הוא הגמישות לעצב את החדר מחדש באמצעות טפט חדש בלבד, מבלי צורך בשיפוצים מסיביים יקרים.
טפטים תלת-ממדיים
אחד הטרנדים החדשים ביותר בעולם הטפטים לקיר הוא דגמים תלת-ממדיים ויוצאי דופן. אלו טפטים שאינם שטוחים כמו מרבית הטפטים הרגילים, אלא משלבים אלמנטים בולטים ומיוחדים כמו בדים, חוטים, אבנים וחומרים אחרים שיוצרים אשליה של עומק. הדוגמאות והחומרים יכולים להיות גיאומטריים, דמויי טבע או בעלי סגנונות עיצוב אחרים.
טפטים אלו הופכים את הקירות לממשיים ומלאי חיים יותר מאשר פני שטח חלקים. הם מוסיפים עומק חדש לסביבה ומשדרגים את מראה החדר באפן משמעותי. עבור חדרי ילדים, זוהי דרך מקורית ומעניינת להפוך את המרחב לפנטזיה תלת-ממדית שבוקעת מן הקירות.


מוגש מטעם : מעודד צבעים