השלב הראשון: תהליך הביוץ
כדי להיכנס להיריון על האישה להיות בתקופה הנקראת ביוץ. זהו תהליך המתרחש כשהביצית עוברת מהשחלה שבה היא נמצאת אל החצוצרה, שם היא ממתינה להיות מופרת. (נציין כי בדרך כלל הביצית יוצאת משחלה אחת – ימנית או שמאלית לסירוגין).
כדי לאפשר קליטה טובה יותר של הזרע וליצור היריון, רירית הרחם מתעבה, כך אם הביצית מופרית והופכת לתא זיגוטה, התא יוכל להשתרש היטב בדפנות ולהתחיל להזין עצמו כדי לגדול ולהפוך לעובר. אם הביצית אינה מופרית, הרירית תיפלט אל מחוץ לגוף בצורה של המחזור החודשי. כאשר אישה נמצאת בביוץ, זהו הרגע או יותר נכון 24 השעות שבהן היא יכולה להיכנס להיריון. לאחר היממה הזו לא ניתן להיקלט יותר בחודש זה. לכן, נשים פוריות יותר כמספר ימים לפני הביוץ, ומי שרוצה להיכנס להיריון יכולה לבדוק בדיוק מתי צריך להופיע זמן הביוץ ובכך יכולה לתזמן טוב יותר את כניסתן להיריון המיוחל.

1 צפייה בגלריה
תהליכים פיזיולוגיים של הגוף לפני ובזמן ההיריון
תהליכים פיזיולוגיים של הגוף לפני ובזמן ההיריון
תהליכים פיזיולוגיים של הגוף לפני ובזמן ההיריון
(צילום: pexels)

השלב השני: טרימסטר ראשון
נקלטת להיריון! מזל טוב, גופך מתחיל מיד בתהליך של שכפול התאים, יצירת שק ההיריון ואחר כך ניתן יהיה לצפות בדופק של העובר לאחר שישה שבועות לערך. ייתכן כי תחושי בחילות, עייפות רבה, החזה יתחיל לגדול ותרגישי גודש מסוים. נשים רבות מעידות גם על חולשה כללית בטרימסטר זה, אך אין סיבה לדאגה שכן עם תחילתו של הטרימסטר השני תחושי הקלה רבה. בנוסף, ייתכן כי תחווי רגישות לריחות מסוימות, דחייה ממזונות מסוימים וחשקים לכל מיני סוגי מאכלים שייתכן כי מעולם לא אכלת אותם טרם ההיריון.
השלב השלישי: טרימסטר שני
בחודשים הרביעי עד השיש ישנן נשים שכבר נראות בהיריון עם בטן בולטת וישנן כאלו שטרם ניתן לראות עליהן היריון כלל. בטרימסטר זה הרחם גדל, דבר שיוצר אצלך רצון תכוף יותר לגשת לשירותים ולהטיל שתן. זהו דבר טבעי לחלוטין. בנוסף, בשל הלחץ המופעל על אזור זה ייתכן כי תחוו גם עצירות או טחורים, תחושה של נפיחות, כאבי גב, אנמיה, לפעמים גם בעיות חניכיים ופיגמנטציה בעור הפנים והגוף.
השלב הרביעי: טרימסטר שלישי
זהו זה, זה החלק האחרון במרוץ, הבטן ממשיכה לגדול, העור ממשיך להימתח, ייתכן כי תראי שיש לך סימני מתיחה, תופעות נוספות בטרימסטר זה הן התכווצויות של שרירי הרגליים, דליות ברגלים, נפיחות בידיים וברגליים.
נציין כי חלק מהתופעות יכולות להופיע לפני הטרימסטר שבהן הן כתובות או אחרי, שכן היריון הוא דבר מאוד אינדיווידואלי, ולכן התופעות משתנות מאישה לאישה. בנוסף נציין כי גם שינויים במצב הרוח הם שינוי פיזיולוגי הנובע מתהליכים הורמונליים של הגוף ולעיתים אך מחרדה. מומלץ לדבר עם חברים, בני משפחה או אפילו איש מקצוע אשר יוכלו לסייע לקבל את השינוי הקרב ובא באופן הטוב והאופטימלי ביותר.
לסיכום, היריון הוא דבר נפלא המוביל ללידה ולקבלת הדבר היקר ביותר שיש – תינוק או תינוקת יקרים מפז שהם רק שלכם, והאוצרות הקטנים הללו שווים את כל השינויים שחווה הגוף המופלא של האישה.

מוגש מטעם: קוטקס