במרבית המקרים, הביובית מוזמנת על מנת לבצע שחרור סתימה בביוב, לרבות כאשר מדובר על סתימות קשות ומורכבות שנמצאות בעומק הביוב, וזאת באמצעות צינור ייעודי המושחל אל תוך תעלת הביוב. אותו הצינור, מבצע שאיבה אשר מתבצעת תחת לחץ גבוה במיוחד, מה שגורם לוואקום שמושך את כל הלכלוך ישירות אל המיכל הייעודי שממוקם בתוך המשאית. זאת בעוד כי קוטרו של צינור השאיבה יכול להגיע לחצי אינץ' בצינורות קטנים, ועד ל-14 עד ל-16 אינץ' בעת בה מדובר על משאיות גדולות במיוחד. נוסף על האמור, ראוי לציין כי בכל ביובית ניתן לפגוש בשתי מערכות אשר מורכבות על גביה של המשאית, מערכות אשר דואגות לייצור של שתי פעולות שונות והפוכות: דחיסה ושאיבה של מים. יחידת השאיבה מעניקה לאיש המקצוע את האפשרות לבצע פעולות שאיבה באמצעות משאבת ואקום ייעודית, שכל תפקידה הוא ליצור לחץ בתוך צנרת הביוב וכך למעשה, מתאפשר ביצוע של שחרור סתימה בביוב. מדובר על יחידה אשר פועלת באמצעות משאבת בוכנה עם מנוע אשר מחזיק באפשרות לספק דחיסה של המים בעוצמה גבוהה במיוחד, על מנת לטפל בתרחישים של סתימות קשות.

1 צפייה בגלריה
ביובית
ביובית
ביובית
(צילום: FREEPIK)

לאיזה סתימות מבצעים שימוש בביובית?
רגע לפני שאתם פונים לשירותיה של ביובית בחולון , חשוב שתכירו את סוגי הסתימה השונים, בהם עולה הצורך לבצע שימוש בביובית. זאת בעוד כי הסתימות הללו, יהיו במרבית המקרים סתימות אשר נוצרו כתוצאה מהצטברות של שומן, מגבונים, שאריות אוכל ושערות. סתימות שכאלה, הן תוצאה ישירה של שימוש לקוי והעברת דברים שאינם מתקלים במעברי הביוב. דבר נוסף שעשוי להגיע אל הצנרת ולגרום לסתימה, הוא גלידה של שורשי עצים, לרבות כאשר מדובר על עצים גדולים. למעשה, לעיתים נוטים השורשים להתרחב ולחדור אל הצנרת ובכך, ליצור סתימה.
מיהו הגורם האחראי להזמנת הביובית?
במידה ומדובר על סתימה אשר מתרחשת בקו ציבור ביוב ראשי שנמצא מעבר לתחום המבנה הפרטי, הרי שהאחריות עבור הטיפול בבעיה היא של הרשות העירונית. איך לכך, חשוב שתדעו היכן ממוקמת הסתימה שכן, כדאי להתאים את הביובית למקום בו נמצאת הסתימה. זאת בעוד כי ישנן ביוביות נמוכות מאוד, שמסוגלות לספק מענה למצבים בהם יש בעיה של תמרון או לחילופין מקום צר למעבר המשאית, תקרה נמוכה וכיוצא בכך, ואותן ביוביות נקראות מיקרו ביוביות. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון יהיה התאמת המשאבה לגודל הבעיה שכן, ישנה חשיבות רבה לסוג מנוע השאיבה שישנו בביובית שכן, ביובית עם מנוע דיזל מסוגלת לספק שאיבה עוצמתית שיכול לתת מענה לשאיבות ברמת מורכבות בינונית, אך במקרים מורכבים יותר עולה הצורך לבצע שימוש בביובית חזקה ועוצמתית יותר.





מוגש מטעם : שניר אס או אס