קידום אורגני מוצלח מבוסס על פעולות שונות שיש לבצע הן בתוך האתר והן מחוץ לאתר, בין כלל הפעולות המדוברות יש לדאוג לקישורים נכנסים לאתר מאתרים אחרים וקישורים יוצאים מהאתר. אם אתם תוהים כיצד בונים קישורים בצורה נכונה בתהליך קידום אתרים אורגני וכן, כיצד הקישורים משפיעים על המיקום של האתר שלכם בגוגל, חשוב מאוד שתקראו את המאמר הבא.
כיצד קישורים יסייעו לאתר להתקדם בגוגל?
אלגוריתם החיפוש של גוגל מדרג אתרים בהתאם ל3 פרמטרים מרכזיים: התוכן שיש באתר, רמת האופטימיזציה שלאתר לרבות האופן שבו האתר בנוי, שימוש בכותרות, טייטלים, זמן טעינה ועוד וכמובן כל מה שקשור לתחום הקישורים. קישור נוצר בעצם דרך כתבה שעולה לאתר שהוא לא האתר שמקדמים שיש בה טקסט לחיץ אשר כאשר לוחצים עליו מגיעים לאתר המקודם. כך לדוגמא לא פעם בסוף כתבה כזאת או אחרת יהיה כתוב: למידע נוסף לחצו כאן והקישור יוביל לאתר. הקישורי כאמור מהווים את הדרך של גוגל לדעת כי מדובר על אתר אמין, דבר שכמובן ישפיע על הדירוג שלו לחיוב. מעבר לכך, אלגוריתם החיפוש של גוגל מעריך כי ככל שיש יותר קישורים נכנסים לאתר מדובר על אתר רלוונטי יותר ועל כן, גם במקרה הזה הוא מדרג אותו גבוה יותר מאתרים אחרים שכמות הקישורים הנכנסים שלהם פחותה או פחות איכותית. הקישור הנכנס צריך להגיע מאתר סמכותי, כלומר, אתר שהאלגוריתם של גוגל מזהה אותו כאתר אמין ואיכותי.
1 צפייה בגלריה
וובס פתרונות אינטרנט
וובס פתרונות אינטרנט
וובס פתרונות אינטרנט
(צילום: CANVA)
מה זה בעצם קישור?
קישור הוא הפניה של עמוד אינטרנט אחד לעמוד אינטרנט אחד. לא פעם ניתן למצוא עמודים באתרי אינטרנט המכילים כתבות שבהן יש קישורים לחיצים. כאשר לוחצים על הקישורים הם מובילים לאתר כזה או אחר. כאשר מדובר על קישור ישנם 3 מושגים שכדאי להכיר: טקסט העוגן שהוא טקסט שבלחיצה עליו עוברים לעמוד הידע אליו אמור הקישור להפנות, כתובת היעד של הקישור אשר אליה מופנה הגולש בלחיצה על הקישור ומקור הקישור שהוא החלק בעמוד שממנו יוצא הקישור.
למה קישורים הם דבר חשוב?
קישורים מהווים חלק חשוב ובסיסי מרשת האינטרנט. הם מאפשרים למנהלי תוכן ולמנהלי אתרים שונים לספק חווית משתמש טובה לגולש. הם יכולים לסייע לגולש על ידי הפנייה להרחבות מסוימות שלא רלוונטיות בגוף הטקסט עצמו, הם יכולים לסייע לגולש לנווט בין עמודים שונים בצורה מהירה וקלה והם מאפשרים לבעלי התוכן להנגיש אותו במנות קטנות ולמנוע מצב שבו הגולש מאבד עניין בטקסט או מאבד את ההקשר. כמו כן, קישורים יכולים לסייע ביצירת סמכות וכן, מסייעים בהענקת ערך מוסף לגולש.
סוגי קישורים
חשוב מאוד להבין שלא כל הקישורים שווים. ניתן לחלק כיום את הקישורים לקישורי Follow וקישורי Nofollow, כאשר קישורי Nofollow מתחלקים לעוד תתי קישורים שונים.
קישורי Follow הם בעצם הקישורים הרגילים שלא בוצעה עבורם הגדרה מיוחדת, הם מתקבלים כביכול בצורה טבעית. מנוע החיפוש של גוגל אמור לעשות בהם שימוש בכדי לשקלל את הכוח, כאשר ההשערה היא שככל שהאתר שממנו יוצא הקישור הוא סמכותי יותר כך כוח הקישורים שהוא מעביר גדול יותר. כמו כן, ככל שמיקום הקישור מרכזי יותר בטקסט וגבוה יותר בעמוד שממנו הוא יוצא הוא ככל הנראה מעביר כח גדול יותר. בהתאם להנחיות של גוגל, אין להשיג קישורים מעין אלה בצורה לא טבעית, כלומר, בתשלום. יחד עם זאת, מעט מאוד מקדמי אתרים אכן מקיימים את ההנחיה המדוברת.
קישורי Nofollow הם קישורים שהבעלים של האתר בו הם מוטמעים הגדיר אותם ככאלה. המאפיין של הקישורים הללו הוא שהוא מסמן למנוע החיפוש שלא לשייך את האתר שבו מוזן הקישור לאתר שלכם ולא לסרוק את העמודים שבו בהתאם להמלצת הקישורים המועמים באתר שלכם. הקישורים הללו רלוונטיים בעיקר כאשר מעוניינים שהשליטה על התוכן ועל איכות הקישור תהיה חלקית.
קישורי UGC הם קישורים שהמאפיין שלהם הוא לסמן למנוע החיפוש כי התוכן הכולל בתוכו קישור נוצר על ידי משתמשים באתר. מדובר על קישור שהוא אחד מסוגי קישורי Nofollow.
קישורי Sponsored הינם סוג של קישורי Nofollow. מדובר על קישורים שמאותתים למנוע החיפוש כי מדובר על תוכן פרסומי ששולמה תמורה עבורו.
כיצד תבנו פרופיל קישורים מוצלח?
בניית פרופיל קישורים איכותי יכולה להיות תהליך מתיש, תובעני וממושך, אך ישנן כמה שיטות שיכולות להקל על התהליך המדובר: ראשית כל, השיטה הקלה והפשוטה ביותר היא פשוט לרכוש קישורים. ניתן לרכוש קישורים ממספקי שירותים שונים בתחום. קישורים קנויים מתקבלים בדרך כלל מתוך אתרי תמיכה ומגזינים. מדובר על אתרים שמקצים שטחי פרסום עבור כתבות ומאמרי SEO שהמטרה שלהם היא להוציא קישורים לאתרי לקוחות. היתרון הגדול בשיטה זאת מעבר לעובדה שהיא אפקטיבית ופשוטה היא שבדרך כלל מדובר על אתרים סמכותיים ומקודמים היטב,
אופציה נוספת לבניית מערך קישורים היא החלפת קישורים. פייסבוק מלאה הצעות החלפות קישורים ומאמרים. ישנן קבוצות בפייסבוק המאפשרות עסקאות החלפה, כאשר אתם תדרשו להוציא מהאתר שאתם מקדמים קישור לאתר אחר ואתר שלישי יוציא קישור לאתר שלכם. מדובר על שיטה חינמית שכן, התמורה על הקישור היא החלפתו באחר. היתרון בשיטה זאת הוא היכולת לבחור אתרים רלוונטיים.
שיטה נוספת היא החלפה הדדית של קישורים. בשיטה זאת אתם תוציאו קישור מתוך מאמר שהתפרסם באתר שלכם אל אתר אחר, אשר יבצע את אותו הדבר עבורכם. חשוב לציין כי גוגל אוסרת החלפת קישורים הדדית בהיקפים גדולים.
אופציה נוספת היא רישום לאינדקסים, ניתן למצוא ברחבי הרשת לא מעט אתרי אינדקס שמכילים קישורים ללא מעט אתרים. חשוב לבדוק כמה דברים בהקשר של אתרי אינדקס: ראשית כל האם נדרש אישור לרישום לאינדקס והאם הוא כללי או נישתי.
אופציה נוספת היא קישורים היוצאים מפורומים שונים הפזורים ברחבי הרשת.
לסיכום ניתן לומר כי BACKLINKS הוא דבר חשוב מאוד לקידום האתר שלכם באופן אורגני ועל כן חשוב לבנות קישורים בצורה נכונה ואיכותית.